با توجه به اینکه سطح معناداری آزمون در ۱۰ خرده مولفه، صفر و در حد استاندارد است، بنابراین میتوان نتیجه گرفت که استفاده از کامپیوتر و نرم افزارهای کامپیوتری در تدریس معلمان وجود دارد. ارزش آزمون (نمره خی دو) برای هر کدام از خرده مولفه های ۵ تا ۱۴ به ترتیب عباتند از: ارزش آمون خرده مولفه ۵، (۶/۳۴۱)- ۶، (۵۹/۲۷۲)- ۷، (۳/۲۴۴)- ۸، (۵/۲۷۱)- ۹، (۶/۶۶۰)- ۱۰، (۳/۵۷۸)- ۱۱، (۸/۲۰۵)- ۱۲، (۳۲۴)- ۱۳، (۶/۳۲۵)- ۱۴، (۷/۲۹۶)

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

در جدول ۴-۵ فراوانی و درصد سوالات مربوط به مولفه میزان استفاده از کامپیوتر و نرم افزارهای کامپیوتری در قالب پنج گزینه بسیار کم، کم، متوسط، زیاد و خیلی زیاد ارائه شده است. این مولفه شامل ده خرده مولفه به شرح: ۵- استفاده از برنامه های ارائه ۶- تهیه متون و جزوات آموزشی ۷- مطالعه اطلاعات گردآوری شده از اینترنت ۸- ذخیره و بازیابی اطلاعات ۹- تحلیل های آماری ۱۰- ساخت چند رسانه ای آموزشی ۱۱- استفاده از CD های آموزشی ۱۲- رایت CD 13- ویرایش از طریق Word 14- استفاده از کامپیوتر برای آموزش کامپیوتر، اینترنت و نرم افزارهای آنها می باشد. با توجه به اطلاعات مندرج در جدول ۸-۴ مشاهده می شود که گزینه بسیار کم در پاسخ به سوال ۵ از سوی ۷/۶۴ درصد معلمان انتخاب شده و بیشترین فراوانی (۱۵۶) را دارد. در سوال ۶، ۶/۶۰ درصد از معلمان گزینه بسیار کم را با بیشترین فراوانی (۱۴۶) انتخاب نموده اند. در سوال ۷، ۵/۵۸ درصد از معلمان گزینه بسیار کم را با بیشترین فراوانی (۱۴۱) انتخاب نموده اند. در سوال ۸، گزینهی بسیار کم از سوی ۶/۶۰ درصد معلمان انتخاب شده و از بیشترین فراوانی (۱۴۶) برخوردار میباشد. در سوال ۹، ۹/۸۰ درصد معلمان گزینهی بسیار کم را با بیشترین فراوانی (۱۹۵) انتخاب نمودند. در سوال ۱۰، ۸/۸۷ درصد از معلمان گزینه بسیار کم را با بیشترین فراوانی (۱۹۰) انتخاب کردند. در سوال ۱۱ معلمان گزینه ی بسیار کم را با ۲/۵۵ درصد و با بیشترین فراوانی (۱۳۳) انتخاب کردند. در سوال ۱۲ معلمان با ۳/۶۴ درصد گزینهی بسیار کم را با بیشترین فراوانی (۱۵۵) انتخاب نمودند. در سوال ۱۳، ۳/۶۴ درصد معلمان گزینهی بسیار کم را با بیشترین فراوانی (۱۵۵) انتخاب نمودند. در سوال ۱۴، ۱/۶۳ درصد از معلمان گزینه بسیار کم را با بیشترین فراوانی (۱۵۲)انتخاب کردند.
در جدول ۴-۵ بیشترین میانگین (۲۸/۲) مربوط به استفاده از CD های آموزشی و کمترین میانگین (۲۹/۱) مربوط به ساخت چند رسانه ای آموزشی می باشد.
جدول ۴-۵ فراوانی و درصد انتخاب هر گزینه در خرده مقیاس استفاده از کامپیوتر و نرم افزارهای کامپیوتری

گزینه
بسیار کم
کم
متوسط
زیاد
بسیارزیاد

فراوانی

درصد

فراوانی

درصد

فراوانی

درصد

فراوانی

درصد

فراوانی

درصد

میانگین

شاخص
آماری
سوال

۵

۱۵۶

۷/۶۴

۳۰

۴/۱۲

۲۸

۶/۱۱

۹

۷/۳

۶

۵/۲

۶۰/۱

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...