شکل ۴- ۵ مشخصات قاب، نحوه توزیع مفاصل پلاستیک و مقادیر شاخص آسیب مربوطه در لحظه زوال و منحنی ظرفیت قاب (حالت زوال: زوال ترکیبی قاب و مفصل پلاستیک)
۴-۲-۳- بررسی تغییرات پارامترهای تعریف شده بر اساس شاخص آسیب مقاطع در طول تحلیل
همان­گونه که در فصل قبل توضیح داده شد پس از انجام تحلیل لنگر–انحنا برای همه مقاطع بحرانی، مقادیر شاخص آسیب شکل­پذیری برای همه این مقاطع از ابتدا تا انتهای تحلیل محاسبه شده و روند تغییرات آن­ها در دسترس بوده است. این تغییرات به تنهایی کمک چندانی به هدف این مطالعه نمی­کرد لذا چندین پارامتر با معنی با بهره گرفتن از شاخص­ های آسیب مقاطع تعریف و مقادیر آن­ها در طول تحلیل محاسبه شد. مطالعه روند تغییرات این پارامترها می­توانست در بررسی رفتار قاب­های با مودهای مختلف زوال از نظر نحوه توزیع آسیب فواید زیادی داشته باشد. علاوه بر این ممکن بود با بهره گرفتن از این پارامترها و فضاهای تعریف شده بر اساس آن­ها تفکیکی بین قاب­های با مود زوال مفصل پلاستیک نسبت به سایر قاب­ها ایجاد شود که در واقع یکی از مهم­ترین اهداف این پایان نامه تفکیک این قاب­ها بوده تا بدین وسیله پارامترهای مؤثر در مود زوال قاب­ها مشخص شود.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

در جدول ۴-۲ پارامترهای معرفی شده بر اساس شاخص آسیب مقاطع به همراه روابط آن­ها و همین­طور فضای رسم نمودارهای مربوطه با معرفی محورهای افقی و قائم به صورت خلاصه آورده شده است. منحنی­های رسم شده بر اساس این پارامترها نیز در ادامه این جدول آمده است.
جدول ۴- ۲ پارامترهای تعریف شده بر اساس شاخص آسیب مقاطع و فضاهای بررسی شده توسط آن­ها

محور قائم (Y)
محور افقی (X)

بیشینه شاخص­ های آسیب=
جابجایی نسبی بام

متوسط شاخص­ های آسیب=
جابجایی نسبی بام

متوسط شاخص آسیب تیرها=
جابجایی نسبی بام

متوسط شاخص آسیب ستون­ها=
جابجایی نسبی بام

نسبت متوسط شاخص آسیب ستون­ها به متوسط شاخص آسیب تیرها
جابجایی نسبی بام

متوسط شاخص آسیب طبقه اول=
جابجایی نسبی بام

جدول ۴-۲ پارامترهای تعریف شده بر اساس شاخص آسیب مقاطع و فضاهای بررسی شده توسط آن­ها (ادامه)

محور قائم (Y)
محور افقی (X)

متوسط شاخص آسیب طبقه دوم=
جابجایی نسبی بام

متوسط شاخص آسیب طبقه سوم=
جابجایی نسبی بام

بیشینه شاخص­ های آسیب

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...