• بررسی تأثیر تعهد سازمانی بر عملکرد سازمانی.

۱-۵) فرضیه‌های پژوهش

  • مدیریت استعداد راهبردی بر عملکرد سازمانی تأثیر دارد.
  • مدیریت استعداد راهبردی بر توانمندی رفتاری کارکنان تأثیر دارد.
  • مدیریت استعداد راهبردی بر توانمندی دانشی کارکنان تأثیر دارد.
  • مدیریت استعداد راهبردی بر توانمندی مهارتی کارکنان تأثیر دارد.
  • مدیریت استعداد راهبردی بر توانمندی سبک‌کاری کارکنان تأثیر دارد.
  • توانمندی رفتاری کارکنان بر عملکرد سازمانی تأثیر دارد.
  • توانمندی دانشی کارکنان بر عملکرد سازمانی تأثیر دارد.
  • توانمندی مهارتی کارکنان بر عملکرد سازمانی تأثیر دارد.
  • توانمندی سبک‌کاری کارکنان بر عملکرد سازمانی تأثیر دارد.
  • مدیریت استعداد راهبردی بر تعهد سازمانی تأثیر دارد.
  • تعهد سازمانی بر عملکرد سازمانی تأثیر دارد.

۱-۶) روش پژوهش
پژوهش حاضر، ازنظر هدف کاربردی است و ازنظر شیوه‌ی گردآوری داده‌ها، پژوهشی توصیفی از نوع همبستگی می‌باشد.
۱-۷) قلمرو پژوهش
۱-۷-۱) قلمرو موضوعی
پژوهش حاضر از حیث موضوعی در قلمرو مدیریت منابع انسانی و مدیریت رفتار سازمانی می‌باشد.
۱-۷-۲) قلمرو مکانی
قلمرو مکانی این پژوهش ادارات توزیع برق شهرستان‌های لنگرود، رودسر، سیاهکل و لاهیجان در استان گیلان می‌باشد.
۱-۷-۳) قلمرو زمانی
ازلحاظ قلمرو زمانی، پژوهش حاضر در دوره‌ی زمانی نه‌ماهه از مهرماه ۱۳۹۳ تا تیرماه ۱۳۹۴ انجام گرفت. همچنین داده‌های این پژوهش نیز از هفته‌ی پایانی اسفند ۱۳۹۳ تا پایان هفته‌ی دوم اردیبهشت ۱۳۹۴ جمع‌ آوری گردید.
۱-۸) جامعه آماری
جامعه‌ی آماری این پژوهش کارکنان ادارات توزیع برق شهرستان‌های لنگرود، رودسر، سیاهکل و لاهیجان می‌باشند که درمجموع تعداد ۳۴۰ نفر را شامل می‌شوند.
۱-۹) روش نمونه‌گیری
نمونه‌گیری در این پژوهش به روش طبقه‌ای انجام‌گرفته است که تعداد ۱۸۱ نفر را شامل می‌شود.
۱-۱۰) روش گردآوری اطلاعات
روش گردآوری اطلاعات حاضر به‌صورت کتابخانه‌ای و میدانی می‌باشد.
۱-۱۰-۱) روش کتابخانه‌ای
درروش کتابخانه‌ای با مراجعه به کتابخانه‌ها و مراکز اطلاع‌رسانی، از کتب و مقالات فارسی و لاتین جهت تکمیل بخشی از پژوهش استفاده‌شده است.
۱-۱۰-۲) روش میدانی
درروش میدانی پس از طراحی، پرسشنامه‌ی مذکور توزیع گردید و پس از دریافت پرسشنامه با توجه به فنون آماری، تجزیه‌وتحلیل مناسب روی آن صورت گرفته است.
۱-۱۱) طبقه‌بندی و تجزیه‌وتحلیل داده‌ها
در پژوهش حاضر، ابتدا از آمار توصیفی برای تجزیه‌و‌تحلیل داده‌ها استفاده‌شده است. بدین‌صورت که پس از استخراج داده‌های پرسشنامه، جهت بررسی‌های جمعیت شناختی از روش‌های توصیفی در مورد متغیرهای موردمطالعه و نرم‌افزارهای SPSS19، Word و Excel استفاده‌شده است. همچنین به‌منظور بررسی رابطه‌ی بین متغیرها و آزمون فرضیه‌ها، پس از جمع‌ آوری داده‌ها و اطلاعات گردآوری‌شده از طریق پرسشنامه، از روش مدل‌سازی معادلات ساختاری و نرم‌افزار WarpPLS4 استفاده‌شده است.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت nefo.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

۱-۱۲) تعریف واژگان و اصطلاحات کلیدی
مدیریت استعداد راهبردی: مدیریت استعداد راهبردی به‌عنوان فعالیت‌ها و فرآیندهایی که شامل شناسایی سیستماتیک موقعیت‌های کلیدی است که به‌طور گوناگونی در مزیت رقابتی پایدار سازمان شرکت دارند، توسعه‌ی مخزنی از استعدادهای بالقوه و با عملکرد بالا که برای متناسب شدن با این نقش‌ها لازم است و توسعه‌ی ساختاری متفاوت از منابع انسانی به‌منظور تسهیل پر کردن این موقعیت‌ها با متصدیان شایسته و اطمینان از این‌که آن‌ ها به‌طور مستمر به سازمان متعهد هستند تعریف‌شده است (Collings & Mellahi, 2009).
توانمندی استعداد: توانمندی‌های استعداد، محرکه‌هایی در جهت دستیابی سازمان به مزیت رقابتی از طریق یکپارچه‌سازی منابع و تولید استراتژی‌های جدید با ارزش‌افزوده‌ هستند (Grant, 1996; Pisano, 1994).
عملکرد سازمانی: عملکرد سازمانی شامل خروجی واقعی و یا نتایج حاصل از یک سازمان در برابر خروجی در نظر گرفته‌شده‌ی آن (و یا مقاصد و اهداف) است (Richard, Devinney, Yip & Johnson, 2009).
تعهد سازمانی: تعهد سازمانی یک باور قوی در پذیرش اهداف و ارزش‌های سازمان، تمایل به تلاش قابل‌توجهی در جهت اهداف و ارزش‌های سازمان و یک تمایل قوی برای حفظ عضویت در سازمان است (Mowday, Porter & Steers, 1982; Porter, Steers, Mowday & Boulian, 1974).
۱-۱۳) چارچوب کلی پایان‌نامه
پایان‌نامه‌ی حاضر شامل پنج فصل است. فصل اول به مقدمات و کلیات پژوهش اختصاص دارد. در فصل دوم به‌مرور ادبیات موضوع پرداخته می‌شود که شامل تعاریف و بررسی مدیریت استعداد راهبردی، توانمندی استعداد، عملکرد سازمانی، تعهد سازمانی و بررسی پیشینه‌ پژوهش است. در فصل سوم روش پژوهش ارائه گشته و در فصل چهارم با توجه به اطلاعات به‌دست‌آمده، به تجزیه‌و‌تحلیل اطلاعات پژوهش پرداخته می‌شود. در فصل پنجم نیز جمع‌بندی و نتیجه‌گیری کلی مباحث مطرح‌شده در پایان‌نامه انجام می‌گیرد و پیشنهادهایی برای پژوهش‌های آتی ارائه می‌گردد.
فصل دوم
مبانی نظری و بررسی پیشینه پژوهش
بخش اول

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...