4- فرضیه های تحقیق
هدف نهائی در تولید کالاها و خدمات، برآوردن نیازهای مصرف کنندگان می­باشد.با شناسایی این نیاز­ها و برآورد مناسب آن به شکل­های گوناگون هم مصرف کنندگان و هم تولیدکنندگان به خواسته­ های خود می­رسند.در این پژوهش تلاش شده ، تا از طریق دنبال کردن فرضیه ­های زیر تأثیر عناصر آمیخته بازاریابی را بر استراتژی تبلیغات رستوران پاکت بسنجیم.
فرضیه اصلی
عناصر آمیخته بازاریابی بر ارزیابی مصرف­ کنندگان مجموعه پاکت مؤثر است.
فرضیات فرعی

    1. کیفیت محصولات پاکت از نظر مشتریان با اهمیت است.
    1. قیمت محصولات پاکت از نظر مشتریان با اهمیت است.
    1. روش­های توزیع و بازاررسانی محصولات پاکت از نظر مشتریان با اهمیت است.
    1. اطلاع­رسانی مجموعه پاکت از نظر مشتریان با اهمیت است.
    1. بسته­بندی محصولات پاکت از نظر مشتریان با اهمیت است.
    1. برند مجموعه پاکت از نظر مشتریان با اهمیت است.

5- انجام پژوهش
روش پژوهش
این تحقیق از نظر هدف از پژوهش­های کاربردی­ محسوب می­ شود. همچنین براساس چگونگی بدست آوردن داده ­های مورد نیاز(طرح پژوهش) یک تحقیق توصیفی- پیمایشی بشمار می ­آید.
روش­های جمع­آوری اطلاعات
1- روش میدانی: در این پژوهش اطلاعات مربوط به فرضیه ­ها و اهداف از طریق پرسشنامه جمع ­آوری گردیده که پرسشنامه مورد نظر بین مشتریان رستوران پاکت و گروه خبرگان که در صنعت مواد غذایی فعالیت داشته اند توزیع و جمع­آوری شده است.
2- برای انجام مطالعات اولیه و بررسی مباحث تئوریک و پیشینه پژوهش از روش کتابخانه­ای از جمله مطالعه کتابهای تخصصی و مقالات و غیره استفاده شده است.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

6- قلمرو تحقیق
الف) قلمرو زمانی
اطلاعات مورد نیاز این تحقیق مربوط به دوره زمانی 90-1387 بوده و زمان انجام پژوهش از مردادماه 1391 تا دی­ماه 1391بوده است.
ب) قلمرو مکانی
قلمرو مکانی این تحقیق تهران بزرگ و شامل مناطق 3-2-1 می­باشد.
ج) قلمرو موضوعی
موضوع این پژوهش درقلمرو دانش بازاریابی و مدیریت تبلیغات است و بطور اخص بررسی چگونگی طراحی استراتژی تبلیغات مجموعه پاکت را بررسی می­ کند.
در زمینه تبلیغات می­توان جنبه­ های زیر را مورد مطالعه قرار داد:
– تحقیق در مورد محتویات تبلیغ
– تحقیق در مورد وسیله یاکانال ارتباطی
– تحقیق در مورد تأثیر تبلیغات
– تحقیق در مورد طراحی برنامه­ ها یا استراتژی­ های تبلیغات
این تحقیق در زمینه طراحی استراتژی تبلیغات و بررسی عناصر آمیخته بازاریابی بر آن انجام می­گردد.
7- تعریف واژه ­ها و اصطلاحات تخصصی
استراتژی
تشخیص فرصت­های اصلی و تمرکز منابع سازمان در جهت تحقق منافع نهفته در آن.(کتاب تفکر استراتژیک- دکتر غفاریان و دکتر کیهانی)
تبلیغات
عبارت است از، ارتباط و معرفی غیر شخصی محصول و یا خدمات از طریق حامل­های مختلف در مقابل دریافت وجه برای موسسات انتفاعی یا غیرانتفاعی یا افرادی که به نحوی در پیام مشخص شده ­اند(روستا و همکاران،1387).
آمیخته بازاریابی
مجموعه ­ای است از ابزارهای قابل کنترل بازاریابی که شرکت­ آن­ها را در هم می­آمیزد تا پاسخگوی بازار مورد هدف باشد. این ابزارهای قابل کنترل عبارتند از: محصول، قیمت،توزیع و ترویج(p4)(پارسائیان،1386.(
فصل دوم
ادبیات موضوع
2- 1- تعریف استراتژی[1]
واژه استراتژی از استراتگوس گرفته شده است.در گذشته های دور واژه استراتگوس به وظیفه و نقش (یک امیر ارتشی) اشاره داشت و سپس مفهوم ((هنر ژنرال)) به آن اطلاق گردید،که حاکی از مهارت­ های روانشناختی و رفتاری است که به کمک آن چنین نقش و وظیفه ای را تقبل می کرد(کویین). با توجه به قدمت مفهوم استراتژی و کاربردهای محدود لیکن عمیق آن در اعصار مختلف زندگی بشر بررسی سیر تکوین آن نیز بسیار راهگشا خواهد بود.

    • در زمان پریکلس(450پیش از میلاد) به معنی مهارت مدیریت(اداره امور، رهبری، سخنوری، قدرت) به کار می­رفت.
    • اولین اشاره به این‌ مفهوم در کتاب هنر جنگ اثر ژنرال چینی سان تزو [2]صورت پذیرفته که در سال 340 قبل از میلاد نگاشته شده است. او درکتاب خود مولفه­های عمده استراتژی نظامی را مطرح کرد. او در این­باره می­گوید که باید به آنچه دشمن می­خواهد به آن برسد پی برد و آنگاه او را از رسیدن به آن محروم ساخت.
    • در زمان اسکندر (330 پیش از میلاد) این واژه به عنوان مهارت در به کارگیری نیروها برای غلبه بر مخالفان و ایجاد نظام حکومت متحد جهانی مورد اشاره قرار می­گرفت.
    • بروس هندرسون [3]صاحبنظر برجسته و مؤسس گروه مشاورین‌ بوستون استراتژی را ایجاد یک مزیت منحصربه فرد برای تمایز سازمان از رقبا تعریف می‌کند و اساس کار را مدیریت این تمایز می‌داند.

2-2-1- نظریه پردازان مدیریت استراتژیک
2-2-1-1- نظریه فرد دیوید[4]
از دید­گاه فرد دیوید استراتژی­ها ابزاری هستند که شرکت می ­تواند بدان وسیله به هدف­های بلند­مدت خود دست یابد و به نظر وی استراتژی­ها به چهار دسته تقسیم می­شوند که هر کدام دارای زیرمجموعه­هایی هستند.
– استراتژی­ های یکپارچگی: استراتژی عمودی به بالا/ استراتژی عمودی به پایین/ استراتژی افقی

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...