آشنایی با پاکت
رستوران پاکت با ایده راه ­اندازی مجموعه ­ای زنجیره­ای جهت تهیه و فروش غذای سالم و خوشمزه­ی سازگار با مبانی نوین بهداشت و تغذیه راه ­اندازی گردیده است.
چشم انداز نهایی این برند تغییر و اصلاح ذائقه غذایی مخاطبان از توجه صرف به عنصر مزه و سرعت غذا به سمت حفظ سلامت و سازگاری غذا با نیاز­های طبیعی یک بدن سالم می­باشد. صرف نظر از لحاظ نمودن عواملی نظیر کامل بودن هریک از وعده­های غذایی طراحی و ارائه شده در این رستوران از نظر شمول کلیه مواد موجود در هرم غذایی موضوعات مهم دیگری هم در دستور کار و اهداف استراتژیک مجموعه پاکت قرار گرفته است که ذیلاً به برخی از آنها اشاره خواهد شد:
– طراحی و رنگ­آمیزی
در طراحی اشکال، رنگ­ها و عناصر بصری معرف این برند تلاش شده تا انعکاس کامل سادگی و سلامتی محتوای خوراکی ارائه شونده مورد توجه قرار گیرد و فارغ از دخالت رنگ­های تند و اشتها­آور توجه کامل مشتری به مزه و کیفیت غذا جلب شود.
– بسته­بندی
در انتخاب مجموعه بسته­بندی و لوازمی که جهت سرو غذا به مشتری ارائه می­ شود در رستوران پاکت تلاش فراوانی انجام شده تا موضوعاتی کاربردی نظیر امکان گرم کردن مجدد غذا، حفظ شکل و آرایش و زیبایی غذا و همچنین راحتی مشتری در استفاده از ظروف و قاشق و کارد و چنگال نسبت به هرچیز دیگر اولویت داشته باشد.لذا در عناصر مورد استفاده در بسته­بندی غذاهای پاکت با مواردی مواجه می­شوید که شاید قبلاً در سایر بسته­بندی­ها مشاهده نشده است، نظیر قاشق، کارد و چنگال پلاستیکی بسیار مقاوم، کارتن حامل ساندویچ، ظرف غذایی پلاستیکی با درب چفت­شونده و پاکت­های حامل کل وعده غذا که همگی از نوع food grade بنابر استانداردهای بهداشتی با قابلیت تماس با غذای مورد مصرف مشتری را دارا می­باشند.
– تبلیغات
در فرایند تبلیغات و اطلاع رسانی رستوران پاکت نیز تلاش اصلی طراحان و مجریان براین بوده تا فارغ از جنبه­ های ژورنالیستی عناصر بصری و خبری صرفاً اطلاع رسانی نموده و بدون ایجاد تصاویر ذهنی غیر واقعی برای مشتری از محصول صرفاً وی را متوجه اطلاعات غذا نموده و دعوت به تجربه مصرف، نظر مشتری راپایه­ای برای تبلیغات آتی دهان به دهان و جلب مشتریان وفادار نمایند.

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

– فلسفه نام­گذاری
داستان­ها اصلی­ترین حلقه پایبندی مشتریان به محصولات هستند. داستان­هایی که گاه با خاطره­های شخصی مشتری با مصرف یک محصول ایجاد شده و گاه برگرفته از پیوندی معنوی هستند که میان یک محصول و بخشی از خاطرات نوستالژیک مصرف کننده به وجود می ­آید.
مجموعه پاکت ضمن احترام به تمام مفاخر علوم و فرهنگ و هنر تاریخ بشر مجموعه ­ای از چهره­ های سرشناس این حوزه را انتخاب نموده و به فراخور موضوع هریک از غذاهای این رستوران را به یکی از شخصیت­های علمی،فرهنگی یا هنری تقدیم نموده است. نفس این ارتباط و جستن علت نامگذاری­ها و دانستن توجه مجموعه پاکت به این حوزه از افتخارات تاریخ بشر، فضایی از اعتماد را مابین مشتری و رستوران مهندسی ­می­نماید تا بتوان براساس آن سایر منویات موردنظر در سلامت، کیفیت و مشتری مداری را که در برنامه ­های پاکت قرار داشته به مشتریان انتقال داد.
در نهایت امید است با رشد و توسعه این برند جایگاهی جدید در سلیقه غذایی مخاطبان گشوده شده و تا رسیدن به منشی سازگار با سلامت و اهمیت به غذایی سالم برای بدن سالم ادامه و توسعه یابد.
فصل سوم
روش­شناسی تحقیق
3-1- مقدمه
هدف تمام علوم، شناخت و درک دنياي پيرامون ما است. به منظور آگاهي از مسايل و مشکلات دنياي اجتماعي، روشهاي علمي، تغييرات قابل ملاحظه‌اي پيدا کرده‌اند. اين روندها و حرکت‌ها سبب شده است که براي بررسي موضوعات رشته‌هاي مختلف مربوط به زندگی انسانها، از روش علمي استفاده شود. از جمله ويژگيهاي مطالعة علمي که هدفش حقيقت‌يابي است استفاده از يک روش تحقيق مناسب مي‌باشد و انتخاب روش تحقيق مناسب به هدفها، ماهيت وموضوع مورد تحقيق و امکانات اجرايي بستگي دارد و هدف از تحقيق دسترسي دقيق و آسان به پاسخ پرسش‌هاي تحقيق است.
3-2- روش تحقيق
به طور کلي روش‌هاي تحقيق در علوم رفتاري را مي‌توان با توجه به دو ملاک تقسيم کرد.
الف) هدف تحقيق
ب) نحوة گردآوري داده‌ها
بر اين اساس پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردي و از نظر شيوه گردآوري اطلاعات تحقيق توصيفي از نوع پیمایشی است. در ذيل به توضيح آنها پرداخته مي شود:
3-2-1- تحقيق کاربردي
هدف تحقيقات کاربردي توسعة دانش کاربُردي در يک زمينه خاص است. به عبارت ديگر تحقيقات کاربردي به سمت کاربرد علمي‌ دانش هدايت مي‌شود.
3-2-2- تحقيق توصيفي
تحقيقات علمي‌ را براساس چگونگي به دست آوردن داده‌هاي مورد نياز مي‌توان به دو دسته تقسيم کرد:

    • تحقيق توصيفي (غير آزمايشي)
    • تحقيق آزمايشي
    1. تحقيق توصيفي

تحقيق توصيفي شامل مجموعه روش‌هايي است که هدف آنها توصيف کردن شرايط يا پديده‌هاي مورد بررسي است. اجراي تحقيق توصيفي مي‌ تواند صرفاً براي شناخت بيشتر شرايط موجود يا ياري دادن به فرآيند تصميم‌گيري باشد.
تحقيق توصيفي را مي‌توان به دسته‌هاي زير تقسيم کرد :

    • تحقيق پيمايشي.[80]
    • تحقيق همبستگي.[81]
    • اقدام پژوهشي.[82]
    • بررسي موردي.[83]
    • تحقيق پس – رويدادي[84] (بازرگان و همکاران، 1380).

پژوهشهاي توصيفي که داده‌ها را بگونه اي معنا دار ارائه مي‌ کنند در موارد زير سودمند هستند:

    • شناخت ويژگيهاي يک گروه در موقعيت مورد مطالعه
    • کمک به تفکر نظام گرا درباره يک وضعيت
    • ارائه ديدگاههايي مبني بر ضرورت بررسي و پژوهش بيشتر
    • کمک به اخذ تصميم‌هاي خاص.( سکاران، 1385)

این تحقیق از نوع تحقیق توصیفی- پیمایشی است.
3-3- جامعه آماري
يک جامعه آماري عبارت است از مجموعه‌اي از افراد يا واحدها که داراي حداقل يک صفت مشترک باشند. صفت مشترک صفتي است که بين همه عناصر جامعه آماري مشترک و متمايز کننده جامعه آماري از ساير جوامع باشد. (آذر، مومني،1383). جامعه آماری به کل گروه افراد، وقایع یا چیزهایی اشاره دارد که محقق می خواهد به تحقیق درباره آنها بپردازد. در تحقیق حاضر جامعه آماري که کلیه شهروندان شهر تهران می باشد که در ماه حداقل یک ماه از غذای آماده استفاده می کنند می باشند.
3-4- نمونه آماري و روش محاسبه حجم نمونه

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...