• 57% از افراد عضو فيس‌بوك بيشتر به صورت برخط(Online) با هم صحبت مي‌كنند. يعني بيش از چيزي كه در دنياي واقعي انجام مي‌دهند.
  • 750 ميليون عكس در فيس‌بوك تنها در هفته‌ی اول سال ميلادي، بارگذاري شده‌است.
  • بيش از 30 ميليارد مطلب محتوايي اعم از پيوندها، خبرها، پست‌هاي وبلاگي، يادداشت‌ها، آلبوم‌هاي عكس، ويدئو كليپ و … ماهانه همخوان مي‌شود.
  • كاربران به بيش از 70 زبان در اين سايت مي‌نويسند.
  • روزانه 56 ميليون نفر در فيس‌بوك به بازي‌هاي رايانه‌اي مي‌پردازند.
  • كاربران فيس‌بوك در هر ماه به‌طور متوسط 1400 دقيقه به گشت و گذار در اين سايت مي‌پردازند. يعني در مجموع700 ميليارد دقيقه در ماه.
  • به‌طور متوسط هر كاربر فيس‌بوك، 130 دوست در اين شبكه دارد.
  • بيش از 900 ميليون صفحه يا گروه وجود دارد كه كاربران در آن به تعامل با يكديگر مشغولند و هر كاربر به‌طور متوسط با 80 صفحه، گروه و رويداد در حال تعامل است.
  • به‌طور متوسط هر كاربر ماهانه 90 مطلب محتوايي را توليد يا همخوان مي‌كند.

در طي 20 دقيقه در فيس‌بوك چه اتفاقي مي‌افتد؟

  • 1000000 لينك ارسال مي‌شود؛
  • 1323000 تصوير برچسب مي‌خورد؛
  • 1484000 رويداد به اشتراك گذاشته مي‌شود؛
  • 1587000 متن و يادداشت روي ديوارها نوشته مي‌شود؛
  • 1851000 جملات وضعيت بارگذاري مي‌شود؛
  • 1972000 دعوت از سوي دوستان پذيرفته‌شود؛
  • 2716000 تصوير بارگذاري مي‌شود؛
  • 2716000 پيام فرستاده مي‌شود؛
  • 10208000 توضيح نوشته‌ مي‌شود. (تلگراف, عملكرد سال 2010 فيس‌بوك به روايت آمار و ارقام, 89).

وضعيت‌هاي مربوط به روابط در فيس‌بوك (بررسي سال 2010)

  • 43869800 نفر، وضعيت خود را به حالت “مجرد” تغيير دادند؛
  • 3025791 نفر، وضعيت خود را به حال “پيچيده” (نامشخص) تغيير دادند؛
  • 5974574 نفر، وضعيت خود را به حالت “نامزد داشتن” تغيير دادند؛
  • 36774801 نفر، وضعيت خود را به حال “ازدواج” تغيير دادند (تلگراف, عملكرد سال 2010 فيس‌بوك به روايت آمار و ارقام, 1389).

2-3-4گوگل پلاس (Google pulls)
چند وقتی بود که شواهدی نشان می‌داد که گوگل به صورت مخفیانه در حال کار روی یک شبکه اجتماعی بزرگ است. چند ماه پیش خبری در این مورد منتشر شد که در حد شایعه بود و زود تکذیب شد اما معلوم بود که گوگل پنهانی در حال انجام کارهایی است.
سرانجام گوگل در وبلاگ رسمی خود، پروژه گوگل پلاس یا Google+ را معرفی کرد. آیا با گوگل پلاس، گوگل به یک شبکه اجتماعی عظیم تبدیل خواهد شد؟ آیا موقعیت فیس‌بوک به خطر خواهد افتاد؟
گوگل پلاس، از روز -سه‌شنبه بیست و هشتم ماه ژوئن سال 2011- به صورت “بسیار” محدود در دسترس شمار اندکی از کاربران قرار گرفته است. این پروژه حاصل یک سال تلاش تیم گوگل به رهبری معاون ارشد شرکت گوگل در امور شبکه‌های اجتماعی به نام “ویک گاندروتا” است.
وقتی که گوگل پلاس عمومی شود و در دسترس همه قرار بگیرد، به لطف طراحی مجدد نوار راهبری گوگل، در همه جا دسترسی به آن ممکن خواهد شد. نوار آشنای خاکستری که در بالای همه صفحات گوگل دیده می‌شود، مشکی‌رنگ شده و در این نوار گزینه‌هایی برای دسترسی به پروفایل خود در گوگل پلاس، اشتراک مطالب و دیدن اطلاعیه‌ها داریم. سامانه آگاه‌سازی یا notification گوگل، چیزی شبیه سامانه آگاه‌سازی فیس‌بوک است.

( اینجا فقط تکه ای از متن پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

ما مشابه بخش فیدهای خبری فیس‌بوک، در گوگل پلاس هم می‌توانیم عکس‌ها، ویدئوها، مطالب و حتی موقعیت خود را به اشتراک بگذاریم:
2-3-4-1 حلقه‌ها (Circles)
یکی از مشکلاتی که همه ما در شبکه‌های اجتماعی مثل توییتر، فرندفید یا فیس‌بوک داریم این است که نمی‌توانیم به سادگی گروه‌های متمایزی از دوستانمان تشکیل بدهیم تا بتوانیم هر زمان که خواستیم یک مطلب یا عکس را با یک گروه خاص به اشتراک بگذاریم.
فرض کنید که من در حال وب‌گردی یک خبر جالب پزشکی می‌بینم، این مطلب به احتمال زیاد برای دوستان وبلاگ‌نویس من که خوره آی‌تی هستند، جالب نخواهد بود. به یاری گوگل پلاس می‌شود به سادگی دوستان را در حلقه‌هایی مرتب کرد، مثلاً اعضای خانواده، وبلاگ‌نویسان آی‌تی، پزشکان و …این طوری می‌شود از اشتراک بعضی فیدها مثلاً با همکاران شرکت یا رؤسا خودداری کرد و راحت بود!
مرتب کردن دوستان در حلقه‌ها به سادگی با کشیدن و رها کردن (درگ اند دراپ کردن) آواتارهای آنها در حلقه‌ها ممکن می‌شود. گوگل برای این کار از سیستم HTML5 استفاده کرده است.
2-3-4-2 چت ویدئویی در پاتوق‌ها (hangout)
گوگل ترتیبی داده است که ما بتوانیم به راحتی با یک نفر یا با کل اعضای یک حلقه، چت ویدئویی کنیم. البته حداکثر تعداد نفراتی که می‌توانند وارد یک چت ویدئویی شوند، ۱۰ نفر است.
گوگلی‌ها با hangout قصد دارند، چت ویدئویی گروهی را که فعلاً چیز معمول و متداولی در ارتباطات روزانه ما نیست، بیشتر جا بیندازند.
2-3-4-3 آپلود بی‌درنگ عکس‌ها و ویدئوها
با بهره گرفتن از این ویژگی دیگر عکس‌ها و ویدئوهای ما در موبایل‌ها و هاردها محدود نخواهند بود. ما می‌توانیم به سادگی آنها را آپلود کنیم و حتی جلوه‌های زیبایی با بهره گرفتن از ویرایشگر عکس گوگل به آنها بدهیم و سپس آنها را به اشتراک بگذاریم.
2-3-4-4 جرقه‌های گوگلی یا (Spark)
اما گوگل پلاس، نمی‌خواهد که فقط شبکه‌ای برای اشتراک مطالب باشد، این شبکه می‌خواهد ابزاری برای کشف مطالب و محتواهای مورد علاقه مخاطبان و کاربران خود هم باشد.
گوگل از روی عادات وب‌گردی و جستجوهای ما، شاید بیشتر از نزدیک‌ترین دوستمان علایق ما را می‌شناسد. ما به کمک جرقه گوگل پلاس، می‌توانیم، یک موضوع خاص را انتخاب کنیم تا تازه‌ترین و مرتبط‌ترین مطالب را، از آن به بعد به ما نشان بدهد. مثلاً ما بسته به علایق خود می‌توانیم اسم یک هنرپیشه خاص، تیم ورزشی مورد علاقه، یک موضوع پزشکی یا رویداد اجتماعی را در این قسمت وارد کنیم و بعد بدون زحمت هر روز خبرهای جالبی را در مورد آن موضوع ببینیم.
2-3-4-5 گردهمایی گوگلی (Huddle)
گوگل با Huddle که نوعی چت گروهی است، ترتیبی می‌دهد که شما بتوانید یک پیام را از طریق موبایل به چند نفر و اعضای یک حلقه بفرستید.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...