دانلود فایل ها در مورد جایگاه فرش دستباف ایران … – منابع مورد نیاز برای مقاله و پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین |
۵-۲-۲- نتایج آزمون فریدمن کل متغیرهای تحقیق
همانطور که در جدول(۴-۲۸) مشاهده می شود مقدار آماره آزمون فریدمن برای کل متغیرها ۱۲۲٫۷۳۹ با سطح معنی داری ۰۰۰/۰ است که نشان می دهد این متغیر هم ارزش نیستند و به ترتیب اهمیت عبارتند از:
( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )
رتبه اول: تبلیغات
رتبه دوم: شناسایی خواسته های مصرف کنندگان
رتبه سوم: وجود یک برند
رتبه چهارم: آشنایی صادرکنندگان با تجارت الکترونیک
رتبه پنجم: شناسنامه دار کردن
با توجه به نتایج این آزمون مدل نهایی تحقق به صورت ذیل می باشد.
شکل(۵-۱) مدل مفهومی نهایی تحقیق
۵-۳- نتایج یافته های جانبی تحقیق
بر اساس نتایج بدست آمده از عوامل دموگرافی بر نظرات پاسخ دهندگان، به این موارد می توانیم اشاره کنیم:
در عامل تحصیلات پاسخ دهندگان به متغیرهای تبلیغات و آشنایی صادر کنندگان با تجارت الکترونیک اهمیت بیشتری قائل بودند. ولی بر سه متغیر دیگر به دلیل اینکه سطح معنی داری بالاتر از ۵ درصد بود تاثیر نداشت.
در عامل سابقه، پاسخ دهندگان گروه(۴۰-۳۰) به متغیر آشنایی صادر کنندگان با تجارت الکترونیک، شناسنامه دار کردن و شناسایی خواسته های مصرف کنندگان اهمیت بیشتری قائل بودند. اما در متغیر تبلیغات گروه ۲۰-۱۰ به این عامل اهمیت بیشتر دادند. ولی بر متغیر برند به دلیل اینکه سطح معنی داری بالاتر از ۵ درصد بود تاثیر نداشت.
در عامل جنس، گروه جنسی زن به متغیرهای تبلیغات و شناسنامه دار کردن اهمیت بیشتری قائل بودند. ولی بر سه متغیر دیگر به دلیل اینکه سطح معنی داری بالاتر از ۵ درصد بود تاثیر نداشت.
در عامل شغل، گروه شغلی صادرکنندگان به متغیر شناسایی خواسته های مصرف کنندگان اهمیت بیشتری قائل بودند. ولی برچهار متغیر دیگر به دلیل اینکه سطح معنی داری بالاتر از ۵ درصد بود تاثیر نداشت.
در عامل رشته تحصیلی، گروه علوم انسانی به متغیر آشنایی صادر کنندگان با تجارت الکترونیک اهمیت بیشتری قائل بودند. ولی برچهار متغیر دیگر به دلیل اینکه سطح معنی داری بالاتر از ۵ درصد بود تاثیر نداشت.
در عامل سن، گروه سنی۳۰-۲۰ به متغیرهای تبلیغات، شناسنامه دار کردن و شناسایی خواسته های مصرف کنندگان اهمیت بیشتری قائل بودند. ولی برای متغیر آشنایی صادر کنندگان با تجارت الکترونیک،گروه سنی بالای ۶۰ اهمیت بیشتری فائل بودند. اما برای متغیر برند به دلیل اینکه سطح معنی داری بالاتر از ۵ درصد بود تاثیر نداشت.
۵-۴- پیشنهادات برای این تحقیق
با توجه به نتایج تحقیق می توان پیشنهاداتی به شرح ذیل ارائه کرد:
۱- از آنجایی که تبلیغات تاثیر بسزایی در بالا بردن آگاهی مشتری دارد و بر روی افکار، احساسات، گرایشات و تصمیم گیری مشتری تاثیر می گذارد. و همچنین توان رقابت با انواع محصولات نیازمند بازاریابی و تبلیغات گسترده و علمی است پس تولیدکنندگان و صادرکنندگان باید از تبلیغات سمعی و بصری در جهت معرفی ویژگی های فرش دستباف در بازارهای هدف استفاده کنند. زیرا یکی از راهکارهای بهبود صادرات فرش دستباف ایران تبلیغات بیشتر است و از این طریق می توان مشتریان جدید جذب کرد تا ایران به جایگاه حقیقی خود در بازارهای جهانی دست یابد.
۲- از آنجایی که مردم کشورهای مختلف دارای نیازها، خواسته ها و قدرت های مالی متفاوت اند، از نظر مصرف، دارای سلیقه های متفاوت و الگوهای خرید گوناگون اند، پس صادر کنندگان و تولید کنندگان فرش دستباف باید از طریق برنامه های بازاریابی منسجم از خواسته های مشتریان آگاهی پیدا کنند که می توان از کسانی که در کشورهای مورد نظر به عنوان واردکننده فرش دستباف می باشد خواست تا با یک تحقیق از مشتریان نظر آنها را در مورد طرح، رنگ، کیفیت، نقش و… فرش دستباف ایران ابراز دارند تا از این طریق بتوان فرش مورد نظر آنان را تولید کرد.
۳- از آنجا که مشتریان بیشتر نام هایی را انتخاب می کنند که می شناسند، و وفاداری مشتریان به محصول با نام تجاری مورد تایید، بیشتر است. و همچنین نام ایران با فرش دستباف پیوند خورده است. پس تولیدکنندگان و صادرکنندگان باید فرش دستباف ایران را با یک برند ملی وارد بازارهای جهانی کنند تا از این طریق کشورهایی هم که از فرش دستباف ایرانی اطلاعاتی ندارند بواسطه برند ملی از آن آگاهی یابند و در پی کسب اطلاع از ویژگی های آن برآیند و سپس اقدام به خرید کنند.
۴- از آنجایی که تجارت الکترونیک محدودیتهای ورود به صنعت را پایین می آورد و امکان کسب بازارهای جدید و دستیابی به مشتریان جدید و حتی مشتریان رقبا را نیز فراهم می کند. پس تولید کنندگان و صادرکنندگان باید از اینترنت و تجارت الکترونیک آگاهی یابند و این امر می تواند از طریق مرکز ملی فرش و اتحادیه صادرکنندگان فرش با برگزارری دوره های آموزش تحقق یابد.
۵- از آنجایی که شناسنامه فرش، هویت آن است تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش باید فرش دستباف ایران را با ارائه شناسنامه وارد بازارهای جهانی کنند تا از این طریق اولا” از حقوق مالکیت آن دفاع کنند و ثانیا” بتوانند ظرافت ها و ویژگی های منحصربفرد آن را بیان کنند و ثالثا” از فروش فرش های کشورهای رقیب با نام فرش ایران جلوگیری کنند.
۵-۵- پیشنهاد برای تحقیقات آتی
به پژوهشگرانی که تمایل دارند در زمینه فرش دستباف به تحقیق بپردازند پیشنهاد می شود:
۱- نقش تولید صنعتی فرش دستباف را در توسعه بازار و افزایش فروش بررسی نمایند.<br/ >۲- نقش تجارت الکترونیک را در توسعه صادرات فرش دستباف بررسی نمایند.
۳- تاثیر و نقش کالاهای لوکس و جایگزین در کاهش صادرات فرش دستباف را برسی نمایند.
۴- عوامل این پژوهش در صنعت فرش ماشینی و مقایسه آن با فرش دستباف را بررسی نمایند.
۵-۶- محدودیت های تحقیق
هر تحقیقی در یک محدوده و فضای منحصر به فردی انجام می گیرد که با یک سری محدودیتهایی نیز مواجه می باشد، که به تعدادی از آنها اشاره می شود:
۱- با توجه به اینکه این تحقیق می بایست در یک دوره زمانی به عنوان یک پروژه پایان نامه ای به انجام برسد عامل زمان به عنوان یک عامل محدود کننده این تحقیق می باشد.
۲- عامل محدود کننده دیگر، گردآوری آمار و ارقام مربوط به میزان صادرات فرش دستباف طی سال های مورد نظر بود که مراکز مسئول از دادن آنها خوداری می کردند و این آمار و اطلاعات را از چندین سایت اینترنتی که در قسمت منابع به آن ذکر شده جمع آوری شده است.
۳- مهمترین عامل محدود کننده عدم همکاری برخی از صادرکنندگان فرش می باشد. به منظور جلب همکاری بیشتر به آنان اطمینان داده شد که تمامی اطلاعات ارائه شده فقط در مورد پایان نامه دانشجویی می باشد.
پیوست ها
با سلام:
پاسخگوی گرامی
به منظور پژوهش و تحقیق با عنوان“جایگاه فرش دستبافت ایران در بازارهای جهانی و شناسایی عوامل توسعه بازار”پرسشنامه ای به شرح زیر بر روی طیفی از ۱ تا ۵ تنظیم گردیده که کاملا” مخالفم به معنای کمترین ارزش و کاملا” موافقم به معنای بیشترین ارزش میباشد. لطفاً پس از مطالعه دقیق نظرات خود را اعمال فرمائید. از اطلاعات داده شده تنها در راستای تحقیق استفاده شده و اطلاعات ارسالی کاملاً محرمانه باقی خواهد ماند. پیشاپیش از همکاری وحوصله شما در تکمیل این پرسشنامه تشکر بعمل میآید.
باکمال احترام
دانشجوی کارشناسی ارشد
آخرین مدرک تحصیلی: رشته تحصیلی : سابقه کار: زمینه کاری(شغل): سن : جنس :
سوالات
کاملا مخالفم
فرم در حال بارگذاری ...
[سه شنبه 1401-04-14] [ 02:46:00 ق.ظ ]
|