1. شهید ثانی، زین الدین علی بن احمد ,الروضه البهیه فی شرح المعه الدمشقیه (شرح لمعه ),جلد دوم ,چاپ عبدالرحیم ,ص ۲۸۴ ↑

 

    1. ۳مفنیه ,مجمدجواد,الفقه علی المذاهب الخمسه ,ج ۷,بیروت ,ص ۳۷ . به نقل از پایان نامه فوق. ص ۱۰ ↑

 

    1. کاتوزیان، ناصر، قواعد عمومی، نشر میزان، ج ۲، ص۳۶٫ ↑

 

    1. همان منبع ,ص ۱۰۰٫ ↑

 

    1. همان منبع ,ص ۷ ↑

 

    1. المنجد، ص ۳۳۸٫ ↑

 

    1. بقره/۲۵۶٫ ↑

 

    1. غافر/ ۲۹٫ ↑

 

    1. ۱- اعراف/ ۱۴۶٫ ↑

 

    1. ۲- جن/ ۱-۲٫ ↑

 

    1. ۳- کهف/ ۲۴٫ ↑

 

    1. ۴- جن/ ۱۰٫ ↑

 

    1. ۵- جن/ ۱۴٫ ↑

 

    1. ۶- انبیاء/ ۵۱٫ ↑

 

    1. جن/ ۲۱٫ ↑

 

    1. هود/ ۷۸ ↑

 

    1. هود/ ۷۸٫ ↑

 

    1. هود/ ۹۷٫ ↑

 

    1. کهف/ ۶۶٫ ↑

 

    1. نساء/ ۶٫ ↑

 

    1. حلی، جعفربن حسن ، «محقق حلی»، مختصر النافع، یک مجلد. ص ۳۸۰ به نقل از پایان نامه فوق ↑

 

    1. خوانساری، سید احمد، جامع المدار فی الشرح المختصرالنافع,ج ۶ ,مکتبه الصدوق ,ص ۳۶۷, به نقل از پایان نامه فوق . ص۲۷ ↑

 

    1. حسینی عاملی، محمد جواد، مفتاح الکرامه، ج۵، ص۲۴۳٫ نقل از پایان نامه فوق . ص۳۱ ↑

 

    1. طوسی، ابن جعفرمحمدبن الحسن بن علی ,الخلاف ,ج ۳,صفحه ۱۶۷ نقل از پایان نامه فوق . ص۳۵ ↑

 

    1. نجفی، شیخ محمدحسن، جواهرالکلام، فی الشرح الشرایع الاسلام ,با تحقیق وتعلیق و تصحیح محمد قوچانی ,ج ۷,ص ۴۸ ↑

 

    1. عاملی، زین الدین بن نورالدین ، روضه البهیه فی شرح المعه الدمشقیه، جلد ۲ ص ۱۳۹ ↑

 

    1. همان منبع، ص ۱۰۸٫ ↑

 

      1. ۱- زیدان، عبدالکریم، المدخل لدراسه الشریعه الاسلامیه، نشرققنوس ,ص۲۷۱، ،. نقل از پایان نامه فوق .ص۸۰ ↑

 

    1. حلی،ابوالقاسم نجم الدین جعفربن الحسن (معروف به محقق)، شرایع الاحکام، نشر دارالهدی، ج ۲، ص ۱۰۹ به نقل از پایان نامه فوق ص ۳۹٫ ↑

 

    1. امامی، سیدحسن، حقوق مدنی، نشر گنج دانش، ج ۵، ص ۲۵۶٫ ↑

 

    1. حسینی­العاملی، سید محمدجواد، مفتاح­الکرامه، ج ۵، ص ۲۷۳٫ ↑

 

    1. حائری شاهباغ، سیدعلی، شرح قانون مدنی، نشر میزان، ج ۸، ص ۷۶٫ ↑

 

    1. ­الموسوی­الخمینی، سید روح­الله ، تحریرالوسیله (ترجمه)،نشر بی تا,ج ۳، ص ۲۳۶٫ ↑

 

    1. افروز، غلامعلی، مقدمه­ای بر روانشناسی و آموزش و پرورش کودکان استثنائی، نشر یلدا,ص ۴۷٫ ↑

 

    1. کاتوزیان، ناصر، قواعد عمومی قراردادها، نشر میزان، ج ۳، ص ۳۶٫ ↑

 

    1. ۱- مطهری، شهید مرتضی، امدادهای غیبی در زندگی بشر، نشر صدرا، ص ۱۲۹-۱۳۲٫ ↑

 

    1. ۱ و ۲– نراقی، ملااحمد، عواید الایام، انتشارات بصیرتی ، ص ۱۸۲٫ نقل از پایان نامه فوق ,ص۹۹ ↑

 

    1. جعفری لنگرودی، محمد جعفر، دائره المعارف حقوق مدنی و تجارت، نشر میزان، ج۱، ص ۶۷٫ ↑

 

    1. عدل، مصطفی، حقوق مدنی، نشر گنج دانش، ص۱۲۷٫ ↑

 

    1. مطهری، مرتضی، امدادهای غیبی در زندگی بشر، نشر صدرا، ص۱۰۷٫ ↑

 

    1. همان منبع ، ص۱۴۸٫ ↑

 

    1. ۱- همان منبع ۱۴۹-۱۴۸٫ ↑

 

    1. ۱- «یتیمان را آزمایش نمائید تا هنگامی که بالغ شده و تمایل به نکاح پیدا کنند آنگاه اگر آن ها را دانا به درک مصالح زندگی خود یافتید اقوالشان را به آن ها باز دهید و به اسراف و با عجله مال آن ها را حیف و میل نکنید» سوره نساء، آیه ۶٫ ↑

 

    1. ۲- «اموالی که خدا قوام زندگی شما را به آن مقرر داشته به تصرف سفیهان مدهید» سوره نساء، آیه ۵٫ ↑

 

    1. ۳- «انقطاع یتم الیتیم بالاحتلام و هوا اسد، و ان اقبلم، ولم یونس ضرر شده، و کان سفیهاً او جنیفاً فلیمسسک عنه ولیه ماله اله»، الحرالعاملی، وسایل الشیعه، ج ۱۳، ص ۲۴۱٫ ↑

 

    1. ۴- طباطبایی یزدی,سیدمحمدکاظم,عروه الوثقی,انتشارات بصیرتی ,ج ۲,ص۲۴۳ ↑

 

    1. ۱- کاتوزیان، ناصر، قواعد عمومی قراردادها، نشر میزان، ج ۲، ص ۲۶٫ ↑

 

    1. ۲- خوانساری، سیداحمد، جامع­المدارک فی شرح المختصر النافع، انتشارات بصیرتی، ج ۳، ص ۳۶۷٫ ↑

 

    1. حسینی­العاملی، سیدمحمد جواد، مفتاح­الکرامه، ج ۵، ص ۲۴۷٫ ↑

 

    1. طباطبائی یزدی، سید محمد کاظم، عروه الوثقی،ج ۲ ، ص ۱۸۴ به نقل از پایان نامه فوق ص ۱۸۰ ↑

 

    1. طباطبائی، سیدعلی، ریاض­­المسائل، ج اول، ص ۵۹۱٫ به نقل از همان منبع ص ۱۸۹ ↑

 

    1. ۱- الموسوی­الخمینی،سید روح­الله , تحریرالوسیله، نشربی تا,ج ۲، ص ۱۰۲ . ↑

 

    1. ۲- کاتوزیان، ناصر، قواعد عمومی قراردادها، نشر میزان، ج ۲، ص ۲۸٫ ↑

 

    1. ­الموسوی­الخمینی، سید روح­الله، تحریرالوسیله، نشر بی تا، ج ۲، ص ۱۱٫ ↑

 

    1. عراقی، عزت الله ,مجلهحقوق زنان،نشر راهنما، شماره سوم، ص۱۰٫ ↑

 

    1. عراقی، عزت الله، حقوق زن در دوران ازدواج چیست؟ مجله حقوق زنان، چ دوم، ص۲۷-۲۶٫ ↑

 

    1. صفایی، سیدحسین، حقوق خانواده، انتشارات دانشگاه تهران، ج۱، ص۸۱-۸۰٫ ↑

 

    1. برهانی، فاطمه، عوامل مؤثر بر سن ازدواج، معاونت پژوهش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ص۴٫ ↑

 

    1. عراقی، عزت الله، همان منبع، ص۲۷٫ ↑

 

    1. کاتوزیان، ناصر، حقوق مدنی، نکاح و طلاق، نشر میزان، جلد ۱، ص ۶۶٫ ↑

 

      1. به عنوان مثال در قانون مدنی فرانسه سن لازم برای ازدواج دختر ۱۵ و پسر ۱۸ سال در نظر گرفته شده است. ↑

 

    1. ۱- شایگان، سیدعلی، حقوق مدنی ایران، انتشارات طه، ص۶۸٫ ↑

 

    1. ۲- صفایی، سیدحسین، حقوق مدنی خانواده، انتشارات دانشگاه تهران،ص۸۹ . ↑

 

    1. شایگان، سیدعلی، همان منبع، ص۲۹۴٫ ↑

 

    1. ۱- عنایت، سیدحسن، بررسی ق اصلاح موادی از ق.م ‌فصل‌نامه حق ۶۴، ص ۷۶٫ ↑

 

    1. ۲- کاتوزیان، ناصر، حقوق مدنی، نشر میزان، ج ۱، ص ۷۲٫ ↑

 

    1. ۱- منوچهریان، مهرانگیز، انعقاد قوانین اساسی و مدنی و کیفری ایران از نظر حقوق زن ، سازمان داوطلبان حمایت خانواده، ص۳۳٫ ↑

 

    1. ۱- امامی، سیدحسن، حقوق مدنی، انتشارات تهران، ج ۵، ص۲۴۳٫ ↑

 

    1. حائری شاهباغ، سیدعلی، حقوق مدنی، انتشارات تهران، ج ۸، ص ۱۱۲٫ ↑

 

    1. این که کلمه صغیر آمده نه ‌به این خاطر که سن کمتر از ۱۸ پسر آ ئهم ۱۵ سالگی به بالا صغیر فرد محسوب شده و سن ۱۸ سالگی بلوغ بلکه ‌به این اعتبار که سن کبر ۱۸ سال بوده صغر در مقابل کبر به شمار رفت از کلمه صغیر استفاده شده است. ↑

 

    1. شایگان، سید علی، حقوق مدنی، نشر میزان، ص ۲۲۷٫ ↑

 

    1. امامی، سیدحسن، حقوق مدنی، انتشارات دانشگاه تهران، ج ۲، ص۲۴۶٫ ↑

 

    1. ۱- جعفری لنگرودی، محمد جعفر، دانشنامه حقوقی، نشرمیزان، ج۲ ، ص۶۶٫ ↑

 

    1. ۱- شایگان، سیدعلی، حقوق مدنی، نشر میزان، ص۲۹۴٫ ↑

 

    1. ۱ همان منبع، ص ۲۹۵٫ ↑

 

    1. حسینی­نژاد، حسینقلی، ادله اثبات دعوا، نشر میزان، ص ۱۷٫ ↑

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...