• نبود ابزار استاندارد برای سنجش متغیرها در هر مطالعه ای از جمله ی موضوعات چالش انگیز برای پژوهشگر است در این مطالعه نیز به خاطر نبود ابزار استاندارد، پژوهشگر مجبور به تهیه ی ابزار محقق ساخته گردید که انرژی و زمان زیادی می طلبد.

فهرست منابع فارسی:

    1. آی.دبلیو، بیتز و پول، گاری. (۱۳۸۸). تدریس مؤثر با بهره گرفتن از فناوری در آموزش عالی. ترجمه بی‌بی عشرت زمانی و امین عظیمی، انتشارات سمت، تهران.

    1. احدیان، محمد. (۱۳۸۲). مقدمات تکنولوژی آموزشی (چاپ بیست و یکم). تهران: نشر و تبلیغ اسلامی.

    1. اسدی، آرش؛ بهرنگی، محمدرضا. (۱۳۸۷). همراه سازی نرم­افزار مولتی مدیا بیلدر با الگوی تدریس استقرای نگاره کلمه برای آموزش زبان انگلیسی پایه اول راهنمایی. ‌فصل‌نامه تعلیم و تربیت، سال ۲۵، شماره ۱٫

    1. اسکندری، حسین. (۱۳۸۸). استانداردهای درس افزارهای یادگیری الکترونیکی. تهران: دفترتوسعه فناوری اطلاعات آموزشی.

    1. بست، جان. (۱۳۸۴). روش‌های تحقیق در علوم تربیتی و رفتاری. (مترجمان حسن پاشا شریفی و نرگس طالقانی). تهران: انتشارات رشد.

    1. بهرنگی، محمدرضا؛ آقایاری، طیبه. (۱۳۸۳). تحول ناشی از تدریس مشارکتی از نوع جیگ ساو در وضعیت سنتی تدریس دانش ­آموزان پایه پنجم. ‌فصل‌نامه نوآوری­های آموزشی، سال ۱۰، شماره ۳، ص ۳۵ تا ۵۳٫

    1. پیشقدم، رضا. (۱۳۸۷). ارتباط راهبردهای یادگیری زبان انگلیسی با جنسیت و راهبردهای غالب یادگیری زبان انگلیسی در زبان آموزان ایرانی. ‌فصل‌نامه پژوهش های زبان خارجی، سال ۵۱، شماره ۲۰۸٫

    1. تاج الدین، سیدضیاء الدین و نعمتی سرخه، محبوبه. (۱۳۹۱). بررسی تأثیر آموزش از طریق رایانه در مقایسه با روش سنتی بر میزان یادگیری زبان آموزان غیرفارسی زبان. پژوهش نامه ی آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان، سال اول، شماره ۱٫

    1. جویس، بروس؛ کالهون، امیلی؛ هاپکینز، دیوید. (۱۳۸۹). الگوهای یادگیری ابزارهایی برای تدریس. تهران، انتشارات سمت. (نشر اصلی اثر ۲۰۰۲).

    1. جویس، بروس و ویل، مارشا. (۱۳۷۸). الگوهای جدید تدریس. (ترجمه محمدرضا بهرنگی). تهران: نشر کمال تربیت.

    1. جویس، بروس؛ ویل، مارشا؛ کالهون، امیلی. (۱۳۸۴). الگوهای تدریس (محمدرضا بهرنگی، مترجم). تهران: انتشارات کمال تربیت، (نشر اصلی اثر ۲۰۰۴).

    1. حیدری، غلام حسین؛ مدانلو، یاسمن؛ نیازآذری، مرضیه؛ جعفری گلوچه، عبداله. (۱۳۸۹). مقایسه تأثیر تدریس زبان انگلیسی با نرم افزار آموزشی و شیوه سنتی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان. ‌فصل‌نامه فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، سال اول، شماره ۱٫

    1. دانشور، میترا. (۱۳۸۹). یادگیری مشارکتی الکترونیکی. مجله دانشگاهی یادگیری الکترونیکی. شماره ۳٫

    1. رضوی، سید عباس. (۱۳۸۶). مباحث نوین در فناوری آموزشی. اهواز: انتشارات دانشگاه شهید چمران اهواز.

    1. زارعی زوارکی، اسماعیل و جعفرخانی، فاطمه. (۱۳۸۸). چند رسانه ای آموزشی و نقش آن در آموزش ویژه. مجله تعلیم و تربیت استثنایی، شماره ۹۸ و ۹۹، صص ۲۹-۲۲٫

    1. سیف، علی اکبر. (۱۳۸۷). روان شناسی پرورشی نوین: روان شناسی آموزش و یادگیری. تهران: نشر دوران.

    1. شکاری، عباس. (۱۳۹۱). تأثیر یادگیری مشارکتی بر رشد مهارت‌های اجتماعی دانش آموزان. ‌فصل‌نامه راهبردهای آموزش، دوره پنجم، شماره ۱٫

    1. شیخ زاده، مصطفی. (۱۳۸۳). طراحی نرم افزار آموزش ریاضی ابتدایی بر اساس رویکرد سازنده گرایی و سنجش میزان اثربخشی آن. ‌فصل‌نامه پژوهش های تربیتی، شماره ۱٫

    1. صالحی زاده، مریم و اسدی، سعید. (۱۳۹۲). تأثیر آموزش چندرسانه ای با نگاهی ویژه بر آموزش جغرافیای سال اول راهنمایی. رشد آموزش جغرافیا، دوره بیست و هفتم، شماره ۴٫

    1. عالمی، محمد حسین. (۱۳۷۹). چند رسانه ای های آموزشی. مجله رشد تکنولوژی آموزشی، دوره پانزدهم، شماره ۷٫

    1. عطاران، محمد. (۱۳۸۳). آموزش علوم در دوره ابتدایی مبتنی بر فناوری اطلاعات. تهران: نشر محراب قلم.

    1. علوی، سید محمد؛ کیوان پناه، شیوا. (۱۳۸۲). انتظار بازخورد و میزان موفقیت دانش آموزان ایرانی در زبان انگلیسی. ‌فصل‌نامه پژوهش زبان های خارجی، شماره ۱۴٫

    1. فرج اللهی، مهران؛ ظریف صنایع، ناهید. (۱۳۸۸). آموزش مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش عالی. مجله راهبردهای آموزش، دوره ۲، شماره ۴، ص ۱۶۷ تا ۱۷۱٫

    1. فضلی خانی، منوچهر. (۱۳۸۱). راهنمای عملی روش های مشارکتی و فعال در فرایند تدریس. تهران: نشر منادی تربیت.

    1. فورکی نژاد، زهرا. (۱۳۹۰). درس افزار زیست شناسی بسازیم. مجله رشد آموزش زیست شناسی، دوره بیست و پنجم، شماره ۱٫

    1. گنجی، مسعود؛ زاهد بابلان، عادل و معینی کیا، مهدی. (۱۳۹۱). فراتحلیل پژوهش های انجام یافته در خصوص نقش الگوهای تدریس بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان. مجله روان شناسی مدرسه، دوره ۱، شماره ۱٫

    1. ملکیان، فرامرز؛ نریمانی، مریم و صاحب جمعی، ساغر. (۱۳۸۹). نقش راهبردهای شناختی و فراشناختی در انگیزه ی پیشرفت فراگیران نظام آموزشی مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات. ‌فصل‌نامه برنامه ریزی درسی – دانش و پژوهش در علوم تربیتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان، شماره ۲۵٫

    1. موسوی، سید مصطفی. (۱۳۸۶). کاربرد الگوی استقرایی نگاره – کلمه در آموزش عربی پایه اول راهنمایی استان قم. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تربیت معلّم، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، تهران.

    1. نوروزی، معصومه؛ زندی، فرامک و موسی مدنی، فریبرز. (۱۳۸۷). رتبه بندی روش‌های کاربرد فناوری اطلاعات در فرایند یاددهی یادگیری مدارس. ‌فصل‌نامه نوآوری های آموزشی، سال ۷، شماره ۲۶٫

    1. هایدگر، مارتین. (۱۳۹۱). معنای تفکر چیست؟ (ترجمه فرهاد سلمانیان). چاپ ششم. تهران: نشر مرکز.

    1. هروی، جواد؛ فرقاندوست حقیقی، کامبیز. (۱۳۷۷). استفاده از چندرسانه ای ها برای تدریس حسابداری. مجله حسابدار، سال دوازدهم، شماره ۱۲۶٫

REFERENCES:

    1. Bhaskara Rao, D. & Prabhakaram, K. S. (2006). Concept attainment model in mathematics teaching. Delhi: Published by Discovery Publishing House. Available in http://books.google.com/books

    1. Black B, Wood A. (2003). Utilising information communication technology to assist the education of individuals with Down syndrome. Down Syndrome Issues and Information. http://www.down-syndrome.org/information/education/technology/

    1. Chen, Shaoyan. Xia, Yunjian. (2012). Reaserch on application of multimedia technology in college physical education. Procedia Engineering, 29, page 4213-4217.

    1. Christine V., McRobbie, Campbell J. (۲۰۱۲) Utilizing argumentation to teach nature of science. In Fraser, Barry J., Tobin, Kenneth G., & McRobbie, Campbell J. (Eds.) Second International Handbook of Science Education. Springer, London, 24, 969-986.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...