۱ – آراء و نظرات خبرگان
۲ – بررسی مشخصه های انتخاب ممکن
۳ – الگو ها
۴ – روش ها و رویه های کاری
۵ – تئوری سازمانی
۶ – معماری اطلاعات سازمان

۱ – کار گروهی
۲ – فرم های کنترلی
۳ – مهارت های عمومی مدیریت
۴ – آموزش
۵ – نظارت
۶ – ارزیابی عملکرد

۱ – ممیزی نتایج
۲ – ارزیابی عملکرد

۳ – خروجی ها

۳ – خروجی ها

۳ – خروجی ها

۳ – خروجی ها

۱ – منشور پروژه
۲ – انتخاب مدیر پروژه
۳ – شناسایی محدودیت های کاری و محیطی
۴ – شناسایی فرضیات عمده

۱ – برنامه گذار پروژه
۲ – مستندات تفصیلی
۳ – شناسایی رویدادهای بالقوه مخاطره آمیز

۱ – نتایج کار
۲ – برنامه گذار بهنگام شده
۳ – اقدامات اصلاحی
۴ – مستند سازی تجربیات

۱ – بایگانی پروژه
۲ – صدور تائیدات

جدول ۴ – مدل مدیریت پروژه های فناوری اطلاعات بر اساس استاندارد PMBOK
۲-۱- فرایند تعیین نیازها و انتظارات مشتری
در فرایند تعیین نیازهای مشتری، با انجام بررسی و مطالعات لازم، در خواست مشتری کاملاً‌مشخص میگردد تا مشخصه محصول خروجی پروژه (سخت افزاری و نرم افزاری) دقیقاً‌ منطبق با این درخواست باشد. (ارائه اقلام قابل تحویل مبتنی بر فناوری اطلاعات (Information Technology Deliverables) .
۲-۲- فرایند تعیین نیازها و انتظارات مشتری
۱) شرح محصول خروجی پروژه
مشخصه های محصولات یا خدمات نرم افزاری یا سخت افزاری که پروژه در ایجاد آنها متعهد گردیده است، باید مدون و مستند شود البته این مدارک در مراحل اولیه پروژه به اختصار تهیه می شود. اما به مرور و متناسب با پیشرفت پروژه به تفصیل بیشتر، تکمیل و مدون می گردد.
۲) برنامه استراتژیک
فرایند تصمیم گیری درباره اهداف پروژه، منابع مورد نیاز برای نیل به آن و چگونگی تخصیص منابع را برنامه ریزی استراتژیک می نامند که تعیین کننده مقصد نهائی پروژه و هماهنگ کننده و همه فعالیت های پروژه در راستای آن است. برنامه استراتژیک را باید اصلی ترین وظیفه مدیران ارشد پروژه دانست، چرا که ابزاری است که ما را به افزودن یک ارزش نزدیک می کند و ارزش، محصول یا خدمتی است که نیازهای مشتری را ارضا می کند.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

۳) اطلاعات و سوابق مرتبط
اطلاعات و سوابق مفید مرتبط گذشته، در صورت لزوم باید در ارتباط با نتایج حاصل از تصمیمات منجر به عملکرد اجرای پروژه مد نظر قرار گیرد.
۴) شناسائی نیازهای مشتری
نیاز مشتری و مجموعه شرایطی که وی از اجرای پروژه انتظار دارد. باید به دقت شناسائی گردد. نکته مهم در این قسمت، توجه به بسط و توسعه پروژه، به خصوص پروژه های IT ، می باشد که در این صورت باید برای آن جایگاه ویژه ای را در نظر گرفت.
۲-۱-۲- تکنیکها و ابزار لازم برای تعیین نیازها و انتظارات مشتری

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...