هویزه

۵

۴۹/۱

۳

جمع

۳۳۴

۱۰۰

۱۷۹

۳-۵٫ ابزار گردآوری داده ها
#
ابزار گردآوری داده ها در این پژوهش، پرسشنامهی نگرش نسبت به فناوری اطلاعات صراف و تمجن (۲۰۰۳) است. جهت بررسی نگرش به فناوری اطلاعات چندین پرسشنامه یافت شد، اغلب این پرسشنامه ها یا بسیار قدیمی بودند و یا اینکه جهت بررسی نگرش افرادی خاصی مثل ورزشکاران، معلمان، دانشآموزان و غیره، نسبت به فناوری اطلاعات طراحی شده بودند. پرسشنامهی صراف و تمجن (۲۰۰۳) تنها پرسشنامهای بود که به بررسی نگرش کتابداران نسبت به فناوری اطلاعات
میپرداخت. این پرسشنامه توسط پژوهشگر به فارسی ترجمه شد. توزیع پرسشنامه هم از طریق مراجعهی حضوری پژوهشگر و هم از طریق پست الکترونیکی انجام شد.
پرسشنامه مذکور، از دو بخش تشکیل شده است:
بخش نخست از ۷ سؤال تشکیل شده است که به بررسی ویژگیهای جمعیتشناختی
پاسخدهندگان میپردازد که شامل جنسیت، سن، میزان تحصیلات، رشته تحصیلی، تجربهی استفاده از فناوری اطلاعات، سابقهی کار در کتابخانه و شرکت در دوره های آموزشی پیرامون فناوری اطلاعات میباشد. بخش دوم پرسشنامه از ۵۰ سؤال تشکیل شده است. این سؤالات در قالب ۵ عامل کارآیی فناوری اطلاعات، عملکرد کاری، اعتماد به استفاده، اضطراب و پذیرش فناوری اطلاعات، به بررسی نگرش کتابداران نسبت به فناوری اطلاعات میپردازد.
در پرسشنامه صراف و تمجن (۲۰۰۳) سؤالات مربوط به هر عامل مشخص نشده بود. جهت
دستهبندی سؤالات، چند جلسه با استاد راهنما تشکیل شد. در نهایت با توجه به توضیحات مربوط به هر عامل در این پرسشنامه و همچنین راهنماییهای استاد راهنما، دستهبندی سؤالات انجام شد.
در جدول ۳-۲ توضیحات مربوط به هر عامل آورده شده است.
جدول ۳-۲٫ اطلاعات مربوط به عاملهای پژوهش
#

عوامل

تعداد سؤالات

توضیحات

شماره سؤالات

کارآیی
Efficiency

۱۵

قابلیت فناوری اطلاعات در توانمند ساختن کتابداران برای فراهم کردن خدمات اطلاعاتی مؤثر، از طریق ارائه اطلاعات دقیق در کوتاهترین مدت زمانی برای کاربران. این عامل بر نقش فناوری اطلاعات بر بازدهی کتابخانهها تأکید دارد.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت nefo.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

۷، ۸، ۱۵، ۱۶، ۱۹، ۲۲، ۲۹، ۳۰، ۳۱، ۳۲، ۳۴، ۳۵، ۳۸، ۴۱، ۴۴

عملکرد کاری
Work Performance

۸

نفوذ فناوری اطلاعات بر عملکرد کاری کتابداران با ایجاد انگیزه در آنها، تا اینکه وقت بیشتری را به کار اختصاص دهند و در نتیجه بهطور مؤثرتری کار کنند.

۲۱، ۲۶، ۲۷، ۲۸، ۳۳، ۳۶، ۴۲، ۴۷

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...