اجتماعی

شدت تأثیر هنجارهای اجتماعی

فناورانه

شدت تأثیر تغییرات فناوریک

جدول ۲-۱٫ عملیاتی کردن مفاهیم
۷-۱ روش تجزیه و تحلیل داده‏ها
برای بررسی ادبیات و سوابق نظری تحقیق از مطالعات کتابخانه‏ای، برای مصاحبه با خبرگان فن‌بازار دفاعی از روش تحلیل محتوا، و برای مدل‌سازی و آزمون فرضیات از روش‌های تحلیل عاملی تأییدی و تحلیل مسیر و نرم‌افزارهای لیزرل و پی‏ال‏اس استفاده شد.

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

۸-۱٫ مراحل انجام تحقیق
مراحل انجام این تحقیق به شرح زیر طراحی شد:
۱) بررسی ادبیات و سوابق نظری تحقیق؛
۲) مصاحبه با خبرگان فن‌بازار دفاعی؛
۳) جمع‌ آوری داده‌ها و اطلاعات؛
۴) الگوسازی و آزمون فرض؛
۵) تحلیل، تفسیر و نتیجه‌گیری.
جدول ۳-۱ مراحل انجام تحقیق و ویژگی‌های هر مرحله را نشان می‌‌‌دهد.
جدول ۳-۱٫ مراحل و ویژگی‏های هر مرحله از تحقیق
مصاحبه با خبرگان
طراحی الگوی اولیه
مرور ادبیات و مطالعات اکتشافی وضع موجود
تحلیل محتوا و پایایی
آزمون فرضیات
تحلیل عاملی تائیدی
تحلیل آمار توصیفی
استخراج الگوی بومی(ادبیات)
طراحی پرسشنامه
پیش آزمون
توزیع و جمع‌ آوری پر‌سش‌نامه
شاخص‌های سنجش عوامل
بررسی پایائی
بررسی پایایی
مطالعات اکتشافی
جستجو و تعریف مساله
انتخاب موضوع و مطالعه ادبیات
تدوین پیشنهاده (پروپوزال)
اخذ نظرات اساتید گروه و دانشکده
تصویب پیشنهاده
تحلیل نهایی، نتیجه گیری و ارائه پیشنهاد
تحلیل مسیر
مدل نهایی تحقیق
۹-۱٫ تعریف مفاهیم و واژگان اختصاصی طرح (تعریف موفقیت در فن‏بازار)
فناوری: در این تحقیق، منظور از فناوری،‌ مجموعه‌‌ای از دانش و سخت‌افزار است که برای تولید محصول یا ارائه خدمات، مورد استفاده قرار می‌گیرد.
فن‌بازار: سامانه‏ای است که از طریق اطلاع‌رسانی، ارائۀ مشاوره و تسهیل تعاملات خریداران و فروشندگان، امکان فروش یا خرید فناوری‌ و همچنین همکاری‌های فناورانه را برای بنگاه‌ها، سازمان‌ها و نهادهای پژوهشی فراهم می‌‌آورد.
فن‌بازار دفاعی: منظور فن‌بازاری است که شرکت‌کنندگان در آن بنگاه‌ها، سازمان‌ها یا نهادهای دفاعی باشند.
موفقیت فن‌بازار: که منظور از آن بالا بودن کمیت و کیفیت مبادلات فناوری انجام شده از طریق فن‌بازار در یک دوره زمانی مشخص است
نهاد بازاریابی فناوری (TMI) : سازمان یا گروهی که در فرایند نوآوری به‌عنوان کارگزار یا دلال فناوری بین دو یا چند طرف فعالیت کند (Howells 2006).

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...