وسایل آموزش

تصاویر، مهره های رنگی، مواد رنگی و اعداد خودچسب

شیوه ارزشیابی

کتبی و شفاهی و کتاب

فعالیتهای مربوط به ارائه درس:
استفاده از وسایل کمک آموزشی مانند: مهره، مداد رنگی، تصاویر و…
معلم درس را به ۸ مرحله تقسیم کرد:
مرحله اول: گذاشتن وسایل کمک آموزشی روی میز
مرحله دوم: واداشتن بچه ها به شمارش مهره ها، مدار رنگی و انجام فعالیتهای پای تخته
مرحله سوم: نشان دادن عدد ۸ با تصاویر و کارتها و اعداد خودچسب
مرحله چهارم: پرسش از دانش آموزان به صورت ذیل:
کدام یک از شکلها عدد ۸ را نشان می دهد؟
مرحله پنجم: نوشتن اعداد ۰ تا۸ روی تخته
مرحله ششم: نوشتن جواب صحیح سؤالهایی که روی تخته نوشته شده بود
مرحله هفتم: تمرین حل کردن بچه ها در کلاس به صورت انفرادی
مرحله هشتم: اشکال گیری و کار کردن انفرادی معلم با دانش آموزان
زمانی که برای به مراحل بالا تعلق گرفت:

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

مرحله اول: ۱ دقیقه
مرحله دوم: ۵ دقیقه
مرحله سوم: ۵ دقیقه
مرحله چهارم: ۱۰ دقیقه
مرحله پنجم: ۲ دقیقه
مرحله ششم: ۲ دقیقه
مرحله هفتم: ۱۰ دقیقه
مرحله هشتم: ۱۰دقیقه
جمعاً: ۴۵ دقیقه
فعالیتهای پایان درس:
معلم از بچه ها می خواهد تا تمرینهایی را که روی تخته نوشته شده بود یک به یک حل کنند و در دفتر بچه ها تمرین نوشت تا خودشان حل کنند و زمانی که احساس می کرد کلاس خسته کننده است با شوخی و صحبت کردن رغبت بچه ها را بالا می برد و با بچه هایی مثل نیما که از بقیه ضعیف تر بودند به طور جداگانه کار می کرد و اشکالات آنها را حل می کرد.
گزارش تدریس ریاضی
موضوع درس: آموزش عدد ۹
مقطع تحصیلی: اول ابتدایی
مدت جلسه: ۵۰ دقیقه
تاریخ: ۱۱/۱۰/۸۵
ساعت ورود به کلاس: ۸ صبح
بچه ها چند روزی است که مرا به عنوان کارورز می بینند و به من عادت کرده اند و بعضی از آنها به من خانم معلم می گویند ارتباط عاطفی خوبی بین ما ایجاد شده است و آنها با من درست شده اند.
‹‹درس امروز درباره آموزش عدد ۹ است›› من به عنوان کارورز همراه خانم آیین افروز وارد کلاس شدم و خانم آیین افروز اداره کلاس را به من سپردند و خودشان به آخر کلاس رفتند و در ردیف آخر نشستند. من بعد از سلام و احوال پرسی و حضور و غیاب از بچه ها پرسیدم که اگه گفتین این زنگ چه درسی داریم؟ همه جواب دادند ریاضی داریم.
آفرین درس شیرین ریاضی داریم. کی یادش است جلسه قبل درس ریاضی در مورد چی بود؟ عادل می گوید: درباره عدد ۸ بود. آفرین. یادت هست چی کار کردین؟ بله خانم مهره نخ کردیم. آفرین علی جان. بعد از امیر پرسیدم: می تونی از ۱ تا ۸ را بشماری و او با کمی مکث از ۱ تا ۸ را به کندی شمارد. آفرین. بعد به کمک اعداد چسبان روی تخته ۱ تا ۸ را نمایش دادم. بعد برای اینکه مطمئن شوم که همه بچه ها درس جلسه قبل را کاملاً یاد گرفتند از تک تک آنها سؤالاتی پرسیدم. سپس درس جدید را شروع کردم.
بچه ها امروز می خواهیم در مورد ۹ صحبت می کنیم و بعد عدد ۹ را روی تخته به کمک اعداد خودچسب، چسباندم.
همراه خودم تعدادی شکل و مداد رنگی و مهره و یک جعبه شکلات آورده بودم شکلها را که تصاویری از اشکال هندسی، حیوانات و میوه های مختلف بود روی تخته چسباندم ابتدا از ۱ شروع کردم تا هم دوره ای برای بچه ها شود و هم اگر کسی اشکالی داشت آن را برطرف کنم تا درس جدید کاملاً برایشان جا بیفتد.
تصویر ۱ عدد سیب را روی تخته نشان دادم و از علیرضا پرسیدم: این شکل چه عددی را نشان می دهد و او گفت: عدد۱ را گفتم آفرین پس ما اینجا ۱ عدد سیب قرمز داریم وهمین طور ادامه دادم تا به عدد ۹ رسیدم.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...