F(13,132)

Prob

Cross-section

۴۹/۵

۰۰۰/۰

بر اساس آزمون چاو در معادله تولید، آماره به دست آمده طبق داده ­های صنعت ۴۹/۵ که از آماره جدول با درجات آزادی صورت ۱۳ و مخرج ۱۳۲، بیشتر است (F جدول در سطح ۹۵ درصد، ۰۸/۴ است). بر اساس این آزمون استفاده از روش pool برای تخمین نامناسب می­باشد.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت nefo.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

برای معادله دوم نیز این نتایج بدست آمد:
جدول ۴-۵ بررسی آزمون چاو در معادله بهره­وری کل عوامل

Effect test

F(12,69)

Prob

Cross-section

۱۱/۶

۰۰۰/۰

بر اساس آزمون چاو در معادله بهره­وری کل عوامل، آماره به دست آمده طبق داده ­های صنعت ۱۱/۶ است که از آماره جدول با درجات آزادی صورت ۱۲ و مخرج ۶۹، بیشتر است ( F جدول در سطح ۹۵ درصد، ۰۸/۴ است). بر اساس این آزمون استفاده از روش pool برای تخمین نامناسب می­باشد.
۴-۴-۲-آزمون بروش- پاگان[۹۲]
بروش­­ و پاگان در سال ۱۹۸۰ از ضریب لاگرانژ برای آزمون مدل داده ­های تلفیقی در مقابل مدل اثرات تصادفی استفاده نمودند. چنانچه واریانس اثرات مقطعی ناچیز باشد برای برآورد روابط بین متغیرها می­توان از روش تلفیق کل داده ­ها و تخمین حداقل مربعات معمولی استفاده کرد. بر این اساس، برای تعیین مدل با اثر تصادفی در مقابل مدل داده ­های تلفیق­شده از آزمون بروش-پاگان استفاده می­ شود(مادالا، ۱۹۸۸: ۴۳۵). فرضیات این آزمون به صورت زیر است:
به معنی بهتر بودن استفاده از مدل داده ­های تلفیقی و رد به معنی وجود اثرات تصادفی در مدل است. که در این فرضیات، نشان­دهنده واریانس اثر مقطعی مدل برآورد شده از طریق اثر تصادفی می­باشد.
برای محاسبه آماره از خطای برآورد داده ­های تلفیق­شده، از رابطه زیر استفاده می­ شود:

که در آن خطای برآورد داده ­های تلفیقی و متوسط خطا در زمان اول است. با درستی فرضیه اول این آماره دارای توزیع کای دو با یک درجه آزادی ( ) است.
جدول ۴-۶ بررسی آزمون بروش-پاگان در معادله تولید

Chi2(3)

Prob

۸۰/۴۲

۰۰۰۰/۰

آماره به دست آمده ۸۰/۴۲ که از آماره کای­دو جدول در سطح ۹۵ درصد بیشتر است (آماره کای­دو جدول ۸۱۵/۷ است). بر همین اساس طبق این آزمون، روش تصادفی به روش pool ارجحیت دارد. برای معادله دوم نیز این نتایج بدست آمد:
جدول ۴-۷ بررسی آزمون بروش-پاگان در معادله بهره­وری کل عوامل

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...