این سایت از چندین لحاظ حائز اهمیت می باشد که اهم آن ها عبارت اند از: جذب همه گروه های سنی و همه اقشار، نزدیکی به یکی از مسیرهای اصلی و پرتردد شهر( میدان آیت الله کاشانی) ، امکان ایجاد فضایی سرزنده و پویا از نظر بصری و تعاملات اجتماعی و ….بدین منظور به بررسی و مطالعه ارتقای امنیت زنان در فضاهای عمومی شهری ، وتأثیرات تصاویر ذهنی شهروندان ، مباحث اجتماعی،اقتصادی، زیر ساخت های تاسیساتی، اقلیم، فعالیت ها و رفتارها، مبلمان شهری، بر تأمین امنیت درفضاهای عمومی با رویکرد مشارکتی پرداخته شده است.در تصویر(نقشه ) ذیل تمام کاربری های محدوده مطالعاتی به وضوح مشخص ونمایان می باشد.
نقشه ۳-۳ : کاربری های موجود درمحدوده جغرافیای مورد مطالعه
مأخذ: سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان
در نهایت نیز پس از جمع بندی نتایج بدست آمده از مطالعات نظری بررسی تجارت جهانی و مطالعات میدانی صورت گرفته راهکارهایی در جهت ارتقاء امنیت زنان از طریق برنامه ریزی کالبدی پیشنهاد می گرد.
۳-۸) نتیجه گیری
این محدوده عملکردی فرا منطقه ای دارد و به نیاز اکثر ساکنین شهر کرمانشاه باید پاسخگو باشد.در این محدوده بیشترین کاربری ها را ساختمان های مسکونی تجاری،پارکینگ ها و ساختمان های آموزشی تشکیل میدهند.
یکی از نقاط عطف در این سایت محل تقاطع خیابان شورا و خیابان آیت الله کاشانی است که در سرزنده سازی این فضا میتواند بسیار موثر باشد.این خیابان با توجه به این اینکه از خیابان ها ی قدیمی محسوب میشود در ایجاد حس مکان در سایت نقش مهمی ایفا میکند.
ارتقای کیفیت فضای شهری در کرمانشاه یکی از مواردی است که همواره مد نظر شهرسازان و طراحان شهری و یکی از اهداف آنان در ارتباط با فضای شهری بوده است. مراحل شناخت و تجزیه و تحلیل فضای مورد نظر و سپس ارائه طرح نهایی فرایندی در راستای دستیابی به این هدف می باشد.
فصــل چهـارم :
تجزیه وتحلیل داده ها
۴-۱)مقدمه
تجزیه وتحلیل داده ها برای بررسی صحت وسقم فرضیات برای هر نوع تحقیق از اهمیت خاصی برخوردار است در بیشتر تحقیقاتی که متکی بر اطلاعات جمع آوری شده از موضوع مورد تحقیق می باشد داده های خام با بهره گرفتن از فنون آماری مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرند وپس از پردازش به شکل اطلاعات در اختیار استفاده کنندگان می گیرند .

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

۴-۲ ) یافته های تحقیق
در این فصل داده های حاصل از اجرای پرسشنامه ها را مورد تجزیه وتحلیل قرار داده وگزارش یافته ها در مورد گروه نمونه و آزمون فرضیه ها به دو بخش آمار توصیفی و استنباطی ارائه خواهد شد.
روش تجزیه و تحلیل آماری در پژوهش حاضر در سطح توصیفی شامل فراوانی، درصد، میانگین و انحراف استاندارد محاسبه گردید برای تحلیل داده ها از نرم افزار ۱۹ SPSS استفاده شده است.
۴-۲-۱)یافته های توصیفی
برای تجزیه و تحلیل داده های جمع آوری شده ابتدا آمار توصیفی که به بررسی متغییرهای جمعیت شناختی تحقیق و شامل : جنسیت ،وضعیت تأهل ،سن ، میزان تحصیلات ، ودرآمد می پردازد،مورد بررسی قرار می گیرد.
جدول ۴-۱. ویژگی های جمعیت شناختی براساس سن

سن

تعداد

می نیمم

ماکزیمم

میانگین

انحراف استاندارد

۳۸۱

۱۸

۶۵

۳۹/۲۸

۱۸/۸

همان طور که در جدول ۱مشاهده می شود میانگین سن آزمودنی ها ۳۹/۲۸ سال می باشد.
جدول۴-۲. ویژگی های جمعیت شناختی براساس تعداد فرزند

تعداد فرزند

تعداد

می نیمم

ماکزیمم

میانگین

انحراف استاندارد

۳۸۱

۲

۱۱

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...