. ر.ک: ویل، ویلسون، وسواس و درمان آن، صص ۸۳و۸۴٫ ↑
. ر.ک: همان جا. ↑
. Traumatic Stress Disorder – نوعی بیماری اضطرابی است که پس از اولین رویارویی بایک خطر یا گرفتاری برای شخص رخ می دهد. به طوری که از آن پس همیشه با احتیاط، دقت ونگرانی بیشتر با موقعیت های مشابه، برخورد خواهد کرد. ↑

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

. ر.ک: فری من، غلبه بر افکار بدبینانه و سوء ظن، ص ۹۱٫ ↑
. ر.ک: استکتی، گیل، اختلال وسواس: جدیدترین راهبرد های ارزیابی ودرمانی، ص ۲۲٫ ↑
. ر.ک: ویتن، وین، روان شناسی عمومی، مترجم: سید محمدی، یحیی، تهران: نشر روان، چاپ چهاردهم، زمستان۹۱، صص ۱۷و ۱۸٫
.Psychology Themes and Variations, c2002 ↑
. ر.ک: اسکتی، ص ۳۸٫ ↑
. ر.ک: قائمی امیری، علی، وسواس، ص ۷۴-۷۹٫ ↑
. ر.ک: حیدری نراقی، علی محمد، وسواس، شناخت و راه های درمان، ص۲۲- ۲۵٫ ↑
. همان، ص۲۳٫ ↑
. ر.ک: حیدری نراقی، علی محمد، وسواس، شناخت و راه های درمان، ص۱۹و۲۰٫ ↑
. ر.ک: ویتن، وین، روان شناسی عمومی، ص ۱۷٫ ↑
. ر.ک: همان جا. ↑
. ر.ک: قائمی امیری، علی، وسواس، ص ۸۵٫ ↑
. ر.ک: ویتن، صص ۲۱و ۲۲٫ ↑
. وما خلقت الجن و الانس الا لیعبدون. سوره طه، آیه۲۰٫ ↑
. ر.ک: علیپور، احمد، نیک صفت، ابراهیم، “روانشناسی کمال در قرآن”، دوفصلنامه ی علمی-پژوهشی، مطالعات اسلام و روانشناسی، س۵، ش۸، ۱۳۹۰: ص ۱۱-۱۳۲٫ ↑
. ر.ک: ناروئی نصرتی، رحیم، منصور، محمود، ۱۳۸۸،”تطبیق قواعد فقهی با شیوه یادگیری ونهادینه سازی مفاهیم وبه کارگیری آنها در روان وضمیر ناخودآگاه،” فصلنامه روان شناسی و دین، سال دوم، شماره ۲، ص۷٫ ↑
. ۱- شستن آن قسمتى از ریش که جزء حد صورت محسوب مى‌شود واجب است، و اگر ریش طورى باشد که بگویند صورت را پوشانده واجب است ظاهر آن شسته شود چه پرپشت باشد چه کم پشت، اگر چه بنابر احتیاط مستحب در صورتى که موى صورت کم پشت باشد باید آب را به زیر مو برساند، و در شستن دستها واجب است که از مرفق تا سرانگشتها شسته شود و در شستن دستها مانند صورت باید به عنوان مقدمه مقدارى از بالاى مرفق شسته شود و ناشسته گذاشتن مقدارى از صورت یا دستها، حتى به اندازۀ یک مو جایز نیست. خمینى، سید روح اللّه موسوى، ترجمه تحریر الوسیله، مترجم: اسلامى، على، قم: دفتر انتشارات اسلامى وابسته به جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، بیست و یکم، ۱۴۲۵ ق، ج۱، ص ۳۵، مسأله ۱۲٫
۲- در شستن مخرج غائط با آب باید عین نجاست و آثار آن از بین برود، منظور از آثار نجاست ذرات کوچکى است که دیده نمى‌شود، ولى در مسح( پاک کردن با سنگ وکلوخ)، از بین بردن عین نجاست کافى است و باقى ماندن آثار نجاست ضرر ندارد. همان، ص۲۹، م ۲٫
۳- برطرف کردن چرک روى پوست اگر جرم دیدنى نباشد، مادامى‌که شستن بشره صدق کند، واجب نیست اگر چه با کیسه کشیدن جمع شود و زیاد باشد و همچنین برطرف کردن سفیدى روى دست که از گچ و مانند آن مى‌ماند در صورتى که شستن بشره صدق کند، واجب نیست. ولى اگر شک کند در اینکه (چرک یا سفیدى دست، مثلا) مانع از رسیدن آب هست یا نه ازالۀ آن واجب است. همان، م ۱۲٫
۴- در این موارد نمازِ نماز گزار باطل است: نخواندن حداقل یک کلمه از حمد یا سوره، خواه در اثر ندانستن آن کلمه باشد، یا عمداً آن‌را نخواند. بجاى حرفى از آن، حرف دیگرى را بگوید، مثلًا بجاى حرف (ض)، حرف (ظ) را تلفّظ کند.جابجایى حرکات حروف آن، مثلًا در جایى که باید حرفى را بدون کسره یا فتحه بگوید، آن‌را کسره یا فتحه دهد، یا حرفى را که داراى تشدید است، آن‌را بدون تشدید بگوید. خمینى، سید روح اللّه موسوى، توضیح المسائل، اول، ۱۴۲۶ ه‍ ق، ص ۲۱۹، م ۹۷۲٫
۵- اگر سر سوزنى خون حیض، یا نفاس در بدن، یا لباس نمازگزار باشد، نماز او باطل است. همان، ص ۱۸۹، م ۷۹۴٫
۶- اگر موقع جوشیدن غذا، ذرّه‌اى خون در آن بیفتد، تمام غذا و ظرف آن نجس مى‌شود و جوشیدن، حرارت و آتش، پاک کننده نیست. همان، م ۱۰۰٫
۷- هر گاه شیره و روغن به صورت مایع و روان باشد، همین که یک نقطه از آن نجس شد، تمام آن نجس مى‌شود و اگر روان نباشد نجس نمى‌شود. همان، م ۱۲۴٫
۸- اگر شک کند که پوست صورت از لاى موهاى آن پیدا است یا نه، بنابر احتیاط واجب باید موهاى صورت را بشوید و آب را نیز به پوست صورت برساند. همان، ص ۸۵، م۲۳۶٫ ↑
. رهبر، محمد تقی، ره توشه ی مبّلغ، تهران : مشعر،  ١٣٨۴ ، ج١ ، ص ۱۱۷٫ ↑
. موسوی کاشمری، مهدی، پژوهشی در اسراف، قم: موسسه بوستان کتاب (مرکز چاپ و نشر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه)، ۱۳۸۸، ج۱، ص۹۶٫ ↑
. سوره ی ناس، آیه ۲٫ ↑
. همان، آیه ۴ و ۵٫ ↑
. سوره بقره، آیه ۲۸؛ سوره بقره، آیه ۱۶۸؛ سوره انعام، آیه ۱۴۲؛ سوره نور، آیه ۲۱٫ ↑
. سوره سبا، آیه ۲۱۸-. ↑
. سوره انعام، آیه۱۲۱٫ ↑
. سوره اعراف، آیه ۱۷٫ ↑
. حیدری نراقی، علی محمد، وسواس، شناخت و راه های درمان، ↑
. ↑
. سوره یس، آیه ۶۰٫ ↑
. سوره اعراف، آیه ۱۷۲٫ ↑
. طباطبائی، محمدحسین ، ترجمه تفسیرالمیزان، ج ۸ ، صفحه۴۷٫ ↑
. سوره حجر، آیه ۳۹٫ ↑
. سوره انفال، آیه ۴۸٫ ↑
.سوره ناس، آیه ۴و۵٫ ↑
. طباطبائی، صفحه۴۷٫ ↑
. سوره ق، آیه ۱۶٫ ↑
. ↑
. سوره ناس، آیه ۵ و۶ . ↑
. سوره بقره، آیه ۲۶ . ↑
. مجلسی، محمد باقر، بحارالانوار، ج ۷۲، ص ۶۹٫ ↑

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...