۰۰۰/۰

۲/۳۷

۸۹۸/۰

۷/۱۹

۸۰۶/۰

۸۹۸/۰

سهم جمعیت از کشور

الگوی پراکنش فضایی: (شکل ۵-۱۷) بررسی ترکیبی سهم جمعیت شهرستان از جمعیت کشور و سرانه مرگ و میر ناشی از تصادفات درون شهری حاکی از وجود الگوی فضایی نسبتا اتفاقی در سطح شهرستان­ها می­باشد (آماره موران = ۰۵/۰) و شهرستان­های ری، تهران، کرج و بوئین زهرا، تربت جام، نیشابور تنها محدوده­های جغرافیایی هستند که دارای سهم جمعیت شهرستان از جمعیت کشور و همچنین سرانه مرگ و میر ناشی از تصادفات درون شهری بالا هستند.

۰۱۶۴/۰Moran,s I=

شکل ۵-۱۷- پراکنش فضایی سهم جمعیت شهرستان از جمعیت کل کشور و سرانه مرگ و میر ناشی از تصادفات درون شهری

آزمون فرضیه فرعی ب: بین سهم جمعیت از کشور و سرانه­ی مرگ و میر ناشی از تصادفات برون شهری رابطه وجود دارد.
H0= تفاوت معناداری بین تعداد سهم جمعیت از کشور و سرانه­ی مرگ و میر ناشی از تصادفات برون شهری و وجود ندارد.
H1= تفاوت معناداری بین سهم جمعیت از کشور و سرانه­ی مرگ و میر ناشی از تصادفات برون شهری وجود دارد.
جدول ۵-۱۰ نشان دهنده نتایج حاصل از آزمون رگرسیونی بین سهم جمعیت از کشور و سرانه­ی مرگ و میر ناشی از تصادفات برون شهری می­باشد. بر اساس نتایج آزمون با سطح معنی داری (۰۰۰/۰) و ضریب همبستگی (۶۶/۰) بین سهم جمعیت از کشور و سرانه­ی مرگ و میر ناشی از تصادفات برون شهری همبستگی نسبتا قوی وجود دارد. R2 (۴۴/۰) نشان می­دهد که متغیر سهم جمعیت از کشور ۴۴ درصد از تغیرات متغیر سرانه­ی مرگ و میر ناشی از تصادفات برون شهری را تبیین می­ کند. با توجه به ضریب B بدست آمده (۹/۲) به ازای هر واحد تغییر در متغیر سهم جمعیت از کشور، سرانه­ی مرگ و میر ناشی از تصادفات برون شهری به میزان (۹/۲) افزایش می­یابد. بنابر این رابطه دو متغیر مثبت و همسو می­باشد. به عبارت دیگر هر چه بر میزان سهم جمعیت از کشور افزوده می­ شود، سرانه­ی مرگ و میر ناشی از تصادفات برون شهری افزایش می­یابد. مقدار t برای متغیر سهم جمعیت از کشور (۳/۱۶) می­باشد و با توجه به p-value بدست آمده (۰۰۰/۰)، در سطح اطمینان ۹۹ درصد معنا دار می­باشد. یعنی فرض صفر بودن ضریب رگرسیون متغیر سهم جمعیت از کشور رد می­ شود. به عبارت دیگر فرض H0 مبنی بر عدم رابطه سهم جمعیت از کشور و سرانه­ی مرگ و میر ناشی از تصادفات برون شهری رد، و فرض H1 مبنی بر وجود رابطه سهم جمعیت از کشور و سرانه­ی مرگ و میر ناشی از تصادفات برون شهری تائید می­گردد.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت nefo.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

جدول ۵-۱۰- نتایج رگرسیونی سهم جمعیت شهرستان از جمعیت کشور و سرانه مرگ و میر ناشی از تصادفات برون شهری

سطح معناداری

t

Beta

B

R2

R

نام متغیر

۰۰۰/۰

۳/۱۶

۶۶۶/۰

۹/۲

۴۴۳/۰

۶۶۶/۰

سهم جمعیت شهرستان از کشور

الگوی پراکنش فضایی:. بررسی ترکیبی سهم جمعیت شهرستان از جمعیت کشور و سرانه مرگ و میر ناشی ازتصادفات برون شهری حاکی از وجود الگوی فضایی نسبتا اتفاقی در سطح شهرستان­ها می­باشد (آماره موران = ۰۱۶/۰) و شهرستان­های برخوار و میمه، جهرم، کازرون و پاسارگاد از جمله محدوده­های جغرافیایی هستند که دارای سهم جمعیت شهرستان از جمعیت کشور و همچنین سرانه مرگ و میر ناشی ازتصادفات درون شهری بالا هستند.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...