گزینه

کاملا”موافقم

موافقم

نه مخالف و نه موافقم

مخالفم

کاملا” مخالفم

امتیاز

۵

۴

۳

۲

۱

روش جمع آوری داده ها
به منظور دستیابی به هدف های تحقیق، در این پژوهش از دو شیوه جهت جمع آوری اطلاعات استفاده گردیده است:
۱٫بررسی کتابخانه ای
در پژوهش فوق جهت نگارش تئوری و ادبیات تحقیق علاوه بر کتب، از مقالات و پایان نامه ها نیز استفاده شده است. همچنین جهت غنی سازی ادبیات تحقیق و افزایش اعتبار آن از مجلات و سایت های اینترنتی و منابع داخلی و خارجی بهره گرفته شد.
۲٫استفاده از پرسشنامه به منظور جمع آوری اطلاعات
ابتدا با بررسی منابع اطلاعاتی مرتبط، به تدوین پرسشنامه اقدام شد. با توجه به مزایا و ویژگی پرسشنامه از قبیل مقرون به صرفه، سهولت و دقت اجرا، داشتن فرصت کافی برای تکمیل آنها، ارائه سولات یکسان برای کلیه افراد و همچنین سهولت و دقت در استخراج و تجزیه و تحلیل نتایج از این ابزار استفاده شده است.

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

پایایی و روایی پرسشنامه
اعتبار تحقیق (روایی)
مفهوم اعتبار به این سوال پاسخ می دهد که ابزار اندازه گیری تا چه حد خصیصه مورد نظر را می سنجد. بدون آگهی از اعتبار اندازه گیری نمی توان به دقت داده های حاصل از آن اطمینان داشت (بازرگان، ۱۳۷۸).
اعتبار یعنی این که ابزار اندازه گیری تا چه حد مناسب انتخاب شده است و می توان متغیر مورد نظر را اندازه گیری کند (حسینی و مهدیزاده اشرفی. ۱۳۸۵: ۱۴۰).
به عبارت دیگر، منظور از اعتبار تحقیق، میزان دقت شاخص ها و معیارهایی است که در راه سنجش پدیده مورد نظر تهیه شده اند (ساروخانی، ۱۳۸۰: ۲۸۶).
پرسشنامه در اختیار ۹ نفر از اساتید رشته قرار گرفت و آنها راجع به تک تک سوالات اظهار نظر کردند که پس از جرح تعدیل پرسشنامه به کار گرفته شد.
پایایی تحقیق
منظور از پایایی این است که اگر آزمایشی را چند بار تکرار کنیم یا تجزیه و تحلیل را به دفعات مختلف انجام دهیم در همه موارد نتایج بدست آمده یکسان باشد (ساروخانی، ۱۳۸۰: ۱۵۱).
در این تحقیق برای تعیین روایی، پیش آزمونی در بین ۲۰ نفر از کاربران فعال سیستم جامع یکنواخت کالا که عضو جامعه بودند، به طور تصادفی اجرا شد. در استفاده از روایی میزان هماهنگی هر گویه با مجموعه گویه ها تعیین و سپس گویه های نامناسب حذف می شوند. در این پژوهش، نیز برای سنجش میزان روایی از روش آلفای کرونباخ و ضریب روایی کل طیف را مشخص می کند، استفاده شده است. برنامه SPSS علاوه بر محاسبه ضریب آلفا یا روایی کل طیف، موقعیت تک تک گویه ها را لحاظ نقش آنها در کاهش یا افزایش کلی مشخص می کند و بدین ترتیب، گویه های نامناسب که حذف آنها باعث افزایش ضریب روایی کل طیف می شود تعیین می گردد. جدول (۳-۲) ضریب آلفای مورد استفاده در این تحقیق که به روش مقیاس لیکرت با پنج گزینه طراحی شده اند، نشان می دهد.
جدول (۳-۲) ضریب آلفای کرونباخ برای تخمین پایایی طیف ها

متغیرها (مفهوم)

ابعاد متغیر

آلفای کرونباخ

آلفای کل

سیستم جامع یکنواخت کالا

ارزیابی عملکرد

۰٫۷۹۷

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...