نگارش پایان نامه درباره مقایسه ویژگیهای شخصیت و عملکرد تحصیلی … – منابع مورد نیاز برای مقاله و پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین |
شکل ۴-۵- نیمرخ شخصیتی مددجویان مذکر
نمرات کسب شده توسط دانشجویان مذکر مددجو در آزمون نئو گویای نیمرخ طبیعی این گروه میباشد.
شکل ۴-۶- نیمرخ شخصیتی مددجویان مؤنث
نمرات کسب شده در آزمون نئو توسط دانشجویان مدد جو مونث نسبت به سایر گروهها از پراکندگی بیشتری برخوردار است.
شکل ۴-۷- نیمرخ شخصیتی مردان مددجو در پنج عامل اصلی آزمون نئو
این نمودار نشان دهنده نمرات آزمودنیهای مذکر مددجو در پنج عامل اصلی آزمون نئو میباشد. این نمودار حاصل جمع مقیاسهای نمودارشماره ۵ میباشد (کلیه نمرات در محدوده ۵۰/ قرار دارند).
شکل ۴-۸- نیمرخ شخصیتی زنان مددجو در پنج عامل اصلی آزمون نئو
این نمودار نشان دهنده نمرات آزمودنیهای مونث مددجو در پنج عامل اصلی آزمون نئو میباشد. این نمودار حاصل جمع مقیاسهای نمودارشماره ۶ میباشد (تقریبا اکثر نمرات در محدوده ۵۰/ قرار دارند.
۴-۳- آمار استنباطی و آزمون فرضیه ها
۴-۳-۱- فرضیههای مطرح شده در این پژوهش
بین عملکرد تحصیلی (معدل) دانشجویان مددجو و عادی، تفاوت معنی داری وجود دارد.
بین دانشجویان موفق و ناموفق به لحاظ ویژگیهای شخصیتی تفاوت وجود دارد
بین ویژگیهای شخصیتی و عملکرد تحصیلی دانشجویان مددجو رابطه معنی دار وجود دارد
بین ویژگیهای جمعیتی (جنسیت) دانشجویان وعملکرد تحصیلی رابطه وجود دارد
به لحاظ ویژگیهای شخصیتی بین دانشجویان مددجو وعادی تفاوت وجود دارد.
دانشجویان تحت پوشش کمیته امام از مشکلات شخصیتی بیشتری برخوردار هستند
۴-۳-۱-۱- فرضیه اول
۱- بین عملکرد تحصیلی (معدل) دانشجویان مددجو و عادی، تفاوت معنا داری وجود دارد.
جدول ۴-۱۱- مقایسه عملکرد تحصیلی در دو گروه دانشجویان عادی و تحت پوشش
جدول ۴-۱۲- نتایج آزمون تی برای گروههای مستقل در مقایسه میانگین نمرات دو گروه دانشجویان
( اینجا فقط تکه ای از متن پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )
نتایج آزمون تی برای گروههای مستقل در مقایسه میانگین نمرات دو گروه دانشجویان نشان دارد که چون ۱۲/۱- t= با ۱۸۷df= و ۲۶۴/۰ p=از ۰۵/۰α= بزرگتر است لذا بین میانگین نمرات دو گروه در عملکرد تحصیلی تفاوت معنی داری وجود ندارد. بر این اساس فرضیه مبنی برتفاوت عملکرد تحصیلی (معدل) دانشجویان مددجو و عادی از نظر آماری رد میشود.
۴-۳-۱-۲- فرضیه دوم
بین دانشجویان موفق و ناموفق به لحاظ ویژگیهای شخصیتی تفاوت وجود دارد
جدول ۴-۱۳- مقایسه ویژگیهای شخصیتی در دو گروه دانشجویان موفق و ناموفق
جدول ۴-۱۴- نتایج آزمون تی برای گروههای مستقل در مقایسه میانگین نمرات دو گروه دانشجویان در مقیاس (N)
نتایج آزمون تی برای گروههای مستقل در مقایسه میانگین نمرات دو گروه دانشجویان در مقیاس (N) نشان داد که چون t=-4. 02 با df=187 و p=. /688 از α=. /۰۵ بزرگتر است لذا بین میانگین نمرات دو گروه در مقیاس N تفاوت معنی داری وجود ندارد. همچنین در مقایسه میانگین نمرات دو گروه دانشجویان در مقیاس (E) نشان داد که چون t=1. 12 با df=187 و p=. /258 از α=. /۰۵ بزرگتر است لذا بین میانگین نمرات دو گروه در مقیاس E تفاوت معنی داری وجود ندارد. دیگر نتایج جدول فوق نشان میدهند که در مقیاس O نیز چون t=-828 با df=187 و p=. / 4 از α=. /۰۵ بزرگتر است لذا بین میانگین نمرات دو گروه در مقیاس O تفاوت معنی داری وجود ندارد. در مقیاس (A) نیز چون t=-. /52 با df=187 و p=. /6 از α=. /۰۵ بزرگتر است لذا بین میانگین نمرات دو گروه در مقیاس A تفاوت معنی داری وجود ندارد. در مقیاس C)) نیز چون t=. /624 با df=187 و p=. /53 از α=. /۰۵ بزرگتر است لذا بین میانگین نمرات دو گروه در مقیاس C تفاوت معنی داری وجود ندارد. بر این اساس فرضیه مبنی برتفاوت گروه دانشجویان موفق و ناموفق در ویژگیهای شخصیتی از نظر آماری رد میشود.
۴-۳-۱-۳- فرضیه سوم
بین ویژگیهای شخصیتی و عملکرد تحصیلی دانشجویان مددجو رابطه معنی دار وجود دارد
جدول ۴-۱۵- ضریب همبستگی پیرسون برای بررسی رابطه بین ویژگیهای شخصیتی و عملکرد تحصیلی در گروه دانشجویان تحت پوشش
شاخص آماری
N
E
O
A
C
ضریب همبستگی پیرسون
۰۱۶/۰
۱۳۱/۰
۰۱۸/۰-
۰۷۱/۰-
۰۰۵/۰
فرم در حال بارگذاری ...
[سه شنبه 1401-04-14] [ 03:06:00 ق.ظ ]
|