۹۶/۱

۵۷۶/۲

قصد شده

۷۴۴

۵٫۰۰

۰٫۰۰

نتایج: با توجه به قدر مطلق t محاسبه شده (۳۹/۴) که از t بحرانی جدول (۵۷۶/۲) در سطح خطاپذیری۰۱/۰ و درجه آزادی ۷۴۳، بزرگتر است، (یا به عبارت دیگر سطح معنی داری آن از ۰۱/۰کوچکتر است، ۰۱/۰p<) فرض صفر رد می‌گردد. بنابراین با احتمال ۹۹ درصد بیان می کنیم که بین میانگین به دست آمده و میانگین مورد انتظار (۵) تفاوت معنی داری وجود دارد و میانگین به دست آمده از میانگین مورد انتظار به صورت معنی داری پایین تر است.بنا براین نتیجه می گیریم که تفاوت معنا داری بین برنامه قصد شده از سوی وزرات آموزش و پرورش و برنامه اجرا شده در مدارس ناحیه ۲ شیرازدر علوم تجربی پایه سوم راهنمایی اجرا می شود، وجود دارد. انطباق لازم دردو نوع برنامه درسی قصد شده و اجرا شده وجود ندارد. میانگین گویه های مربوط به برنامه درسی اجرا شده پیوست شماره ۴ می باشد. در نمودار ۴- ۱- متغیرهای برنامه اجرا شده ومقایسه آن با برنامه قصد شده ترسیم گردیده است.

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

نمودار ۴-۱ مقایسه متغیرهای برنامه اجرا شده بابرنامه قصدشده
فرضیه ۲- بین برنامه درسی قصد شده وآموخته شده علوم تجربی پایه سوم راهنمایی در ناحیه ۲ شیراز انطباق وجود دارد.
برنامه درسی قصد شده در پی رسیدن به تمام متغیرهای خود به طور کامل است و با مقیاس لیکرت میانگین پتاسیل برنامه قصد شده، عدد ۵ می باشد. برنامه آموخته شده به وسیله آزمون تشریحی آموخته های دانش آموز را در پایان سال تحصیلی مورد اندازه گیری قرارداده است؛ فاصله آن با برنامه کامل قصد شده محاسبه می گردد، که اطلاعات آماری این فرضیه به شرح جدول ۴-۲میباشد.
جدول۴-۲ آزمون تک نمایی- مقایسه دومیانگین بین برنامه درسی قصد شده و آموخته شده علوم تجربی پایه سوم راهنمایی

شاخص
گروه

تعداد

میانگین

انحراف استاندارد

تفاوت میانگین

t محاسبه شده

درجه آزادی

سطح معنی‌داری

t بحرانی جدول در سطح اغماض

۰٫۹۵

۰٫۹۹

آموخته
شده

۷۱۰

۸۸۶/۲

۶۶۳۲/۰

۲۲/۲-

۷۶/۴

۷۰۹

۰٫۰۰۰

۹۶/۱

۵۷۶/۲

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...