۲۷۳/۰-

۷۸۵/۰

مبنای تعهدی

۰۱۷/۱

۰۵۰/۰

۸۶۶/۰

۳۶/۲۰

۰۰۱/۰

در جدول فوق مشاهده می شود که میزان خطای آزمون t برای متغیر مبنای تعهدی کمتر از۰۵/۰ است(۰۰۱/۰) لذا این متغیر توانایی تاثیر گذاری بر متغیر وابسته(ارزیابی کارایی) را دارد.

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

ارزیابی کارایی = (مبنای تعهدی)۰۱۷/۱
۴-۳-۵-فرضیه پنجم : بین بکارگیری مبنای تعهدی کامل و ارزیابی اثربخشی رابطه معناداری وجود دارد.
H0: بین بکارگیری مبنای تعهدی کامل و ارزیابی اثربخشی رابطه معناداری وجود ندارد.
H1: بین بکارگیری مبنای تعهدی کامل و ارزیابی اثربخشی رابطه معناداری وجود دارد.
جدول۴-۳۳ خلاصه مدل رگرسیون فرضیه پنجم

ضریب همبستگی

ضریب تعیین

دوربین واتسون

F

خطا(sig)

۸۷۱/۰

۷۵۹/۰

۱۸/۲

۷۶/۴۳۳

۰۰۱/۰

در جدول فوق مشاهده می شود که مقدار دوربین واتسون به دست آمده برابر با ۱۸/۲ می باشد چون این مقدار بین ۵/۱ تا ۵/۲ قرار گرفته لذا می توان گفت که خطاهای متغیرها مستقل از هم می باشند.
برای تاثیر گذاری متغیر مستقل بر متغیر وابسته نیاز است که بین متغیر وابسته و متغیرهای مستقل همبستگی وجود داشته باشد که در این فرضیه میزان همبیستگی ایجاد شده(۸۷۱/۰) قابل استناد می باشد .مقدار ضریب تعیین میزان دقت مدل را برای پیش بینی متغیر وابسته اندازه گیری می کند لذا هر چه مقدار آن به سمت ۱ برود نشان از دقت مدل در پیش بینی متغیر وابسته است که این مقدار (۷۵۹/۰) نشان میدهد متغیر مستقل توانایی پیش بینی متغیر وابسته را دارد بنابراین می توان گفت که مدل توسط متغیر مستقل تبیین شده است به عبارتی متغیرمستقل توانایی پیش بینی متغیر وابسته (ارزیابی اثربخشی) را دارد.
برای بیان نتایج آزمون رگرسیون بایستی رابطه خطی بین دو متغیر مستقل و وابسته ایجاد شود به عبارتی مدل باید معنی دار باشد ،که تشخیص وجود یا عدم وجود رابطه خطی و معنی دار بودن مدل بوسیله آزمون فیشر(f)میسر است. میزان خطای آن در این فرضیه ۰۰۱/۰ می باشد و چون مقدار خطای محاسبه شده کمتر از ۰۵/۰ است بنابراین این بدان معنی است که بین متغیرها رابطه خطی ایجاد شده است و مدل معنی دار است.
نمودار ۴-۱۰ رابطه خطی بین ارزیابی اثربخشی و مبنای تعهدی کامل
جدول۴- ۳۴ ضرایب رگرسیون فرضیه پنجم

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...