همانطور که در جدول۴-۸ ملاحظه می شود، با توجه به میانگین های بدست آمده، امتیازی که پاسخ دهندگان برای مؤلفه های تحقیق قائل شده اند، اکثراً در حد متوسط(۳) و پایین تر از آن می باشند، تنها مؤلفه های شناخت و درک مدیریت، فناوری اطلاعات ، کمی بالاتر از متوسط ارزیابی شده اند.

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

مطابق جدول ۴-۸- متغیر فناوری اطلاعات با میانگین ۳/۵۵۸۳ دارای بالاترین میانگین از میانگین نظری است و متغیر شفافیت در اجرای پروژه با میانگین۶۶۷۵/۲ دارای پایین ترین میانگین از میانگین نظری است.

۴-۴- تحلیل استنباطی

در این قسمت، پاسخ به سوالات تحقیق به شرح ذیل پرداخته شده است.
۴-۴-۱-سوال اول پژوهش : عوامل مؤثر بر استقرار موفق BPR در بانک گردشگری کدامند؟
برای پاسخ به سوال اول پژوهش از روش تحلیل عاملی تأییدی استفاده شده است. هدف اصلی در تحلیل عاملی بررسی این امر است که بر اساس پاسخ افراد به پرسش ها، می توان تعدادی عوامل کلی تر را شناسایی کرد. در تحلیل عاملی تاییدی پیش فرض اساسی پژوهشگر آن است که هر عاملی با زیر مجموعه خاصی از متغیرها ارتباط دارد. حداقل شرط لازم برای تحلیل عاملی تاییدی این است که پژوهشگر در مورد تعداد عامل های مدل، قبل از انجام تحلیل، پیش فرض معینی داشته باشد، ولی در عین حال پژوهشگر می تواند انتظارات خود مبنی بر روابط بین متغیرها و عامل ها را نیز در تحلیل وارد نماید. جهت انجام تحلیل عاملی تاییدی در تحقیق حاضر از نرم افزار لیزرل استفاده شده است.
با توجه به ۲۱ متغیر شناسایی شده، این متغیرها بر اساس جدول ۴-۹دسته بندی می شود، و با بهره گرفتن از تحلیل عاملی تاییدی به بررسی تائید یا عدم تایید ابعاد پرداخته خواهد شد.

جدول ۴-۹دسته بندی متغیرها در ابعاد متفاوت

ابعاد

متغیرها

شاخص ها

مدیریت پروژه

شناخت تغییر

در سازمان شما، تا چه اندازه کارکنان از تغییرات ریشه ای فرآیندهای کار آگاهی دارند؟
تا چه حد کارکنان از انجام تغییرات ریشه ای فرآیندهای کار استقبال می کنند؟

شفافیت در اجرا

کارکنان سازمان، تا چه میزان از روند پیشرفت تغییرات فرایند کار، اطلاع دارند؟
منافع حاصل از طراحی مجدد فرآیندهای کار تا چه میزان برای کارکنان روشن است؟

جمع آوری اطلاعات کافی

در اجرای تغییرات سازمانی تا چه حدی اطلاعات لازم گردآوری می شود؟
اطلاعات مورد نیاز برای تغییرات سازمانی تا چه حدی در دسترس است؟

روش شناسی مناسب

به چه میزانی اصول علمی در اجرای تغییرات سازمانی رعایت می شود؟
تا چه حدی در فرایند تغییر سازمانی از روش هایی استفاده می شود که با فرهنگ سازمانی همسو باشد؟

ارزیابی نتایج

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...