ضریب

پرسشنامه شماره ۱(مدیران)

۲۰

۸۹/۰

پرسشنامه شماره۲(بیمه شدگان )

۱۰

۸۱/۰

۳-۶٫ روش تجزیه و تحلیل داده ها
تجزیه وتحلیل داده ها فرآیندی چندمرحله ای است که طی آن داده هایی که از طریق بکارگیری ابزار های جمع آوری درنمونه(جامعه)آماری فراهم آمده اندخلاصه،کدبندی ودسته بندی شده ودرنهایت پردازش می شوندتا زمینه برقراری انواع تحلیلها و ارتباط ها بین این داده ها به منظورآزمون فرضیه ها فراهم آید.(خاکی،۱۳۸۴،ص۳۰۵)
پژوهش توصیفی که گاهی به عنوان پژوهش غیرتجربی نامیده می‌شود، با روابط بین متغیرها،‌ آزمودن فرضیه‌ها، ‏پروراندن مفاهیم و قوانین کلی، اصول و یا نظریه‌هائی که دارای روائی جهان شمول است، سروکار دارد.روش پژوهش توصیفی برای مطالعه در علوم رفتاری مناسب است،‌ زیرا شرایط بروز بسیاری از انواع ‏رفتارهائی را که مورد علاقه محقق است نمی‌توان در یک موقعیّت واقعی ایجاد کرد.‏ ‏ به عبارت دیگر مطالعات توصیفی جهت کسب اطلاعات در مورد وضعیت کنونی پدیده‌ طرح ریزی شده ‏است. پژوهش توصیفی به گونه‌ای اجرا می‌شود که ماهیت یک موقعیت را به صورتی که در زمان بررسی وجود دارد ‏تعیین می‌کند.(حافظ نیا ،۱۳۸۲،ص۱۳۱) ‏

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

تجزیه و تحلیل اطلاعات به روش توصیفی (با بکارگیری جدول فراوانی ، نمودار ها ،میانگین ،واریانس ،انحراف معیار استاندارد و ….) انجام می شود .
و برای آزمون فرضیات از آمار استنباطی استفاده می شود .
آزمونهای آماری بهدو دستهی پارامتری وناپارامتریتقسیممیشوند. آن شاخه از آمارکه از توزیع خاصی پیروی میکند رادراصطلاح آمار «آمار وابسته به توزیع» ویا« آمارپارامتری» مینامند،وشاخهای دیگراز آمارکه از توزیع خاصی پیروی نمی کنند را در اصطلاحآمار«آمارتوزیعآزاد» ویا «آمارناپارامتری»مینامند (جواد بهبودیان ،۱۳۸۵) .
لذا دراین پژوهش با توجه به نرمال بودن توزیع از آزمون های پارامتری استفاده می شود.
در این پژوهش از T Tast جهت آزمون فرضیه ها و در نهایت با بکارگیری آزمون Anova ، رتبه بندی متغیرها و اولویت بندی آنها مشخص خواهد شد.که برای تجزیه و تحلیل اطلاعات و آزمون فرضیات از نرم افزار Spss18 و نرم افزار Excel استفاده می شود.
۳-۷٫ محدوده تحقیق
محدوده‌های تحقیق، تعیین کننده حیطه‌های تحقیق می‌باشند که به شفاف‌تر شدن تحقیق برای محقق و خوانندگان کمک می‌کند. یک تحقیق می‌تواند محدوده‌های زیادی داشته باشد. اما معمولاً آن را از سه زاویه مورد بررسی قرار می‌دهند که عبارتند از:
۳-۷-۱ .قلمرو مکانی تحقیق
قلمرو مکانی پژوهش محدود به سازمان تامیناجتماعی استان زنجان می باشد.
۳-۷-۲٫ قلمرو زمانی
قلمرو زمانی پژوهش محدود به سال ۱۳۹۰می باشد .
۳-۷-۳٫ قلمرو موضوعی
قلمرو موضوعی این پژوهش محدود به شناخت معیار های ارزیابی عملکرد سازمان تامین اجتماعی بر مبنای مدل کارت امتیازی متوازن و شناخت میزان اهمیت هر کدام از آنها .
۳-۸ .واحد تجزیه و تحلیل
واحد تجزیه و تحلیل در این مطالعه را سازمان تامین اجتماعی استان زنجان شکل می دهد.
فصل چهارم
یافته های پژوهش
۴-۱٫مقدمه
تحقیق حاضر با هدف ارزیابی عملکرد و رتبه بندی شاخص های کارت امتیازی متوازن در سازمان تامین اجتماعی استان زنجان انجام شده است .در این تحقیق تلاش می شود که براساس مبانی نظری(مدل کاپلان و نورتون ) به ارزیابی عملکرد سازمان تامین اجتماعی استان زنجان پرداخته و سپس شاخص های کارت امتیازی متوازن در این سازمان رتبه بندی می شود .
لذا پس از تعیین روش تحقیق و جمع آوری داده‌های مورد نیاز، نوبت به پردازش و آزمون فرضیات تحقیق براساس اطلاعات حاصل می‌رسد. در این مرحله با بهره گرفتن از تکنیکهای آماری مناسبی که با روش تحقیق و نوع متغییرها سازگاری دارد، داده ها جمع آوری شده و تجزیه و تحلیل می شوند و در نهایت با آزمون فرضیات تحقیق در صدد یافتن پرسشهای تحقیق بر می‌آییم. برای این منظور در این پژوهش ابتدا اطلاعات جمعیت شناختی پرسشنامه را بررسی میکنیم وسپس با بهره گرفتن از آمار استنباطی به تجزیه و تحلیل قسمت دوم پرسشنامه یعنی بررسی فرضیه ها می پردازیم .
در مرحله اول که بررسی اطلاعات جمعیت شناختی(آمار توصیفی ) می باشد، داده های جمع آوری شده به صورت جداول آمارتوصیفی(فراوانی، درصد فراوانی و…) و نمودار ارائه می شود. مرحله دوم که تجزیه و تحلیل فرضیه ها می باشد به دو دسته تقسیم میشود : قسمت اول بررسی ارزیابی عملکرد سازمان تامین اجتماعی می باشد که شامل ۴ فرضیه می باشد که برای بررسی آن از آزمون t.test (آزمون میانگین یک جامعه)استفاده میشود. بخش دوم رتبه بندی شاخص های کارت امتیازی متوازن در سازمان تامین اجتماعی است که شامل ۶ فرضیه می باشد که ابتدا از آزمون آنالیز واریانس ساده برای مقایسه میانگین ۴ گروه متغییر مستقل (مالی ،مشتری ،رشد و یادگیری و فرایند های داخلی) استفاده میشود و سپس از آزمون t استیودنت برای مقایسه دو گروه مستقل از متغییرها یعنی بررسی ۶ فرضیه پژوهش استفاده می شود. کلیه تجزیه و تحلیل آماری به کمک نرم افزار spss انجام شده است .
۴-۲٫آمار توصیفی
اطلاعات جمعیت شناختی که شامل سن ،جنسیت ،وضعیت تاهل ،سطح تحصیلات ،سابقه کار می باشد که به صورت فراوانی ،درصد فراوانی و نمودار گزارش شده است.
۴-۲-۱٫سن پاسخگویان
پاسخ های بدست آمده از پرسشنامه های جمع آوری شده برای متغییر سن مشتریان بصورت جدول شماره ۴-۱ می باشد:
جدول ۴-۱ :توزیع فراوانی و درصد فراوانی حجم نمونه بر حسب سن

نوع پاسخ کمیت پاسخ

فراوانی

درصد فراوانی

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...