۱۰

۹۲/۲

۸۱/۹

سلامت عمومی خود گزارش شده

نمره­ی کل مقیاس سلامت عمومی خود گزارش شده با توجه به تعداد گویه ­ها (۴ گویه) و نمرات گزینه های پاسخی به لحاظ تئوریکی ۰ تا ۱۶ است. میانگین نمره­ی به دست آمده برای زنان واقع در سنین باروری در شهر شیراز، ۸۱/۹ به دست آمده است. این رقم بیانگر آنست که وضعیت سلامت عمومی خودگزارش شده دربین زنان مذکور درسطح متوسط بالایی است. همچنین بیشترین درصد پاسخگویان (نزدیک به ۱۵ درصد)، از مقیاس مذکور نمره­ی ۹ را کسب کرده ­اند.

( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

خودکارآمدی سلامت عمومی
یکی دیگر از ابعاد مورد بررسی در تحقیق حاضر، خودکارآمدی سلامت عمومی است. در این ارتباط ۴ گویه طراحی شد که وضعیت زنان واقع در سن باروری را در ارتباط با خودکارآمدی سلامت عمومی اندازه گیری می­ کند. هم­چنین آماره­ های توصیفی از نمره­ی مقیاس ساخته شده در جدول ۵-۱-۱۴ ارائه شده است.
جدول ۵-۱-۱۴ آماره های توصیفی نمره­ی مقیاس خودکارآمدی سلامت عمومی

آماره های توصیفی

مقیاس

تعداد نمونه

تعداد گویه

دامنه

حداقل

حداکثر

نما

میانه

انحراف معیار

میانگین

۳۹۲

۴ گویه

۱۳

۷

۲۰

۱۶

۱۵

۷۱/۲

۳۳/۱۵

خودکارآمدی سلامت

نمره­ی کل مقیاس خودکارآمدی سلامت عمومی با توجه به تعداد گویه ها (۴ گویه) و نمرات گزینه های پاسخی به لحاظ تئوریکی ۴ تا ۲۰ است. میانگین نمره­ی به دست آمده برای زنان واقع در سنین باروری در شهر شیراز، ۳۳/۱۵به دست آمده است. این رقم بیانگر آنست که خودکارآمدی سلامت عمومی در بین زنان مذکور در سطح متوسط بالایی است. همچنین بیشترین درصد پاسخگویان (نزدیک به ۴/۱۸ درصد)، از مقیاس مذکور نمره ۱۶ را کسب کرده ­اند.
سابقه­ بیماری
متغیر سابقه­ بیماری، در این تحقیق شامل تعداد بیماری­های مزمن رایج در بین زنان است. این متغیر با پرسش درباره ۱۲بیماری مزمن شامل (سردرد شدید و میگرن، افسردگی، بیماری قلبی، سرطان، تیروئید، دیابت، فشارخون، پوکی استخوان، کمردرد- درد در استخوان­ها، کم خونی، مشکلات گوارشی و سایر بیماری ها) که زنان مذکور ممکن است طی دوسال گذشته تجربه کرده ­اند، پرسیده شد. جدول ۵-۱-۱۵ توزیع فراوانی و درصدی سابقه­ بیماری پاسخگویان را نشان می دهد. بر اساس نتایجی که از جدول، به دست آمد ۵/۳۵ درصد پاسخگویان هیچ گونه سابقه­ بیماری در دو سال گذشته تجربه نکرده ­اند، از بین ۵/۶۴ درصد از پاسخگویانی که سابقه بیماری داشته اند، بیشترین درصد آنان (۳۳ درصد) یک بیماری را تجربه کرده ­اند، ۳/۱۵ درصد دو بیماری و ۴/۹ درصد سه بیماری داشته اند. بعلاوه ۷ درصد از زنان مورد بررسی، ۴ بیماری و بیش­تر از آن را در دوسال گذشته تجربه کرده ­اند.
جدول ۵-۱-۱۵ توزیع فراوانی و درصدی سابقه­ بیماری

درصد

فراوانی

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...