دانلود منابع تحقیقاتی : دانلود فایل ها در مورد : مدل مدیریت کیفیت خدمات … – منابع مورد نیاز برای مقاله و پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین |
۰.۴۹۷
۰.۴۵۳
۰.۴۲۴
۰.۶۶۱
۸-۴ بررسی دیاگرامهای تحقیق و نتایج تحلیل مسیر
به منظور تحلیل ساختار پرسشنامه و کشف عوامل تشکیلدهنده هر سازه از بارهای عاملی استفاده شده است. تمامی بارهای عاملی کمتر از ۵/۰ لازم است از مدل کنار گذاشته شوند و مدل بدون در نظر گرفتن این شاخصها مجدداً اصلاح و برآورد شود. تمامی مؤلفه ها، به جز مؤلفه ۵۸ که ضریب بار عاملی آن ۲۵۸/۰ بود (مؤلفه ۵۸-کارکنان مرد پلیس راهور صورتشان باید دارای محاسن (ریش) حداقل نمره ۴ و بیشتر در حد متعارف جامعه ایرانی باشند). مابقی مؤلفه ها روایی لازم را داشتهاند، چرا که بار عاملی برای تمامی مؤلفه ها از مقدار ۵/۰ بیشتر شدهاند. مؤلفه هایی که بار عاملی بالاتری داشته باشد، دارای اهمیت بالاتری نسبت به سایر شاخصها میباشد. لذا شکل (۵-۴) مدل تحلیل عاملی تأییدی اولیه قبل از اصلاحات را نشان میدهد.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
شکل ۵-۴: مدل قبل از اصلاحات در حالت تخمین ضرایب استاندارد
۹-۴ مدل نهایی
با توجه به و محاسبات بهعمل آمده مدل تحلیل عاملی تأییدی پس از اصلاحات را در حالت تخمین ضرایب استاندارد در شکل (۵-۴) نشان داده شده است. لذا در پاسخ به سؤال اصلی تحقیق میتوان گفت مدل مناسب مدیریت کیفیت خدمات راهنمایی و رانندگی بهشرح شکل (۶-۴) زیر میباشد.
شکل۶-۴: مدل نهایی بعد از اصلاحات در حالت تخمین ضرایب استاندارد
متغیر کیفیت خدمات پلیس راهور برونزا (مستقل) و متغیرهای ظاهر فیزیکی، کیفیت خدمات الکترونیک، مشروعیت و مقبولیت، حفظ ارزشهای اسلامی، سازگاری فرهنگی، قابل اعتماد بودن، اطمینان دادن، کیفیت رفتاری، پاسخگویی به شهروندان، پاسخگویی قانونی، موقعیت، الزامات عملکردی و فنآوری اثربخش درونزا میباشند. تمامی شاخصهای مدل اصلی بعد از اصلاحات دارای بار عاملی بزرگتر از ۵/۰ و لذا میتوان هم سویی سؤالات پرسشنامه برای اندازه گیری مفاهیم را در این مرحله معتبر نشان داد. در واقع نتایج فوق نشان میدهد آنچه محقق توسط سؤالات پرسشنامه قصد سنجش آن ها را داشته است توسط این ابزار محقق شده است. لذا روابط بین سازهها یا متغیرهای پنهان قابل استناد است. شاخصی که بار عاملی بالاتری داشته باشد، دارای اهمیت بالاتری نسبت به سایر شاخصها میباشد.
مدل نهایی در حالت قدر مطلق معناداری(|T-Value|)
شکل ۷-۴: مدل نهایی در حالت قدر مطلق معناداری(|T-Value|)
شکل (۷-۴) مدل تحلیل عاملی تأییدی مرتبه دوم را در حالت قدر مطلق معناداری ضرایب (t-value) نشان میدهد. بهعبارت دیگر مدل اصلاحشده نهایی را آزمون می کند. این مدل در واقع تمامی معادلات اندازه گیری و معادلات ساختاری را با بهره گرفتن از آماره t، آزمون میکند. اگر مقدار آمارهی t از ۹۶/۱ بیشتر باشد. بر طبق این مدل، ضریب مسیر در سطح اطمینان ۹۵% معنادار میباشد. بهعبارت دیگر برای آنکه مشخص شود آیا ضرایب مدل ارزش معناداری دارند یا خیر؟ مدل آزمون می شود. نتایج آزمون مدل علاوه بر شکل (۷-۴) در جدول (۱۳-۴) نیز گزارش شده است.
جدول ۱۳-۴: نتایج آزمون معناداری (t) مدل نهایی
ابعاد کیفیت خدمات راهور
مقدارT در مدل نهایی
مقدار آماره T سطح ۹۵%
ضریب بار عاملی
ظاهر فیزیکی
۷.۸۱
۱.۹۶
۶۸۱/.
کیفیت خدمات الکترونیک
۱۵.۵۵۳
۱.۹۶
۸۷۱/.
مشروعیت و مقبولیت
۴۳.۳۴۰
۱.۹۶
۹۰۲/.
حفظ ارزشهای اسلامی
۳۶.۳۸۳
۱.۹۶
۸۸۷/.
فرم در حال بارگذاری ...
[سه شنبه 1401-04-14] [ 06:29:00 ق.ظ ]
|