ادامه­ جدول ۴-۱۰

۵

اگر از کدهای شانزده­تایی در یوآراِل استفاده شده باشد و از درگاه سوییچینگ استفاده شده باشد، آنگاه وبگاه جعلی است.

۶

اگر SFH غیرعادی باشد، آنگاه وبگاه کمی مشکوک است.

۷

اگر صفحه­ی وب بازهدایت شده باشد و از نشانی آی­پی در یوآراِل استفاده شده باشد، آنگاه وبگاه جعلی است.

۸

اگر میزان اعتبار گواهی­­دهنده زیاد باشد و یوآراِل لنگر کمی غیرعادی باشد و کوکی غیرعادی نباشد و جزئیات موجود در گواهی دیجیتالی زیاد باشد و SFH غیرعادی نباشد و رکورد دی­اِن­اِس غیرعادی نباشد و گواهی SSL داشته باشد و صفحه­ی وب بازهدایت نشده باشد و حمله­ی «تزریق کد» نشده باشد و از کد غیرعادی OnMouseOver استفاده نشده باشد و یوآراِل درخواست زیاد غیرعادی باشد و یوآراِل غیرعادی نباشد و از پنجره­ی بالاپَر استفاده نشده باشد و طول یوآراِل زیاد باشد و از زیردامنه استفاده نشده باشد و نشانه­ی @ در یوآراِل وجود نداشته باشد و از نویسه­های مشابه در یوآراِل استفاده نشده باشد و از نشانی آی­پی در یوآراِل استفاده نشده باشد و از کدهای شانزده­تایی در یوآراِل استفاده نشده باشد و از درگاه سوییچینگ استفاده نشده باشد، آنگاه وبگاه مشکوک است.

۹

اگر میزان اعتبار گواهی­­دهنده زیاد باشد و یوآراِل لنگر کمی غیرعادی باشد و کوکی غیرعادی نباشد و جزئیات موجود در گواهی دیجیتالی زیاد باشد و SFH غیرعادی نباشد و رکورد دی­اِن­اِس غیرعادی نباشد و گواهی SSL داشته باشد و صفحه­ی وب بازهدایت نشده باشد و حمله­ی «تزریق کد» نشده باشد و از کد غیرعادی OnMouseOver استفاده نشده باشد و یوآراِل درخواست زیاد غیرعادی باشد و یوآراِل غیرعادی نباشد و از پنجره­ی بالاپَر استفاده نشده باشد و طول یوآراِل کم باشد و از زیردامنه استفاده نشده باشد و نشانه­ی @ در یوآراِل وجود نداشته باشد و از نویسه­های مشابه در یوآراِل استفاده نشده باشد و از نشانی آی­پی در یوآراِل استفاده نشده باشد و از کدهای شانزده­تایی در یوآراِل استفاده نشده باشد و از درگاه سوییچینگ استفاده نشده باشد، آنگاه وبگاه کمی مشکوک است.

۱۰

اگر میزان اعتبار گواهی­­دهنده متوسط باشد و یوآراِل لنگر کمی غیرعادی باشد و کوکی غیرعادی نباشد و جزئیات موجود در گواهی دیجیتالی زیاد باشد و SFH غیرعادی نباشد و رکورد دی­اِن­اِس غیرعادی نباشد و گواهی SSL داشته باشد و صفحه­ی وب بازهدایت نشده باشد و حمله­ی «تزریق کد» نشده باشد و از کد غیرعادی OnMouseOver استفاده نشده باشد و یوآراِل درخواست کمی غیرعادی باشد و یوآراِل غیرعادی نباشد و از پنجره­ی بالاپَر استفاده نشده باشد و طول یوآراِل متوسط باشد و از زیردامنه استفاده نشده باشد و نشانه­ی @ در یوآراِل وجود نداشته باشد و از نویسه­های مشابه در یوآراِل استفاده نشده باشد و از نشانی آی­پی در یوآراِل استفاده نشده باشد و از کدهای شانزده­تایی در یوآراِل استفاده شده باشد و از درگاه سوییچینگ استفاده نشده باشد، آنگاه وبگاه مشکوک است.

۴-۸- وافازی­سازی[۲۶۵]
وافازی­ساز در واقع عکس فرایند فازی­سازی را انجام می­دهد. با توجه به اینکه داده ­های خروجی از موتور استنتاج، فازی و به صورت واژه­ های زبانی هستند، باید به عددی قطعی تبدیل شوند تا قابل استفاده شوند. در مراجع مختلف وافازی‌ساز به‌عنوان نگاشتی از مجموعه‌ی فازی به نقطه‌ی قطعی تعریف شده است. به لحاظ مفهومی، وظیفه وافازی‌ساز، تعیین نقطه‌ای است که بهترین نماینده مجموعه فازی باشد (تشنه لب و همکاران، ۱۳۸۹).
در این پایان‌نامه از وافازی‌ساز گرانیگاه استفاده شده است. وافازی‌ساز گرانیگاه که در رابطه‌ی ۴-۲) نمایش داده شده است بسیار پرکاربرد است. در این روش نقطه را به‌عنوان مرکز ناحیه‌ای که به کمک تابع عضویت پوشش داده می‌شود تعریف می‌شود.

(۴-۲)

، خروجی موتور استنتاج و همان «میزان دام‌گستری وبگاه» است. مزیت وافازی‌ساز گرانیگاه در توجیه­پذیری شهودی آن است به این معنا که از نظر شهودی نشان‌دهنده مجموعه­ فازی است.
۴-۹- موتور استنتاج فازی[۲۶۶]
این بخش واحد تصمیم­گیر سامانه­ی فازی است. در این تحقیق از بین دو روشی که برای استنتاج وجود دارد از استنتاج مبتنی بر قواعد جداگانه استفاده شده است چراکه هدف به دست آوردن قواعد از نتیجه­ تمام قواعدی است که هریک توانایی تولید خروجی فازی مورد نظر را دارد. ضمن اینکه موتور استنتاج ممدانی[۲۶۷] به عنوان هسته سامانه­ی خبره­ی فازی شناسایی دام‌گستری انتخاب شد که دارای ویژگی­های زیر است:

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

    • استنتاج مبتنی بر قواعد جداگانه بوده که از ترکیب اجتماع استفاده می‌شود. با این عمل هر قاعده قبل از ادغام شدن در سایر قواعد در تعیین خروجی نقش دارد.
    • استلزام ممدانی انتخاب شده است، چراکه قواعد از نوع محلی هستند.
    • استلزام از نوع کمینه ممدانی است تا محافظه کارانه و سخت گیرانه عمل شود.
    • از عملگر کمینه برای تمامی عملگرهای نرم‌ t استفاده شده است.
    • از عملگر بیشینه برای همه‌ی عملگر‌های نرم s استفاده شده است.

استلزام ممدانی به‌طور وسیعی در سامانه­ها و کنترل فازی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این استلزام به این دلیل که قواعد «اگر-آنگاه» فازی محلی هستند مورد استفاده قرارمی‌گیرد. هنگامی‌که در رابطه‌ی ، p و q فازی باشند، این رابطه استلزامی محلی را پشتیبانی می‌کند و حالت کلی یا جامع را در نظر نمی‌گیرد. به‌عنوان مثال وقتی می‌گوییم «اگر سرعت بالا است، پدال را کمتر فشار بده» تنها با یک وضعیت خاص روبرو هستیم چرا که این قاعده در مورد سرعت‌های پایین و متوسط اطلاعاتی به ما نمی‌دهد؛ همین امر، به دلیل پوشش ندادن تمامی حالات، سبب تبدیل این قاعده به یک قاعده‌ی محلی می‌شود (تشنه لب و همکاران، ۱۳۸۹).
با این حال اگر در سامانه­ای قاعده­ی فازی، بیان کننده­ تمامی حالات ممکن باشد و شخص خبره به غیر محلی بودن قاعده اعتقاد داشته باشد باید از استلزام‌های دیگر استفاده کرد. با توجه به این مطلب، افراد مختلف ممکن است تفسیر‌های متفاوتی داشته باشند که با بهره گرفتن از استلزام‌های مختلف برای پوشش این اختلافات می‌توان استفاده کرد (تشنه لب و همکاران، ۱۳۸۹). از آنجا که قواعد استخراج شده از خبرگان، قواعدی محلی است، استفاده از استلزام ممدانی پاسخگوی سامانه‌ی فازی طراحی شده برای تشخیص دام­گستری است.
لذا موتور استنتاج سامانه‌ی فازی این تحقیق عبارت است از:

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...