تاثیر

جهت

اهرم مالی

+

۵-۶ خلاصه­ی نتایج آزمون فرضیه ­ها و مقایسه با نتایج پیشین
در این پژوهش ، سه فرضیه مطرح و مورد آزمون قرار گرفتند . نتایج کلی آزمون این فرضیه ­ها در بخش قبل بیان شد. در این بخش ، نتایج نهایی آزمون فرضیه ­های پژوهش در نگاره­ی۵-۵ ارائه شده ­اند.
نگاره ۵-۵ نتایح نهایی آزمون فرضیه ­های پژوهش

فرضیه

نتیجه

اول

کیفیت گزارشگری مالی، تاثیر منفی تقسیم سود را کاهش می دهد

عدم تایید

دوم

اثر منفی کیفیت گزارشگری بر آثار سیاست های تقسیم سود، در شرکتهای سرمایه گذاری در طرح های R&D نسبت به سرمایه گذاری سرمایه ای انجام شده بیشتر است

عدم تایید

سوم

اثر منفی کیفیت گزارشگری بر آثار سیاست های تقسیم سود، در شرکتهای در حال رشد نسبت به دیگر شرکت ها قوی تر است

عدم تایید

بازنگری پژوهش­های گذشته در مورد فرضیه­ اول نشان می­دهد، یافته­های پژوهش حاضر با یافته­های پژوهش­های وانگ و یو(۲۰۱۳)، لی و همکاران (۲۰۱۰)،چن و همکاران (۲۰۱۰)، بیدل و همکاران( ۲۰۰۹،۲۰۰۷،۲۰۰۶ ) و وردی (۲۰۰۶) درخارج از ایران و امیری و فرشی (۱۳۹۲) امیری و فرشی (۱۳۹۱) ، خدائی و یحیایی (۱۳۸۹) در تناقص است و با یافته­های پژوهش ثقفی، عرب مازار یزدی سازگاری دارد.
بازنگری پژوهش­های گذشته در مورد فرضیه­ دوم نشان می­دهد، یافته­های پژوهش حاضر با یافته­های پژوهش وانگ و یو (۲۰۱۳) تناقص دارد.
بازنگری پژوهش­های گذشته در مورد فرضیه­ سوم نشان می­دهد، یافته­های پژوهش حاضر با یافته­های پژوهش وانگ و یو (۲۰۱۳) در خارج از ایران تناقص است و با یافته­های پژوهش­های ثقفی و عرب مازار یزدی(۱۳۸۹) و یحیایی و خدایی(۱۳۸۹) سازگاری دارد.
۵-۷ پیشنهادهای پژوهش
با توجه به نتاج پژوهش حاضر، پیشنهادهایی برای استفاده از این نتایج به شرح زیر اراده می­گردد.

( اینجا فقط تکه ای از متن پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

۵-۷-۱ پیشنهادهایی برای پژوهش­های آتی
موضوع­های مرتبط با کیفیت گزارشگری مالی، از جمله موضوع­های مهمی است که یافته های پژوهش­های علمی درباره آنها می تواند به هیأت تدوین استانداردهای حسابداری و فعالین در بازار سرمایه کشورمان کمک شایانی کرده، بستر مناسبی برای پژوهش­های دامنه دارتر فراهم آورد. برخی از موضوع هایی که می تواند در پژوهش­های مربوط بعدی، در بازار سرمایه ایران مدنظر قرارگیرد، به شرح زیر است:
۱-رابطه کیفیت گزارشگری مالی و تقارن اطلاعاتی در بازار سرمایه ایران؛
۲-رابطه عدم تقارن اطلاعاتی و تصمیات سرمایه ­گذاری؛
۳-رابطه کیفیت گزارشگری مالی و تورم موجود در بازار سرمایه ایران؛
۴-اثرات تعدیلات سنواتی و تجدید ارائه صورت های مالی بر کیفیت گزارشگری مالی؛

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...