راهنمای نگارش مقاله با موضوع تاثیر آموزشهای ضمن … – منابع مورد نیاز برای مقاله و پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین |
جدول (۴-۹): اطلاعات توصیفی دیگر مربوط به متغیر آموزش کارکنان ۱۱۸
جدول۴-۱۰ : نتایج آزمون کو لموگروف اسمیرنوف (K-S) در مورد متغیرهای اصلی مدل تحقیق ۱۱۹
جدول ۴-۱۱ : اطلاعات مدل رگرسیون خطی ساده ۱۲۱
جدول ۴-۱۲: تحلیل واریانس رگسیون ۱۲۲
جدول ۴-۱۳ : ضرایب رگرسیونی ۱۲۳
جدول ۴-۱۴ : اطلاعات مدل رگرسیون خطی چندگانه ۱۲۵
جدول ۴-۱۵: تحلیل واریانس رگرسیون ۱۲۶
جدول ۴-۱۶ : اطلاعات مدل رگرسیون خطی چندگانه ۱۲۸
جدول ۴-۱۷: تحلیل واریانس رگرسیون ۱۲۹
جدول ۴-۱۸: ضرایب رگرسیونی ۱۳۱
جدول ۴-۱۹ : اطلاعات مدل رگرسیون خطی چندگانه ۱۳۳
جدول ۴-۲۰: تحلیل واریانس رگرسیون ۱۳۴
جدول ۴-۲۱: ضرایب رگرسیونی ۱۳۶
جدول ۴-۲۲ : اطلاعات مدل رگرسیون خطی چندگانه ۱۳۸
جدول ۴-۲۳ : تحلیل واریانس رگرسیون ۱۳۹
جدول ۴-۲۴ : ضرایب رگرسیونی ۱۴۱
جدول ۵-۱: تحلیل توصیفی متغیر عملکرد کارکنان دانشگاه کاشان ۱۴۶
جدول ۵-۲ : تحلیل توصیفی متغیر آموزش کارکنان دانشگاه کاشان ۱۴۸
جدول۵-۳ : اطلاعات توصیفی دیگر مربوط به متغیر آموزش کارکنان ۱۴۹
جدول ۵-۴: وضعیت تائید یا رد شدن فرضیات تحقیق ۱۵۰
جدول ۵-۶.: ضرایب بتای استاندارد معنادار متغیرهای مستقل در مدل رگرسیون هر یک از متغیرهای عملکرد ۱۵۲
فهرست نمودارها
(نمودار۲-۱): مراحل مختلف ارزیابی عملکرد ۵۶
(نمودار ۲-۲): مدل ارزیابی عملکرد در سازمان ها ۶۰
(نمودار ۲-۳): فرایند ارزیابی عملکرد کارکنان دانشگاه کاشان………………………………………………………………………………..۵۳
(نمودار ۲-۴):مراحل برنامه ریزی برای آموزش در مدل پارکر ۷۶
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
(نمودار ۴-۱): اطلاعات پاسخ دهندگان بر اساس جنسیت ۱۰۰
(نمودار ۴-۲: اطلاعات پاسخ دهندگان بر اساس میزان تحصیلات ۱۰۱
(نمودار ۴-۳):اطلاعات پاسخ دهندگان بر اساس سن ۱۰۲
(نمودار ۴-۴): اطلاعات پاسخ دهندگان بر اساس نوع قرارداد ۱۰۳
(نمودار ۴-۵): متغیر عملکرد کل کارکنان………………………………………………………………………………………………………..۹۲
(نمودار ۴-۶): متغیر عملکرد اختصاصی ۱۰۷
(نمودار ۴-۷): متغیر عملکرد ابتکار و خلاقیت ۱۰۸
(نمودار ۴-۸ ): متغیر عملکرد توانمندسازی ۱۰۹
(نمودار ۴-۹): متغیر عملکرد کارکنان در رضایت ارباب رجوع ۱۱۰
(نمودار ۴-۱۰): توزیع فراوانی متغیر ساعات آموزش کارکنان دانشگاه کاشان ۱۱۳
(نمودار ۴-۱۱): متغیر آموزش عمومی ۱۱۴
(نمودار ۴-۱۲): متغیر آموزش تخصصی…………………………………………………………………………………………………………….. ۹۹
(نمودار ۴-۱۳): متغیر آموزش فرهنگی، اجتماعی……………………………………………………………………………………………….۱۱۶
(نمودار ۴-۱۴ ):توزیع های فراوانی محورهای ساعات آموزش کارکنان دانشگاه کاشان ۱۱۷
(نمودار ۴-۱۵):نمودار پراکنش دو متغیر عملکرد کل هر فرد و ساعات آموزش هر فرد ۱۲۰
فهرست اشکال
(شکل ۱-۱): مدل پیشنهادی تحقیق ۱۷
(شکل ۵-۱): مدل تاثیر آموزش ضمن خدمت بر عملکرد کارکنان دانشگاه کاشان ۱۵۵
پیوست ها ۱۶۵
چکیده:
بزرگ ترین سرمایه هر سازمانی نیروی انسانی آن محسوب می شود، که طبیعتا به لحاظ حساسیت و اهمیت بسیار بالایی که امر آموزش ضمن خدمت در جهت توانمندی، افزایش تخصص، مهارت و نهایتا بهبود عملکرد شغلی فرد و تاثیر مستقیم آن بر عملکرد کل سازمان دارد، انگیزه ای مضاعف برای محقق ایجاد نمود تا تحقیق جاری را با هدف بررسی تاثیر آموزشهای ضمن خدمت بر بهبود عملکرد شغلی کارکنان دانشگاه کاشان آغاز نماید. روش انجام کار در پژوهش حاضر توصیفی از نوع علّی می باشد. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه کارمندان رسمی،پیمانی و قراردادی دانشگاه کاشان می باشد که در سال ۹۲ فرم های ارزیابی عملکرد خویش را تکمیل نموده و به همراه مستندات لازم، و پس از تائید مسئول ما فوق به مدیریت منابع انسانی دانشگاه ارجاع نموده اند. به منظور تجزیه و تحلیل داده های تحقیق به کمک نرم افزار spss، از آمار توصیفی شامل: فراوانی، میانگین، انحراف استاندارد، و از آمار استنباطی
شامل: آزمون کولوموگروف اسمیرنوف جهت تعیین نرمال بودن توزیع هر یک از داده های تحقیق و تکنیک رگرسیون خطی ساده برای آزمون فرضیه اول و تکنیک رگرسیون خطی چندگانه برای آزمون فرضیه های دوم تا پنجم این تحقیق استفاده شده است. برای انجام این تحقیق از نتایج حاصل از فرم های ارزیابی عملکرد کارکنان دولت که در آن محورها و شاخص های ارزیابی عملکرد را در ۴ بخش کلی شامل: شاخص اختصاصی عملکرد و محورهای: ابتکار وخلاقیت، آموزش و رضایت مندی ارباب رجوع تقسیم نموده، همچنین بخشنامه ابلاغی دولت که دوره های آموزش ضمن خدمت را در ۴ سطح کلی (عمومی، تخصصی، مدیریتی، فرهنگی-اجتماعی) تفکیک نموده، استفاده شده است. یافته های پژوهش نشان داد طبق فرضیه اول پژوهش آموزش های ضمن خدمت تاثیر معنا داری بر عملکرد شغلی کارکنان دارد. ولی براساس فرضیه دوم تا پنجم، انوع آموزش های ضمن خدمت بر عملکرد اختصاصی کارکنان تاثیری نداشته و آموزشهای فرهنگی، اجتماعی برمحورهای عملکرد ابتکاروخلاقیت، توانمندسازی و رضایت ارباب رجوع تاثیرداشته است، ضمن اینکه آموزشهای عمومی فقط بر محور توانمندسازی موثر بوده، ولی متاسفانه آموزشهای تخصصی و آموزشهای مدیریتی بر هیچ یک از محورهای عملکردی اثر گذار نبوده است.
نتیجه گیری که میتوان کرد این است که با میانگین کمتر از ۲ ساعت برای آموزشهای تخصصی و نزدیک به صفر برای آموزشهای مدیریتی، انتظاری بیش از این قابل تصور نمی باشد، ولی اگر دوره های آموزشی کارکنان دانشگاه در تمامی حوزه ها به خصوص بخشهای مدیریتی و تخصصی افزایش یابد، مطمئنا در آینده نزدیک شاهد اثرگذاری شفاف تر و موثرتری بر بهبود عملکرد شغلی کارکنان خواهیم بود.
واژه های کلیدی:
آموزش ضمن خدمت، عملکرد شغلی، ارزیابی عملکرد، کارکنان دانشگاه کاشان.
فرم در حال بارگذاری ...
[سه شنبه 1401-04-14] [ 02:38:00 ق.ظ ]
|