فرض شده است خرده­فروش واحد تولید پراکنده از نوع حرارتی در اختیار دارد و می ­تواند بر اساس قیمت پیشنهادی واحد تولیدی علاوه بر خرید انرژی از بازار اشتراکی و آینده، در برخی از ساعت­ها از این واحد برای تأمین انرژی مورد نیاز خود استفاده کند. برای تسهیل شبیه­سازی، از هزینه­ های انتقال، هزینه اجاره واحد تولید پراکنده و همچنین جرایم موجود صرفنظر شده است. به­منظور مطالعه­ تأثیر حضور واحد تولید پراکنده­ی مقیاس کوچک در عملکرد خرده­فروش در بازار اشتراکی و آینده، سیستمی با اندازه­ کوچک به­عنوان مطالعه موردی اول در نظر گرفته می­ شود و نتایج مربوط به آن ارزیابی می­ شود. سپس، مسئله به مطالعه­ موردی دوم برای بازه­ی زمانی میان­مدت یک ساله تعمیم داده می­ شود.

( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

مطالعه­ موردی اول

در این قسمت، مثالی در اندازه­ کوچک به منظور نشان دادن اعتبارسنجی نتایج مدل ارائه می­ شود. یک بازه­ی زمانی کوتاه­مدت شامل دو بازه­ی یک ساعته در نظر گرفته شده است که در هر بازه زمانی دو قرارداد آینده برای خرید انرژی وجود دارد. منحنی قراردادهای آینده مربوط به هر قرارداد شامل دو بلوک است. پارامترهای تعیین ­کننده­ هر قرارداد در جدول (۴-۱) آمده است. تقاضای مصرف ­کننده و قیمت بازار اشتراکی با بهره گرفتن از مجموعه‌ای از چهار سناریو با احتمال یکسان مدل شده است، که در جدول (۴-۲) نشان داده شده است. تنها یک گروه مصرف ­کننده در نظر گرفته شده است. پاسخ مصرف­ کنندگان به قیمت پیشنهاد شده توسط خرده‌فروش درشکل (۴-۱) نشان داده شده است. برای تمامی بازه­های زمانی و سناریو­ها از منحنی یکسانی استفاده شده است. مسأله­ (۳-۲۲)ـ(۳-۳۰) با یک سطح اطمینان α برابر ۹۵/۰ در نرم‌افزار GAMS پیاده­سازی شده است.
جدول (۴-۱): اطلاعات منحنی قرارداد آینده

(MW)
(MW)
($/MWh)
($/MWh)
بازه­
زمانی
قرارداد آینده

۲۰

۲۰

۳۰/۶۹

۰۰/۶۶

۲-۱
۱

۲۰

۲۰

۳۵/۷۰

۰۰/۶۷

۲-۱
۲

جدول (۴-۲): سناریوهای تقاضای مصرف­ کنندگان و قیمت بازار اشتراکی

قیمت بازار اشتراکی
($/MWh)
تقاضای مصرف کننده(MWh)
سناریو
بازه­ی زمانی
بازه­ی زمانی

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...