۱۱۳

۶۸/۰

۰۱/۰

هوش سازمانی

۱۱۴

۴-۲-۲-۵ فرضیه پنجم
بین مدیریت دانش و هوش سازمانی در کارمندان هیئتهای ورزشی استان کرمان ارتباطی وجودندارد.
نتایج حاصل از آزمون ضریب همبستگی پیرسون نشان داد بین مدیریت دانش و هوش سازمانی رابطه معنی داری وجود دارد (۰۵/۰<P و ۷۹/۰ = r). بنابراین فرض صفر تحقیق که بیانگر عدم ارتباط بین این دو متغیر میباشد، رد و فرض تحقیق که نشان دهنده وجود ارتباط بین این دو متغیر میباشد، پذیرفته میشود. بنابراین نتایج حاصل از ضریب همبستگی پیرسون در رابطه با این فرضیه نشان داد بین مدیریت دانش و هوش سازمانی در کارمندان هیئتهای ورزشی استان کرمان ارتباط وجود دارد. یافته های مربوط به ضریب همبستگی پیرسون در جدول ۴-۶ ارائه گردیده است.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت nefo.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

جدول ۴-۶: یافته های مربوط به ارتباط بین مدیریت دانش و هوش سازمانی

آماره
متغیرها

تعداد

r

Sig

هوش سازمانی

۱۱۴

۷۹/۰

۰۱/۰

مدیریت دانش

۱۱۳

۴-۲-۲-۶ فرضیه ششم
عوامل مدیریت دانش پیشبین مناسبی برای هوش سازمانی در کارکنان هیئتهای ورزشی استان کرمان نمیباشد.
نتایج حاصل از آزمون رگرسیون خطی چندمتغیره نشان داد فاکتورهای مدیریت دانش پیش بین معنی داری برای هوش سازمانی در کارکنان هیئت های ورزشی استان کرمان می باشد. (۰۵/۰<P و ۷۹/۰ = R). بنابراین فرض صفر تحقیق رد و فرض تحقیق پذیرفته می شود. نتایج حاصل از ضریب رگرسیون خطی چند متغیره در رابطه با این فرضیه نشان داد، از بین فاکتورهای مدیریت دانش، اکتساب دانش با ضریب رگرسیونی ۳۰۰/۰ و کاربرد دانش با ضریب رگرسیونی ۲۶۴/۰ به ترتیب بالاترین تأثیر رگرسیونی را روی هوش سازمانی در کارمندان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان داشته است. اما عوامل تسهیم دانش و ذخیره سازی دانش به خاطر اینکه سطح خطای مقدار t آنها بالاتر از ۰۵/۰ می باشد، نشان دهنده این است که این متغیرها پیش بین مناسبی برای هوش سازمانی نمی باشند. یافته های مربوط به آزمون رگرسیون خطی چند متغیره در جدول ۴-۷ ارائه گردیده است.
جدول ۴-۷: یافته های مربوط به آزمون رگرسیون خطی چندمتغیره

آماره
متغیرها

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...