سیستم‌های همکاری غیر یکپارچه با سیستم‌های داخلی کسب‌وکار

بازار الکترونیکی یکپارچه گردشگری

سکو‎های همکاری

واسطه اعتباری

۴-۴- نمونه‌هایی از مدل‌های کسب‌وکار الکترونیکی در ایران
فاز شناسایی نمونه‌های ایرانی مدل‌های کسب‌وکار الکترونیکی که به‌منظور پاسخ‌گویی به سوال سوم و در راستای سوال دوم تحقیق انجام شد، به‌دنبال آن بود تا نمونه‌هایی عینی از مدل‌های کسب‌وکار الکترونیکی ارائه کند. هدف آن بود تا نمونه‌هایی عینی موجود که در کسب‌وکار الکترونیکی در حال حاضر گردشگری مورد استفاده هستند، معرفی شده و از طرف دیگر انواع کسب‌وکار الکترونیکی گردشگری که قابلیت پیاده‌سازی داشته اما تا کنون کسی به آن‌ ها نپرداخته است، به علاقه‌مندان ایجاد کسب‌وکار الکترونیکی گردشگری معرفی شوند.
۱-۴-۴- نمونه ایی از مدل ارائه اطلاعات گردشگری در ایران
یکی از برجسته‌ترین وب‌سایت‌های استفاده کننده از مدل ارائه اطلاعات گردشگری در ایران، آنوبانینی[۲۷۶] است. این وب‌سایت با معرفی مناطق مختلف دیدنی و آثار باستانی کشور به تفکیک استان، شهر و اثر، همراه با عکس‌های متنوع و گویا در بخش گردشگری، کاربران را در انتخاب محل مورد نظرشان برای مسافرت یاری می‌دهد. هم‌چنین مطالب مفیدی از قبیل روش‌های کاهش هزینه سفر، روش‌های برنامه‌ریزی برای سفر، کمک‌های اولیه، رویارویی با شرایط سخت و غیر مترقبه و. . . در بخش دانستنی‌ها، بیشتر نیازهای اطلاعاتی یک مسافرت را پوشش خواهد داد.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

از دیگر ارائه دهندگان اطلاعات در گردشگری ایران می‌توان به وب‌سایت فیدیلیو[۲۷۷] اشاره کرد. گروه فیدیلیو، با هدف خلق ارزش و ارائه خدمات نوین در حوزه رستوران و صرف غذا در محیط‌های خارج از خانه شکل گرفته است. رستوران‌ها و کافی شاپ‌های ثبت شده در وب سایت این گروه بر اساس معیارهی گوناگون چون سبک غذا، نوع رستوران، نوع غذا، سطح قیمت و منطقه جغرافیایی طبقه‌بندی می‌شود. نکته قابل توجه در این وب‌سایت که آن را به یک واسطه اطلاعاتی تبدیل کرده است، ارزیابی رستوران‌ها توسط متخصصین مهمان‌نوازی‌ و رستوران‌داری و ارائه نتایج آن جهت راهنمایی بازدیدکنندگان در انتخاب مکان مناسب برای صرف غذا و پذیرایی از مهمانان می‌باشد.
سیستم ارزیابی فیدیلیو، ۳۲ مشخصه اصلی از رستوران را مورد بررسی قرار می‌دهد که در مجموع یک رستوران با توجه به امتیاز کسب شده در هر شاخص امتیازی از مجموع ۴۰۰ امتیاز را به خود اختصاص می دهد. این ۳۲ شاخص مواردی مثل موقعیت محلی رستوران، نحوه دسترسی، ترافیک منطقه، ساختمان رستوران، نحوه رفتار کارکنان، آراستگی کارکنان، نحوه پذیرایی، خوش آمدگویی، کیفیت اقلام داخل رستوران مثل دکور، میزو صندلی، وسایل صرف غذا، میزآرایی، کیفیت ظاهری منو، محتوی منو، نحوه سفارش گیری، نحوه سرو غذا، امبیانس و سیستم تهویه رستوران، سرویس‌های بهداشتی، تناسب کانسپت رستوران، کیفیت طبخ غذا‌، کیفیت مواد اولیه، نحوه پرداخت و مواردی دیگر را مورد بررسی قرار میدهد که در مجموع در ۵ دسته : موقعیت رستوران، مشخصات ظاهری، کارکنان و خدمت‌کاران، کیفیت پذیرایی و کیفیت غذا طبقه‌بندی می‌شوند.
۲-۴-۴- نمونه ای از مدل فروشگاه الکترونیکی گردشگری در ایران
از نمونه‌های این مدل در صنعت گردشگری ایران می‌توان به شرکت‌های حمل‌و نقلی که از وب‌سایت خود برای فروش بلیط استفاده می‌کنند، هتل‌هایی که امکان ذخیره‌جا به صورت مستقیم را برای مهمانان ایجاد کرده‌اند و رستوران‌هایی که سفارش غذا و دریافت وجه آن را به صورت آنی و از طریق وب‌سایت خود انجام می‌‌دهند، اشاره کرد. اغلب شرکت‌های هواپیمایی (از قبیل ماهان، ایران ایر، آسمان و. . . )، هتل بین‌المللی قصر[۲۷۸]، شرکت‌ قطارهای مسافری رجا[۲۷۹]، شرکت مسافربری رویال سفر ایرانیان[۲۸۰] و رستوران‌هایی چون مستردیزی[۲۸۱] از این جمله هستند.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...