T2

T1

R

گروه کنترل ©

با توجه به جدول ۱ – ۳ ، مراحل اجرای طرح حاضر عبارت است از :
اجرای پرسشنامه خودآگاهی به عنوان پیش آزمون بر روی گروه هایی که به صورت تصادفی انتخاب شده اند .
قرار دادن آزمودنی های دو گروه آزمایشی در معرض متغیر مستقل ، در حالی که گروه کنترل تحت تأثیر هیچ متغیری قرار نمی گیرند .
اجرای مجدد پرسشنامه خودآگاهی به عنوان پس آزمون برروی دو گروه آزمایشی و گروه کنترل .
۵ – ۳ : ابزار اندازه گیری
ابزار مورد استفاده در این تحقیق پرسشنامه خودآگاهی می باشد . این پرسشنامه جهت میزان سنجش میزان خودآگاهی افراد توسط کوپر[۴۲] ( ۱۹۹۷ ، ترجمه و تألیف عزیزی ، ۱۳۷۷ ) تهیه گردیده است که مشتمل بر ۲۵ سوال و از نوع چندگزینه ای می باشد که سطوح مختلف خودآگاهی را در بر می گیرد . روایی سوالات توسط استاد راهنما و استاد مشاور و چند تن از اساتید دیگر تأیید گردید .
پایایی پرسشنامه ی خودآگاهی با بهره گرفتن از روش بازآزمایی بر روی ۵۲ نفر از دانش آموزان شهرستان تویسرکان محاسبه گردید ، بعداز اجرای مرحله ی اول ، مرحله دوم دو هفته بعد مجدداً با همان سوالات خودآگاهی روی دانش آموزان موردنظر اجرا گردید و ضریب پایایی پرسشنامه در این پژوهش با بهره گرفتن از ضریب همبستگی پیرسون ۷۴% و با روش آلفای کرانباخ ۸۴% برآورد شد .
۶ – ۳ : شیوه نمره گذاری پرسشنامه خودآگاهی
نمره گذاری پرسشنامه بر اساس جواب سوالات در دو بخش صورت گرفته است :
۱- سوالات : ۱ – ۲ – ۳ – ۴ – ۵ – ۶ –۸ – ۹ – ۱۰ – ۱۱ – ۱۲ – ۱۵ – ۱۶ – ۱۷ – ۱۸ – ۱۹ – ۲۱ – ۲۴ – ۲۵
به صورت :
( خیلی خوب = ۳ )
( نسبتاً خوب = ۲ )
( کمی = ۱ )
( اصلاً = ۰ )
سوالات : ۷ – ۱۳ – ۱۴ – ۲۰ – ۲۲ – ۲۳
به صورت :
( خیلی خوب = ۰ )
( نسبتاً خوب = ۱ )
( کمی = ۲ )
( اصلاً = ۳- )
سپس مجوع نمره های مثبت و منفی پاسخنامه افراد شمرده شده و پس از کسر نمره منفی از نمره ی مثبت او ، نمره نهایی او به دست می آمد .
۷ – ۳ : روش اجرا و جمع آوری داده ها
پس از تأیید طرح پایان نامه ، با دریافت نامه از دانشگاه به سازمان آموزش و پرورش استان همدان و اداره آموزش و پرورش شهرستان تویسرکان و انتخاب تصادفی یک مدرسه از بین مدارس شهرستان تویسرکان و دریافت معرفی نامه از آموزش و پرورش شهرستان تویسرکان به تاریخ و شماره به مدرسه ی مورد نظر مراجعه و با مسئولین مدرسه هماهنگی لازم صورت گرفت .
از این مدرسه ۳ کلاس یک پایه به صورت تصادفی انتخاب شد و پرسشنامه خودآگاهی به عنوان پیش آزمون روی آنها اجرا شد و از بین دانش آموزان هر کلاس ۱۷ نفر که نمره پایین تری داشتند به عنوان نمونه انتخاب شدند . ۱۷ نفر کلاس دوم ( الف ) جهت گروه آزمایشی سخنرانی ، ۱۷ نفر کلاس دوم ( ب ) جهت گروه کنترل و ۱۷ نفر کلاس دوم ( ج ) جهت گروه آزمایش بحث گروهی انتخاب شدند . بعد از تشکیل گروه ها مراحل زیر اجرا گردید .
گروه های آزمایشی در معرض متغیر مستقل قرار گرفتند و گروه کنترل تحت تأثیر هیچ متغیری قرار نگرفت .
بعد از تشکیل گروه ها ، آزمودنی های گروه های آزمایشی هر کدام جداگانه در معرض آموزش به روش های سخنرانی و یا روش بحث گروهی واقع شدند .
آزمودنی های گروه کنترل دست نخورده باقی ماندند .
بعد از پایان جلسه ی ششم ، در جلسه ی هفتم از دو گروه آزمایشی و گروه کنترل پس آزمون گرفته شد یعنی پرسشنامه خودآگاهی مجدداً برای هر سه گروه اجرا گردید .
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت nefo.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

۸ – ۳ : روش تجزیه و تحلیل داده ها
در تجزیه و تحلیل آماری نتایج حاصل از پژوهش ، از دو نوع ابزارآماری ، آمار توصیفی و استنباطی استفاده شده است .
از روش های آماری توصیفی برای طبقه بندی داده ها ، محاسبه میانگین ، انحراف استاندارد ، رسم جداول و نمودارها استفاده شده است . در بخش آمار استنباطی به منظور آزمودن فرضیه ها از آزمون T استیودنت گروه های مستقل ، تحلیل واریانس یک راهه و آزمون تعقیبی شفه استفاده شد جهت سهولت تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار آماری Spss استفاده گردید .
مقدمه
در این پژوهش از روش های آمار توصیفی برای طبقه بندی داده ها ، محاسبه میانگین ها و رسم جداول استفاده شده است و با بهره گرفتن از آمار استنباطی یافته های حاصل از نمونه ی کوچک مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته اند تا امکان تعمیم آن به جامعه فراهم شود .
الف ) یافته های توصیفی
جدول ۱-۴ : میانگین های تعدیل شده سه گروه

گروه ها

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...