دوم

آشنایی با انتالپی انحلال ، چگونگی تعیین انتالپی انحلال

انتالپی انحلال، تعیین انتالپی انحلال

سوم

آشنایی با انحلال پذیری ترکیبات یونی و گاز ها در آب

پیش بینی انحلال پذیری ترکیبات یونی و گاز ها در آب

چهارم

شناخت محلول های الکتولیت وغیر الکترولیت

محلول های الکترولیت وغیر الکتولیت

پنجم

آشنایی با خواص کولیگاتیو محلول ها

خواص کولیگاتیو محلول ها

ششم

آشنایی با ویژگی های کلویید ها

ویژگی های کلویید ها

هفتم

آشنایی با پاک کننده های صابونی وغیر صابونی

صابون ها ونقش امولسیون کنندگی

هشتم

در گروه کنترل، تدریس درس شیمی به روش معمول(روش سخنرانی) و به مدت ۸ جلسه آموزشی (هرجلسه ۹۰ دقیقه) صورت گرفت. در این گروه، از دانش آموزان در این ۸ جلسه هیچ امتحانی به عمل نیامد و فقط تدریس و پرسش کلاسی صورت گرفت. در گروه آزمایش، تدریس به شیوه ی فعال فناورانه ( TEAL)انجام شد. مراحل تدریس به شیوه ی فعال فناورانه (TEAL) به طور خلاصه به قرار زیر اجرا گردید:

    • قبل از شروع جلسات آموزشی دانش آموزان در کارگاه آموزشی توسط محقق، با نحوه ارسال و دریافت ایمیل ، استفاده از اینترنت برای جستجوی مطالب و نحوه استفاده از رایانه برای نشان دادن فایل های صوتی، تصویری، ویدیو و … آشنا شدند.
    • (( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت nefo.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

  • در طی ۸ جلسه ی آموزشی، معلم (محقق) سوال های ارزشیابی آغازین را چند روز قبل از تشکیل کلاس درس برای دانش آموزان ایمیل می نمود و از دانش آموزان پاسخ دریافت می کرد. دانش آموزانی که در خانه امکان دسترسی به اینترنت نداشتند، با همکاری کادر دبیرستان از امکانات دبیرستان استفاده می کردند.
  • در تمام طول این ۸ جلسه، کلاس درس در آزمایشگاه تشکیل شد و دانش آموزان از همان جلسه اول گروه بندی شدند. به این صورت که دانش آموزان در گروه های ۴ نفره به دور یک میز آزمایشگاه نشستند.در هر گروه یک رایانه وجود داشت. علاوه بر آن وسایل آزمایش مورد نیاز بر روی میز ها قرار می گرفت.
  • معلم با نشان دادن تصاویر، فیلم وسؤال از طریق ویدیو پروژکشن که برای همه گروه ها قابل رؤیت بود یا از طریق سخنرانی کوتاه دانش آموزان را بر می انگیخت. سپس دانش آموزان با وسایل موجود بر روی میز ها، کاوشگری را آغاز می کردند.
  • دانش آموزان از کامپیوتر جهت مشاهده ی انیمیشن یا فیلم و آنچه در آزمایشگاه با چشم دیده نمی شد(مانند جابجا شدن یون ها در محلول ها، حل شدن نمک در آب در مقیاس میکروسکوپی ) و تجزیه وتحلیل نمودارها (مانند، نمودار انحلال پزیری گازها در آب) یا دریافت اطلاعات بیشتر استفاده می کردند.
  • معلم از قبل انیمیشن، فیلم و عکس های مربوط به بحث کلاسی را تهیه کرده بود و در صورت لزوم ( قطع اینترنت یا نیاز به سخنرانی از پروژکشن استفاده می کرد.
  • معلم با سوال های خود از دانش آموزان، پیشروی صحیح آن ها را کنترل می کرد.
  • دانش آموزان می توانستند با سؤال کردن و راهنمایی گرفتن از معلم به کاوشگری خود عمق بخشند.
  • در پایان هرجلسه ارزشیابی پایانی به صورت گروهی به عمل می آمد.
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...