Std. Deviation

.۶۷۵۶۹

Most Extreme Differences

Absolute

.۰۶۴

Positive

.۰۴۶

Negative

-.۰۶۴

Kolmogorov-Smirnov Z

۱٫۲۶۰

Asymp. Sig. (2-tailed)

.۰۸۳

a. Test distribution is Normal.

با توجه به اینکه سطح معناداری به دست آمده برای این آزمون بالای ۰٫۰۵ می باشد(۰٫۰۸۳) لذا

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

می توان بیان نمود که توزیع داده های آماری تحقیق دارای توزیع نرمال می باشد. بنابراین برای بررسی نقش متغیرهای جمعیت شناختی در متغیرهای اصلی تحقیق از آزمونهای پارامتریک(T مستقل و تحلیل واریانس) استفاده می شود.
نتیجه آزمون T مستقل برای بررسی نقش متغیر جنسیت و وضعیت تاهل(پیوست۲) نشان داد که متغیر جنسیت و وضعیت تاهل در هیچیک از متغیرهای اصلی نقشی ایفا نمی کنند.همچنین نتیجه آزمون تحلیل واریانس نیز برای بررسی نقش سن، تحصیلات و سابقه استفاده از خدمات بانک توسعه تعاون(پیوست۲) نیز نشان داد که متغیرهای سن، تحصیلات، و سابقه استفاده از خدمات نیز در هیچیک از متغیرهای اصلی نقشی ایفا نمی کنند.
فصل پنجم
نتیجه گیری و پیشنهادات
مقدمه
بعد از تجزیه و تحلیل داده ­ها و آزمون فرضیه ­ها و تحلیل یافته­های تحقیق در فصل چهارم، در این فصل بر مبنای نتایج حاصل شده، محقق به ارائه پیشنهادها و راهکارها می ­پردازد. در کلیه تحقیقات به خصوص تحقیقات علوم انسانی، فصل‌های نهایی از اهمیت بسزایی برخوردار است. به طور معمول در این فصل‌ها، نتایج تحقیق و چکیده‌ی یافته­ ها ارائه می­ شود و در حقیقت محقق، نتیجه کار خود را مشاهده می­نماید. ارائه راهکارها و پیشنهادها از جمله کارهای دیگری است که در این فصل‌ها انجام می­گردد. این پیشنهادها معمولاً بر اساس تجربیات محقق در طول تحقیق حاصل شده و مرجع مناسبی برای پژوهش­های آتی می­باشد.
در این پژوهش هدف اصلی این بود تا به بررسی تاثیر شهرت سازمان بر کیفیت خدمات، رضایت و وفاداری مشتریان بانک توسعه تعاون استان تهران پرداخته شود و در نهایت راهکارها و پیشنهادهایی ارائه گردد.
۵-۱) خلاصه تحقیق
این تحقیق به بررسی تاثیر شهرت سازمان بر کیفیت خدمات، رضایت و وفاداری مشتریان بانک توسعه تعاون استان تهران پرداخته است. داده ­های پژوهش از طریق ابزار پرسشنامه و توزیع در بین مشتریان بانک توسعه تعاون گردآوری شد. جامعه آماری در این تحقیق شامل کلیه مشتریان بانک توسعه تعاون در استان تهران بود. تعداد نمونه نیز با بهره گرفتن از فرمول نمونه گیری از جامعه نامحدود ۳۸۴ نفر در نظر گرفته شد. پایایی یا اعتبار پرسشنامه توزیع شده نیز از طریق آلفای کرونباخ تایید گردید. روایی ابزار تحقیق نیز ابتدا توسط اساتید تایید شد و روایی سازه آن نیز با بهره گرفتن از مدل تحلیل عاملی تاییدی مورد بررسی و تایید قرار گرفت. برای تحلیل نتایج داده ­ها نیز از آمار توصیفی و روش­های آمار استنباطی از طریق دو نرم افزار SPSS و LISREL استفاده شد.
۵-۲) نتایج تحقیق و مقایسه با تحقیقات پیشین
در این بخش، سعی می‌گردد تا بر اساس یافته‌های حاصل از تحلیل آماری داده‌ها، نتایج مربوط به هر یک از فرضیه‌ها و مقایسه های آنها با تحقیقات پیشین ارائه گردد.
۵-۲-۱) بررسی اطلاعات مربوط به مشخصات عمومی پاسخگویان
با توجه به نتایج بدست آمده مشاهده گردید ۵۵٫۲ از پاسخگویان مرد و ۴۴٫۳ زن می باشند. ۵۷٫۶ درصد از پاسخگویان متاهل و ۴۰٫۴ درصد مجرد می باشند. ۱۴٫۶ درصد از پاسخگویان دارای سن کمتر از ۳۰ سال، ۵۴٫۴ درصد ۳۰ تا ۳۹ سال، ۲۷٫۹ درصد ۴۰ تا ۴۹ سال، و ۲٫۹ درصد نیز ۵۰ سال و بیشتر دارند.
۲۴٫۵ درصد دیپلم و فوق دیپلم، ۶۱٫۵ درصد آنها دارای مدرک لیسانس، و ۱۳٫۵ درصد دارای مدرک فوق لیسانس می باشند. ۹٫۹ درصد از پاسخگویان دارای سابقه استفاده کمتر از ۱ سال، ۴۳٫۵ درصد ۱ تا ۳ سال، ۲۸٫۱ درصد ۳ تا ۵ سال، و ۱۸ درصد نیز دارای سابقه بیشتر از ۵ سال استفاده از خدمات بانک توسعه تعاون می باشند.
۵-۲-۲) نتایج آزمون فرضیات تحقیق و مقایسه با تحقیقات پیشین
در ادامه به ارائه خلاصه ای از تحلیل یافته های حاصل در این تحقیق پرداخته و بطور خلاصه از هر یک از فرضیات و مقایسه با تحقیقات پیشین، جمع بندی مختصری آورده شده است:
فرضیه۱: شهرت سازمان بر کیفیت خدمات درک شده تاثیر دارد.
ضریب استاندارد شده بین دو متغیر ۰٫۷۹ به دست آمد. ضریب معناداری بین این دو متغیر ۲۴٫۸۰ (بیشتر از ۱٫۹۶) نشان داد که این رابطه معنادار می باشد. بنابراین فرض صفر رد و فرض یک تایید شد. به این معنا که شهرت سازمان بر کیفیت خدمات درک شده تاثیر دارد. این نتیجه تحقیق، مطابق و همسو با نتیجه تحقیق موتمنی و دیگران(۱۳۹۱)، عبدالسلام و دیگران (۲۰۱۳) می باشد.
فرضیه۲: شهرت سازمان بر رضایت مشتری تاثیر دارد.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...