این متغییر در مدل های متعدد پذیرش فناوری مطرح شده است و بیانگر شدت نیت یا اراده­ی فردی برای انجام رفتار هدف است (Morris & Dillon, 1997, p. 61).رابطه قصد رفتاری با رفتار نشان می­دهد ، افراد تمایل دارند در رفتارهایی درگیر شوند که قصد انجام آنها را دارند بنابرین رفتار همیشه بعد از قصد رفتاری و متصل به آن است (Conner &Armitage, 1998, p. 1431). در این مورد محققین بیان می­دارند که :

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

فرضیه اصلی 6 : متغیر قصد استفاده از سيستم الكترونيكي مديريت اطلاعات پروژه با بهره گرفتن از سیستم رابطه دارد.
با توجه به جدول ارائه شده، مدل مفهومی تحقیق در شکل2-19 ارائه می­ شود:
استفاده واقعی
قصد استفاده
عملکردمورد انتظار
تلاش مورد انتظار
تاثیرات اجتماعی
اعتماد
تسهیل شرایط
شکل 2 19. مدل مفهومی یافته شده
فصل سوم
روش شناسی پژوهش

        1. مقدمه

یکی از مهم­ترین معیارهای ارزیابی پژوهشهای علمی، درستی و اعتبار روش انجام آنها می­باشد. گاهی اوقات ممکن است پژوهشگر زحمات زیادی را متحمل شود و حتی نتایج قابل توجهی هم بدست آورد اما به دلیل عدم پیروی از شیوه ­های تحقیق شناخته شده و علمی، کار تحقیق او از اعتبار و ارزش لازم برخوردار نگردد. تحقیق علمی مشکل­گشایی و پیگیری یک روش گام به گام منطقی منظم دقیق برای شناسایی مشکلات، گردآوری داده ­ها، تجزیه و تحلیل آن­ها و استنتاج­های معتبر از آن­ها است. استحکام و صحت انجام آن باعث تکرارپذیری آن در شرایط مشابه و قابل مقایسه­شدن نتایج آن می­گردد. روش علمی یا روش تحقیق علمی فرایند جستجوی منظم برای مشخص­کردن یک موقعیت نامعین است. در محافل علمی برای ارزیابی تحقیقات و مطالعات دانشگاهی مشخص شدن روش تحقیق و شیوه ­های جمع­آوری اطلاعات از اهمیت برخوردار است. در این فصل از پایان نامه درباره روش تحقیق توضیح داده شده است. جامعه و نمونه آماری، روش­های گردآوری اطلاعات، ابزار جمع­آوری داده ­ها و روش تحلیل آنها در این فصل مورد بحث قرار می­گیرند. تحقیق را می­توان به عنوان یک جستجو یا بررسی سازمان­یافته، منظم متکی به داده ­ها نقادانه و علمی در زمینه یک مشکل ویژه تعریف کرد که با هدف پاسخ­یابی یا راه­حل­یابی صورت می­گیرد. در حوزه ­های مدیریت روش­های تحقیق به شیوه ­های طراحی مطالعات پژوهشی و رویه­های تجزیه و تحلیل داده ­ها اشاره دارد (سکاران, 1380, ص. 7).

        1. طرح تحقیق

به طور کلی روش­های تحقیق در علوم رفتاری را می­توان باتوجه به دو ملاک، هدف تحقیق و نحوه گردآوری داده ­ها تقسیم کرد:

            1. دسته بندی تحقیقات بر حسب هدف

تحقیقات علمی بر­اساس هدف تحقیق به سه دسته تقسیم می­شوند: بنیادی، کاربردی، تحقیق و توسعه. باتوجه به این دسته­بندی، پژوهش حاضر در دسته­ی پژوهش های کاربردی دسته­بندی می­ شود.
هدف تحقیقات کاربردی توسعه دانش کاربردی در یک زمینه خاص است. به عبارت دیگر تحقیقات کاربردی به سمت کاربرد عملی دانش هدایت می­ شود.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...