اعتماد به همکاران با حمایت سازمانی بسیار مرتبط بوده و به تامین نیازهای اجتماعی عاطفی کارمند ورضایت شغلی کارمند ارتباط دارد.

۲۰۰۴

فرس و همکاران

اعتماد به همکاران، ارتباطی مثبت با رضایت شغلی، تعیین سازمانی و حمایت سازمانی دارد.

۱۹۸۰

کوک و وال

اهمیت رهبری را بیان میکند که نه تنها نقش مهمی در بهبود درک موفقیت شغلی کارمندان ایفا کرده، بلکه بر رابطه بین اعتماد به همکار و رضایت شغلی موثر می باشد.

۲۰۰۳

آبرامس و همکاران

بین اعتماد حاکم بر سازمان با اثر بخشی، کاهش تعارض و در نهایت رضایت شغلی ارتباط وجود دارد.

۱۳۸۷

یوسفی و همکاران

رابطه مبادله ای ضعیف میان مدیر و کارمند نتواند رضایت شغلی را تحت الشعاع خود قرار دهد.

۱۳۸۸

رسولی و شهابی

اعتماد اجتماعی، اعتماد بین فردی، اعتماد تعمیم یافته، اعتماد به نهادها، مشارکت غیر رسمی و مشارکت مدنی رابطه مستقیم و معناداری با رضایت شغلی دارند.

۱۳۹۱

مطلق و همکاران

۵-۶- پیشنهاداتی در راستای نتایج تحقیق
دستاوردهای پژوهش حاضر در دو دسته پیشنهادات کاربردی و پژوهشگران آتی ارائه شده است.
۵-۶-۱- پیشنهادات کاربردی
با توجه به نتایج بدست آمده و تائید کلیه فرضیه ها و مشاهده ارتباط مثبت بین اعتماد به همکار، تبادل رهبر عضو و رضایت شغلی، موارد زیر پیشنهاد میگردد:
پیشنهاد می گردد شرایط در شرکت به گونه ای ایجاد شود که اطلاعات به راحتی بین کارکنان جریان داشته باشد و از انحصار اطلاعات مهم در اختیار گروهی خاص جلوگیری شود. زیرا چنین اتفاقی اعتماد بین همکاران را ازبین خواهد برد و موجب کاهش رضایت فرد از شغلش می شود.
پیشنهاد می شود فضای انجام کارهای سیاستمدارانه و همچنین اقدامات شایعه پراکنی از سوی برخی از کارگران و کارمندان شرکت، توسط مدیران و سرپرستان محدود گردد و از طریق آموزشهای فرهنگی و همچنین الگوسازی مدیران، به کارکنان و کارگران شرکت القا بشود که به منافع سایر کارکنان اهمیت داده شود و از این رهیافتها، فضای توام با اعتماد در شرکت حاکم بشود.
پیشنهاد می گرددسرپرستان بخشها و مدیران بخشخای مختلف شرکت با زیردستان خود تعامل نزدیک تری داشته باشند و از این طریق مشکلات موجود در محل کار را شناخته و درک درستی از شرایط کارمند یا کارگر به دست آورند و به صورت موثر در رفع مشکلات زیردستان اهتمام ورزند.
چنانچه ارتباطات مناسبی بین سرپرستان و کارکنان برقرار بشود به گونه ای که سرپرست یا مدیر استعداد، مهارت و توانایی فرد را به درستی بشناسد و از ایده های او در جهت ایجاد تغییرات در محیط و فرایند و شرایط کاری استفاده نماید، علاوه بر افزایش هماهنگی میان مدیران و زیردستان، رضایت شغلی کارکنان نیز تامین خواهد شد.
۵-۷- محدودیتهای تحقیق
هر محققی درمسیر جمع آوری اطلاعات و کسب نتایج مطلوب با مشکلاتی روبه رو می شود که لازم است آن ها را شناسایی کرده و درجهت رفع آن ها گام بردارد . انجام این تحقیق نیز با مشکلات متعددی مواجه بود که عمده آن ها عبارتند از:
۱- یکی از عمده ترین محدودیتهای این تحقیق استفاده از روش رگرسیون و همبستگی توسط نرم افزار SPSS‌ می باشد که روابط و تاثیرات متغیرها به صورت دو به دو و با کنترل سایر متغیرها صورت می گیرد. در حالیکه با بهره گرفتن از روش معادلات ساختاری مجموعه ای از روابط بین متغیرها همزمان مورد بررسی قرار می گیرد.
۲- وجود متغیرهای متعدد بسیار بیشتر از آنچه در تحقیق حاضر در نظر گرفته شده است در ارتباط با رضایت شغلی که ممکن بود استفاده از آنها تغییراتی در نتایج به دست آمده از تحقیق به وجود آورد.
۳- محدودیت های اطلاعات کتابخانهای و میدانی در زمینه متغیرها.
۴- نتایج به دست آمده از این تحقیق مربوط به یک دوره زمانی است که داده ها در آن جمعآوری شده اند، گذشت زمان ممکن است سبب تغییر نتایج گردد.
۵- برای نمونه گیری از جامعه آماری پژوهش از روش نمونه گیری تصادفی ساده استفاده شده است. برای افزایش تعمیم پذیری می توان از روش های نمونه گیری طبقه ای نیز استفاده کرد. زیرا ممکن است طبقات مختلف کارکنان از نظر وظیفهای در زمینه رضایت شغلی الزامات متفاوتی را داشته باشند.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت nefo.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

محدودیت زمانی جهت جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده ها.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...