آماره کولموگروف- اسمیرنوف

۴۱۲/۳

عدد معنی داری

۱۲۷/۰

نتایج حاصل از آزمون کولموگروف-اسمیرنوف حاکی از آن است که هر شش متغیر نگرش اقتصادی نسبت به تبلیغات،نگرش اجتماعی نسبت به تبلیغات،نگرش اخلاقی نسبت به تبلیغات، نگرش قانونی نسبت به تبلیغات، مفید بودن شخصی تبلیغات و میزان ارتقا فروش خدمت دارای توزیع نرمال می باشند. چرا که با توجه به نتایج، سطح معناداری Sig همه متغیرها از سطح معناداری ۰٫۰۵ بیشتر است. بنا بر این با ۹۵ درصد اطمینان، فرض H0 رد نمی شود. همچنین با توجه به اینکه مقدار آماره کولموگورف در همه موارد، بیشتر از مقدار استاندارد جدول است بنابراین توزیع داده ها نرمال است.

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

۴-۳-۲- آزمون فرضیه های تحقیق
همانگونه که در فصل سوم بیان گردید در این تحقیق، برای تجزیه و تحلیل داده ها از مدل آماری همبستگی استفاده خواهد شد. که در این راستا جهت آزمون همبستگی از آزمون همبستگی پیرسون استفاده می نماییم. با توجه به فرضیه های فرعی تحقیق از آنجایی که فرضیه اهم از تجمیع فرضیه های فرعی بدست می آید، لذا ابتدا فرضیه های فرعی مورد بررسی قرار می گیرند و سپس به آزمون اصلی پرداخته می شود.
۴-۳-۲-۱- فرضیه فرعی اول
: H1 بین باورهای اقتصادی افراد به تبلیغات و میزان ارتقا فروش خدمت در شعب بانک ملی شهر بندرعباس رابطه معنی داری وجود دارد.
: H0 بین باورهای اقتصادی افراد به تبلیغات و میزان ارتقا فروش خدمت در شعب بانک ملی شهر بندرعباس رابطه معنی داری وجود ندارد.
فرض یک، نشان می دهد بین دو متغیر، رابطه همبستگی معنادار وجود دارد. در طرف مقابل فرض صفر، نشان دهنده وجود همبستگی صفر بین دو متغیر است که نشان می دهد هیچ رابطه همبستگی معنادار بین دو متغیر ملاک و پیش بینی وجود ندارد.
جدول ۴-۲۳-همبستگی و معناداری همبستگی بین باورهای اقتصادی و ارتقا فروش خدمت

متغیر پیش بینی

متغیر ملاک

تعداد

میزان همبستگی

سطح معناداری

ضریب همبستگی پیرسون

باورهای اقتصادی

ارتقا فروش خدمت

۳۸۰

**۴۴۱٫

۰٫۰۰۰

نتایج نشان می دهد رابطه معناداری و مستقیم بین باورهای اقتصادی نسبت به تبلیغات و ارتقا فروش خدمت وجود دارد، ضریب همبستگی پیرسون برابر با **۴۴۱٫ می­باشد که نشان دهنده رابطه­ای از نوع متوسط می­باشد که در سطح ۹۹ درصد، معنادار می باشد. بنابراین فرضیه اول تحقیق مورد تایید قرار می گیرد.
نتایج کلی نشان می دهد که اگرچه رابطه معناداری بین باورهای اقتصادی و میزان ارتقا فروش خدمت وجود دارد اما این رابطه متوسط بوده و تنها ۵۶/۱۲ درصد تغییرات متغیر ملاکرا می­توان به متغیر پیش بینی نسبت داد.
جدول ۴-۲۴- وضعیت همبستگی بین باورهای اقتصادی و ارتقا فروش خدمت

متغیر پیش بینی

متغیر ملاک

درجه آزادی

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...