سطح معناداری

مقدار t

ضریب استاندارد شده بتا

ضرایب استاندارد نشده بتا

۰.۰۰۰

۱۱.۸۳۴

۰.۸۲

۷.۱۰۹

ضریب ثابت

۰.۰۰۰

۹.۶۴۴

۰.۶۴

۰.۷۷

پرداخت منصفانه

۰.۰۰۰

۷.۰۰۹

۰.۷۲

۰.۸۲

قانون گرایی

۰.۰۰۱

۱۳.۰۳۴

۰.۷۹

۰.۸۸

تامین فرصت رشد

۰.۰۰۱

۸.۵۳۳

۰.۷۴

۰.۸۱

وابستگی اجتماعی

۴-۳-۴. تحلیل داده ها با روش مدل معادلات ساختاری
پس از بررسی فرضیه ها توسط آزمونهای همبستگی و رگرسیون، نوبت به استفاده از مدل معادلات ساختاری (SEM) با رویکرد حداقل مربعات جزئی (PLS) برای تأیید فرضیه های پژوهش میرسد. برای این کار از نرمافزار Smart PLS 2 در دو بخش تحلیل عاملی تأییدی و بررسی فرضیات در مدل استفاده شده است.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

۴-۳-۴-۱. تحلیل عامل تأییدی
یکی از روش های آماری برای تجزیه اطلاعات موجود در مجموعه داده ها روش تجزیه عاملها یا تحلیل عاملی است. این روش برای تعیین تأثیرگذارترین متغیرها در زمانیکه تعداد متغیرهای مورد بررسی زیاد و روابط بین آنها ناشناخته باشد، استفاده میشود. تحلیل عاملی بر دو نوع تحلیل عاملی اکتشافی و تحلیل عاملی تأییدی است. در تحلیل عاملی اکتشافی، پژوهشگر در صدد کشف ساختار زیرنبایی مجموعه نسبتاً بزرگی از متغیرهاست و پیشفرض اولیه آن است که هر متغیری ممکن است با هر عاملی ارتباط داشته باشد. به عبارت دیگر پژوهشگر در این روش هیچ نظریه اولیه ای ندارد.
در تحلیل عاملی تأییدی پیش فرض اساسی آن است که هر عاملی با زیرمجموعه خاصی از متغیرها ارتباط دارد. حداقل شرط لازم برای تحلیل عاملی تأییدی این است که پژوهشگر در مورد تعداد عامل های مدل، قبل از انجام تحلیل، پیش فرض معینی داشته باشد، ولی در عین حال پژوهشگر می تواند انتظارات خود مبنی بر روابط بین متغیرها و عاملها را نیز در تحلیل وارد کند.
تحلیل عامل تأییدی در مورد پژوهش حاضر
در این مرحله با بهره گرفتن از نرمافزار Smart PLS 2 تحلیل عاملی تأییدی برای سنجش مدلهای اندازه گیری بکار گرفته شد. اگر بارعاملی میان سوالات و ابعاد و همچنین میان ابعاد و دو متغیر اصلی بیشتر از ۰.۴ و همچنین مقادیر t-values بیشتر از ۱.۹۶ باشند، برازش مناسب مدل را قبول کرد. در صوت عدم این موضوع، باید سوالات و ابعاد نامناسب را تشخیص داد و با حذف سوالاتی از آنها که باعث کاهش بار عاملی شدهاند، مدل را بهبود داد.
در پژوهش حاضر تحلیل عاملی تأییدی برای بررسی کفایت تعداد ابعاد و شاخصهای مدل اصلی استفاده شده است. به طوری که دو آزمون مربوط به دو متغیر اصلی و ابعاد و سوالات آنها اجرا شد. شکل زیر نتیجه اجرای مدل مربوط به متغیر فرهنگ سازمانی و ابعاد و سوالات آن با نرم افزار Smart PLS 2 را نشان میدهد.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...