سپه

۱۰۰۰

۱۳۸۸

پروار بندی

نقدینگی ۱۳۸۸

سپه

۵۰۰

۱۳۸۸

طیور

نقدینگی ۱۳۸۸

کشاورزی-صادرات- ملی

۱۱۸۸۳

۱۳۸۵-۱۳۸۹

ساخت دامداری ها و خرید تلیسه

بنگاه های زود بازده

ماخذ: جهادکشاورزی شهرستان خنداب، ۱۳۹۱
بطورکلی، سیاست های اعتباری ارزان قیمت با نرخ بهره غیر واقعی و پایین از عوامل مهم فروپاشی نهادهای مالی به حساب می آید(Heidhues,1994:2) و از جمله انتقادهای وارده بر این سیستم تخصیص منابع مالی بر مبنای نرخ بهره کم می باشد که نحوه مدیریت و نظارت بر اعتبارات کشاورزی را تحت تاثیر خود قرار می دهد. بطورکلی، سیاست اعتباری ارزان با افزایش تقاضا برای اعتبارات موجب سهمیه بندی غیرقیمتی بانک ها در توزیع اعتبارات شده است و این امر دسترسی بیشتر کشاورزان ثروتمند به اعتبارات را به اتکا وثایق موجب گردیده و کشاورزان خرده پا معمولا از دریافت اعتبار مورد نیاز خود محروم مانده اند(جلیل پیران، ۱۵۶:۱۳۹۰). هزینه دریافت وام، به ویژه برای وام گیرندگان کوچک، از هزینه کارمزد وام به مراتب بیشتر است. این هزینه که هزینه معاملاتی نامیده می شود، افزون بر کارمزد وام دربردارنده هزینه آمد و رفت کشاورز به شعبه بانک (که به طور معمول در فاصله دورتری نسبت به محل سکونت او قرار دارد) و هزینه فرصت زمانی که کشاورز برای دریافت وام صرف می کند و همچنین هزینه به دست آوردن ضمن و یا وثیقه برای دریافت وام می شود(نجفی، ۲۶:۱۳۸۴). اکثر موسسات وام دهنده با مشکل عدم باز پرداخت به موقع وام های پرداختی خود توسط وام گیرندگان مواجهند. لذا، پرداخت وام برای موسسات وام دهنده بدون شک با ریسک و خطر عدم بازپرداخت روبه روست(باقری و همکاران، ۱۴۷:۱۳۹۰). برای رهایی از این مشکلات منتقدان پیشنهاد می کنند که نرخ بهره بازاری ملاک کار باشد و در این شرایط است که تخصیص منابع کارآیی پیدا می کند(طالب و نجفی اصل، ۹:۱۳۸۶). ضمن اینکه، بانک های کشاورزی باید چنان عمل کنند که بتوانند به تجهیز منابع مالی از راه گردآوری پس انداز، به ویژه پس اندازهای کوچک در مناطق روستایی بپردازند(نجفی، ۲۶:۱۳۸۴) و شرایط لازم را جهت بهره گیری از منابع مالی سرگردان و خرد محلی را فراهم آورد.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

۳-۴- ۱-۱-۸- دوره های آموزشی و ترویجی
بطورکلی، وضعیت امکانات آموزشی و ترویجی شهرستان خنداب به گونه ای است که روستاهای این منطقه فاقد مراکز آموزش روستاییان و مجتمع های آموزشی هستند و تنها نهاد آموزشی فعال در این شهرستان مربوط به مرکز ترویج و خدمات کشاورزی با ظرفیت آموزشی محدود می باشد.
جدول(۳-۴۳): وضعیت امکانات آموزشی و ترویجی شهرستان خنداب

مراکز ترویج و خدمات کشاورزی

تعداد مجتمع آموزشی

تعداد مراکز آموزش روستائیان

شهرستان

تعداد روستاهای تحت پوشش

تعداد مرکز

خصوصی

دولتی

خصوصی

دولتی

۸۱

۱

۰

۰

۰

۰

خنداب

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...