نمودار ۴-۵: پراکنش وضعیت سابقه کار در سازمان پاسخ ­دهندگان به پرسشنامه در نمونه مورد بررسی
۴-۱-۶- بررسی محل اشتغال به کار پاسخگویان:
از مجموع ۵۴ نفری که به این سؤال پاسخ داده اند، ۱۴ نفر (۷/۱۶%) در سازمان زیباسازی، ۳۶ نفر (۹/۴۲%) در مرکز مطالعات شهر تهران، ۲۲ نفر (۲/۲۶%) در معاونت شهرسازی شهرداریهای مناطق و ۱۲ نفر (۳/۱۴%) در دانشگاه مشغول به فعالیت بوده‌اند. در جدول و نمودار زیر اطلاعات مربوط به محل اشتغال به کار افراد نمونه ارائه شده است.
جدول ۴-۶: پراکنش وضعیت محل اشتغال به کار پاسخ ­دهندگان به پرسشنامه در نمونه مورد بررسی

درصد فراوانی
فراوانی
محل اشتغال به کار

۷/۱۶
۱۴
سازمان زیباسازی

۹/۴۲
۳۶
مرکز مطالعات شهر تهران

۲/۲۶
۲۲
معاونت شهرسازی شهرداریهای مناطق

۳/۱۴
۱۲
دانشگاه

۱۰۰
۸۴
مجموع

نمودار ۴-۶: پراکنش وضعیت محل اشتغال به کار پاسخ ­دهندگان به پرسشنامه در نمونه مورد بررسی

تحلیل توصیفی:
در این بخش میانگین و انحراف­ معیار حاصل از تجزیه و تحلیل هر یک از سؤالات پژوهش به صورت جدول و نمودار ارائه شده است. وضعیت میانگین و انحراف معیار هر یک از سؤالات تحقیق در جدول ۴-۷ نشان داده شده است. با توجه به جدول، از بین سؤالات مربوط به موانع مدیریت بصری شهر تهران، بیشترین نمره متعلق به سؤال «ارجحیت هزینه بر کیفیت بین سازندگان» و کمترین نمره متعلق به سؤال «عدم مشارکت مردمی و سرمایه گذاری بخش خصوصی برای تحقق کیفیت بصری» است. همچنین بالاترین پراکندگی مربوط به سؤال «عدم مشارکت مردمی و سرمایه گذاری بخش خصوصی برای تحقق کیفیت بصری» و پایین‌ترین پراکندگی مربوط به سؤال «ضعف ضوابط و ملاحظات بصری در قوانین شهرسازی و معماری» می­باشد.

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

در خصوص سؤالات مربوط به ظرفیت سازمانی لازم برای مقابله با موانع مدیریت بصری تهران نیز، بیشترین نمره متعلق به سؤال «ظرفیت های اقتصاد کلان تهران برای تحقق کیفیت بصری» و کمترین نمره متعلق به سؤال «مشارکت مردمی و سرمایه گذاری بخش خصوصی برای تحقق مدیریت بصری» است. همچنین بالاترین پراکندگی مربوط به سؤال «ضمانت اجرایی لازم برای تحقق ملاحظات بصری» و پایین‌ترین پراکندگی مربوط به سؤال «وجود ملاحظات بصری در ضوابط و مقررات شهرسازی و معماری» می­باشد.
نکته: طیف لیکرت مورد استفاده در پرسشنامه تحقیق به صورت زیر بوده است:

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...