موسسه مالی و اعتباری

روز تولد

پیام تبریک

۱

سازمان نقشه برداری

روز تولد

پیام تبریک

۱

فصل پنجم

تحلیل یافته ها، نتیجه گیری

و

پیشنهاد ها

مقدمه
یکی از قسمت­ های مهم تحقیق که در واقع می ­تواند راهی برای تبدیل نظریات به عمل برای موفقیت در آینده باشد نتیجه ­گیری­های صحیح و پیشنهادهای مربوط و مناسب است. نتیجه ­گیری­هایی که بر اساس تحلیل­های صحیح صورت گرفته باشند می ­تواند مشکلات موجود بر سر راه سازمان را که تحقیق به آن منظور طراحی شده است را برطرف سازد. در این پژوهش برای شناسایی واولویت­بندی مناسبت­ها و کانال­های ارتباطی مطلوب و شناسایی نوع پیام­های ارسالی به مشتریان در ایام مناسبت­ها، از رویکرد ترکیبی- اکتشافی استفاده شد. پس از مصاحبه­ با ۱۷ نفر از مشتریان منتخب از سنین مختلف در شعب مختلف، مناسبت­ها و کانال­های ارتباطی مربوط به هر کدام از آنها استخراج گردید. پس از توزیع پرسشنامه و جمع­آوری داده ­ها، سوالات پژوهش در فصل چهارم مورد بررسی قرار گرفت و وضعیت هر کدام از آنها مشخص شد. از این رو، در این فصل ابتدا خلاصه­ای از پژوهش انجام شده ذکر می­ شود و سپس به دنبال آن نتایج حاصل از یافته­ ها مورد بررسی و تحلیل قرار می­گیرد. در ادامه این فصل به محدودیت­های پژوهش اشاره می­ شود و در پایان نیز با توجه به مبانی نظری، اهداف پژوهش، نتایج حاصل از تحلیل یافته­ ها و مشاوره با اساتید و با لحاظ نمودن محدودیت­های پژوهش، پیشنهاداتی کاربردی برای مدیران و پیشنهاداتی نیز جهت انجام پژوهش­های آتی به سایر پژوهشگران، ارائه خواهد شد. امید است که نتایج این پژوهش پلی به سوی ارائه خدمات بهتر در زمینه بانکداری و ایجاد رضایت بیشتر در مشتریان باشد.

( اینجا فقط تکه ای از متن پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

۵٫۱٫ مروری کلی بر پژوهشدر این پژوهش، پژوهشگر تلاش نمود تا با پیروی از اصول و چارچوب نظری و پژوهشی، به شناسایی و اولویت بندی مناسبت­ها و کانال­های ارتباطی و شناسایی نوع پیام­های ارسالی در بین مشتریان منتخب بپردازد. بر این اساس، ابتدا در فصل اول به تعریف مساله پژوهش و ضرورت انجام آن پرداخته شد و بر این اساس، اهداف و سوالات مرتبط با این پژوهش، ارائه گردیدند. در ادامه، فصل دوم به سه بخش عمده تقسیم تقسیم شد. در قسمت اول به مبانی نظری، مباحث کلی و مفاهیم کلیدی جهت آشنایی هر چه بیشتر با موضوع مورد پژوهش پرداخته شد. از جمله مباحثی که در این قسمت به آنها اشاره شد می­توان به مفهوم مناسبت و رویداد، مفهوم بازاریابی مناسبتی، مفهوم بازاریابی رویدادی، مشتری، بخش­بندی مشتریان از دیدگاه بانک، بخش­بندی بر اساس مناسبت­ها و اجزای هر یک از این عوامل اشاره کرد. در قسمت دوم به معرفی بانک کشاورزی پرداخته شد. در قسمت سوم نیز به ارائه پیشینه پژوهش و مطالعات انجام شده در این زمینه پرداخته شد.در فصل سوم، روش شناسی و چارچوب پژوهشی مشخص شد. به این ترتیب مشتریان بانک کشاورزی در شهر تهران به عنوان جامعه آماری پژوهش انتخاب شدند. همانطور که پیش از این اشاره شد، به دلیل ماهیت ترکیبی- اکتشافی بودن این پژوهش، ابتدا به منظور جمع­آوری داده ­ها در بخش کیفی به شعب بانک کشاورزی مراجعه کرده و بر اساس روش کفایت داده ­ها (اشباع نظری داده ­ها) ۱۷ مصاحبه انجام گرفت و براساس آن شاخص ­ها استخراج گردید و در بخش کمی پس از تایید پرسشنامه، جهت توزیع آن در بین مشتریان اقدام نمودیم. پس از جمع­آوری پرسشنامه ­ها و کنار گذاشتن پرسشنامه ­های ناقص و فاقد اعتبار، در نهایت ۴۲۱ پرسشنامه (۶۰ پرسشنامه شعبه مرکزی، ۵۲ پرسشنامه شعبه شهر آرا، ۵۷ پرسشنامه شعبه توحید، ۶۷ پرسشنامه شعبه ونک، ۵۶ پرسشنامه شعبه تجریش، ۷۰ پرسشنامه شعبه جنت­آباد و ۶۰ پرسشنامه شعبه ولنجک) برای تحلیل­های نهایی در نظر گرفته شدند.
در فصل چهارم، داده ­های گردآوری شده با بهره گرفتن از نرم افزارهای STATISTICA و SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته شدند. این تجزیه و تحلیل ها در دو سطح آمار توصیفی و آمار استنباطی انجام گرفت. در قسمت اول به توصیف جمعیت شناختی اعضای نمونه در بخش کیفی پرداختیم و پس از اشاره به وضعیت جمعیت شناختی اعضای نمونه در بخش کمی، از فن تحلیل خوشه­ای سلسله مراتبی و چند­میانگینی برای تعیین تعداد بهینه خوشه ­ها استفاه شد. سپس اهمیت هر مناسبت­ها برای هر یک از خوشه تعیین شد. سپس با بهره گرفتن از آزمون فریدمن اولویت هر یک از مناسبت­ها و کانال­های ارتباطی در هر یک از خوشه تعیین گردید و در پایان فراوانی پیام­های ارسالی برای هر یک از مناسبت­ها در هر یک از خوشه ­ها بررسی گردید.
۵٫۲٫ خلاصه­ای از نتایج و یافته­های پژوهشاین بخش را بر اساس آزمون­هایی که برای پاسخ به سوالات پژوهش انجام شده است، به سه بخش اصلی تقسیم بندی نموده­ایم. بخش اول به بررسی تکنیک خوشه­بندی چند میانگینی افراد نمونه و سپس اهمیت مناسبت­ها را برای هر یک از خوشه ­ها می­پردازیم. در بخش دوم نتایج آزمون فریدمن جهت اولویت­ بندی مناسبت­ها و کانال­ها، به همراه تحلیل­های آنان ارائه می­ شود. و در بخش سوم به بررسی فراوانی پیام­های ارسالی در یک هر یک از مناسبت برای هر یک از خوشه ­ها می­پردازیم.۵٫۲٫۱٫ بخش­بندی افراد بر اساس مناسبت­ها
بر اساس تحلیل خوشه­ای صورت گرفته شده مشخص گردید که براساس مناسبت­ها، تعداد بهینه خوشه ­ها، ۳ مورد است به صورتی که این خوشه ­ها دارای بیشترین مشابهت درون خوشه­ای و بیشترین تفاوت بین خوشه­ای بوده ­اند.
جدول۱-۵- بررسی وضعیت متغیرها در خوشه ­ها

متغیر

خوشه

خوشه۱: ملی– باستانی­گراها

خوشه ۲: جوانان خاص­گرا

خوشه۳: شخصی گراها

تعداد افراد حاضر در خوشه

۲۲۲

۱۱۱

۸۸

جنسیت

اکثراً مرد

مردان دو برابر زنان

اکثراً زن

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...