و در سوال آخر که از رانندگان در مورد بیشترین خدمات به مشتریان پرسیده شده است رانندگان عوامل ذکر شده را از یک تا چهار رتبه بندی کرده اند و این نتایج در جدول (۲-۵) نشان داده شده است. که نشان می­دهد اهمیت ارائه بهتر خدمات پارکینگ ها بر اساس کار بازار با ۳۸% بیشترین سهم را داشته است.
جدول(۲-۵)-بیشترین خدمات پارکینگ ها به مشتریان

پارامتر

وزن اهمیتی

در ساعات اداری

۰٫۳۸

بر اساس کار بازار

۰٫۳۲

بر اساس مراکز تفریحی، فرهنگی و گردشگری

۰٫۱۷

در ایام نوروز، اعیاد و مراسم مذهبی و تعطیلات

۰٫۱۴

راه حل پیشنهادی این مقاله به این صورت است که راننده پیامی به شماره مرکز ارسال می کند، مرکز با توجه به پیام دریافتی از کاربر که شامل مبدا و مقصد است و با توجه به وضعیت کنونی ترافیک شهری پارکینگ های اطراف راننده را شناسایی کرده و سعی در رتبه بندی پارکینگ ها می کند ولی از آنجا که گام نخست در راهنمایی و هدایت به رانندگان به سمت پارکینگ ها تعیین عوامل موثر در این فرایند است بنابراین در ابتدا این عوامل مورد شناسایی و بررسی قرار گرفته می شود. از جمله عوامل موثر می توان به ظرفیت پارکینگ، فاصله جغرافیایی، وضعیت ترافیک، هزینه پارکینگ (با توجه این حالت که پارکینگ های غیر حاشیه ای دارای قیمت کمتری نسبت به پارکینگ های حاشیه ای معبر هستند تا با توجه به رفتار استفاده کنندگان که معمولا هزینه پارکینگ برای آن ها به عنوان مهمترین فاکتور مطرح است مورد استفاده قرار می­گیرد)، امنیت و ایمنی، سختی پارک، زمان خروج خودروها اشاره کرد ]۱۲[.

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

پس از پردازش اطلاعات در مرکز کنترل ترافیک، پارکینگ ها امتیازدهی می شوند. امتیاز دهی بایستی هدفمند و در راستای کنترل و مدیریت ترافیک باشد تا هم شهروندان از مزایای خدماتی که دریافت میکنند بهره مند گردند و هم ارائه این خدمات، در راستای سیاست های مدیریت ترافیکی صورت گیرد و بعد مرکز خدمات چند پیشنهاد را به راننده در مورد پارکینگ ها ارائه می کند. در صورت پیشنهاد دادن پارکینگ هایی که در آستانه پر شدن هستند سیستم به طور هوشمندانه ای به راننده هشدار لازم را می دهد و راننده در صورت تمایل قادر به رزرواسیون جای پارک خودرو در پارکینگ مورد نظر خواهد بود. شکل (۲-۱۲) نحوه ارتباطات و خدمات پارکینگ های هوشمند را بخوبی نشان می دهد.
شکل (۲-۱۲)-ارتباطات و خدمات مدیریت پارکینگ هوشمند]۲۰[
۲-۳-۲-کارهای انجام شده در رابطه با پارکینگ های هوشمند در خارج از کشور
الف)سیستم اطلاعات و راهنمایی پارکینگ[۳۶]PGIS ]۵[
بعنوان بخشی از سیستم های حمل و نقل هوشمند، در جهت حل مشکلات ترافیکی می تواند موثر واقع شود. وضعیت ترافیک به خاطر جستجوی محل پارک در مناطق شهری بزرگ، به شکل حادی در آمده است. سیستم پیشرفته اطلاعات و راهنمایی پارکینگ به عنوان یکی از موثرترین راهبردهای مدیریت ترافیکی تلقی می گردد که می تواند استفاده از وسایل نقلیه، بخصوص در مناطق شلوغ و پرتردد شهر را کنترل نموده و تحت تاثیر قرار دهد. پکن برای میزبانی بازیهای المپیک ۲۰۰۸ انتخاب شد و دولت چین اذعان کرده بود که این بازی ها پر شکوه ترین بازیهای تاریخ المپیک خواهد بود. پیش از برگزاری این بازی ها در یک تحلیل کلی چنین ارزیابی گردید که یکی از عواملی که بازی های المپیک را تحت تاثیر قرار می دهد سیستم ترافیکی است و مسئولین شهر پکن در صدد تدارک سیستم ترافیکی راحت، امن و دقیق برای کاهش تاثیرات منفی این امر بر بازیهای المپیک شدند]۳۲[. با وجود اینکه امروزه بسیاری از شاخص های ترافیکی چین مانند تراکم شبکه های جاده ای، تعداد ماشین های پلاک شده و نیز تعداد روزانه مسافران در صدر رتبه بندی جهانی قرار دارد اما با این حال امکانات زیر بنایی شهر پکن در رابطه با مدیریت ترافیکی از دنیا عقب تر است.
ویژگی های ترافیکی بازی های المپیک به شکل زیر تعریف شد :

    • رویدادی کوتاه مدت
    • تراکم زیاد
    • تقاضای زیاد

یکی از ابزارهایی که در مدیریت ترافیکی بازی های المپیک توسط مسئولین شهر پکن بکار گرفته شد، کنترل و برنامه ریزی ترافیک دهکده بازی بود. از سال ۱۹۹۷ موسسه ملی علوم چین دو پروژه عظیم را به منظور تحقیق و توسعه در خصوص مسائل ترافیک آغاز کرد. نام ابتدایی این پروژه “سیستم راهنمایی جریان ترافیک شهری” بود، دانشگاه جیلین [۳۷] مسئولیت انجام یکی از پروژه ها را به عهده گرفت. به همین علت، یک گروه تحقیقانی جهت طراحی و ساخت سیستمی برای اطلاعات و مدیریت پارکینگ ها تشکیل شد. این سیستم تحت عنوان “سیستم پیشرفته اطلاعات و راهنمایی ترافیک شهری” [۳۸] نامگذاری شد]۳۶[ .
اهداف این سیستم عبارتند از :

    • ساخت سیستم هوشمند ترافیکی که بتواند اطلاعات پارکینگ های خالی را در لحظه[۳۹] به کاربران منتقل کند.
    • ساخت سیستم هوشمند ترافیکی که بتواند بعنوان سیستمی “راهنما” به رانندگان نا آشنا، عمل نماید.
    • ایجاد سیستم هوشمند ترافیکی که از نظر معماری و زیبایی شناسی مطابق با بافت شهری باشد.
    • قابلیت یکپارچه سازی سیستم اطلاعات و راهنمای پارکینگ با سیستم راهنمایی جریان ترافیکی شهری وجود داشته باشد.
  • ایجاد سیستم هوشمند ترافیکی که پس از آزمایشهای عملی قابلیت گسترش برای رفع نیازهای روزانه ترافیک شهری را داشته باشد.
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...