روش کتابخانهای و بررسی اسناد و مدارک: در این تحقیق برای جمع‌ آوری اطلاعات مربوط به ادبیات موضوع و پیشینه تحقیق از شیوه‌ی کتابخانه‌ای که ابزار آن فیش‌برداری می‌باشد، استفاده شده است. این مطالعات شامل بررسی پایان‌نامه‌ها و تحقیقات موجود و مرتبط با موضوع، مقالات و کتب لاتین و فارسی مرتبط و همچنین استفاده از اینترنت جهت دست‌یابی به یافته‌های جدید بوده ‌است.

( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

روش میدانی: در این تحقیق برای بررسی تأثیر بهره‌گیری از شبکه‌های اجتماعی علمی و پژوهشی مجازی بر عملکرد اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها، از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شده است. پرسشنامه این تحقیق شامل سوالات مربوط به عملکرد و بهره‌گیری از شبکه‌های اجتماعی علمی و پژوهشی مجازی می­باشد.
این پرسشنامه شامل ۴ بخش می­باشد که در بخش اول سوالاتی عمومی در رابطه با ویژگی­های جمعیت-شناختی جامعه آماری پرسیده شده‌ است. در بخش دوم سوالات مربوط به عملکرد آموزشی، پژوهشی و خدماتی اعضای هیأت علمی، در بخش سوم پرسشنامه شبکه‌های اجتماعی علمی و پژوهشی مجازی و در بخش چهارم سوالات مربوط به استفاده از دیگر رسانه‌های اجتماعی در امر تحقیق و پژوهش گنجانده شده است. سوالات بخش عملکرد شامل ۲۳ سوال جهت بررسی عملکرد دارای ۳ مؤلفه آموزشی، پژوهشی و خدماتی می‌باشد که از این میان ۵ سوال به عملکرد آموزشی، ۱۲ سوال به عملکرد پژوهشی و ۶ سوال به عملکرد خدماتی پرداخته‌اند. سوالات بخش مربوط به شبکه‌های اجتماعی نیز شامل ۱۶ سؤال درخصوص آشنایی با شبکه‌های اجتماعی علمی و پژوهشی مجازی شناخته شده است. در بخش چهارم پرسشنامه نیز طی ۷ سوال میزان استفاده اعضای هیأت علمی از دیگر ابزار رسانه‌های اجتماعی در امر تحقیق و پژوهش مورد پرسش قرار گرفته ‌است.
سوالات پرسشنامه بر اساس مقیاس لیکرت که یکی از رایج‌ترین مقیاس­های اندازه‌گیری به شمار می‌رود، دسته‌بندی شده است. قابل ذکر است سوالات ۶ تا ۱۸ پرسشنامه عملکرد برای سهولت در پاسخگویی به صورت عددی پرسیده شده ‌است که محقق بعداً پاسخ‌ها را، با در نظر گرفتن داده‌های به‌دست آمده از ۳۰ پرسشنامه جمع‌ آوری شده، در طیف لیکرت قرار داده ‌است.
طیف لیکرت در بخش مربوط به عملکرد و شبکه‌های اجتماعی طبق جداول ۳-۱ و ۳-۲ امتیازبندی شده است.
جدول ۳-۱- ارزش‌دهی طیف لیکرت در پرسشنامه عملکرد

خیلی زیاد

زیاد

متوسط

کم

خیلی کم

۵

۴

۳

۲

۱

جدول۳-۲- ارزش‌دهی طیف لیکرت در پرسشنامه شبکه‌های اجتماعی علمی و پژوهشی

خیلی زیاد

زیاد

متوسط

کم

خیلی کم

۵

۴

۳

۲

۱

تخصیص سوالات پرسشنامه عملکرد به شرح جدول ۳-۳ می­باشد.
جدول۳-۳- چگونگی تخصیص سوالات پرسشنامه عملکرد به مؤلفه های عملکرد

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...