منابع کارشناسی ارشد در مورد ارزیابی وضعیت حمل … – منابع مورد نیاز برای مقاله و پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین |
عدم توجه مسئولین و مدیران شهری نسبت به فواید حملونقل پیاده محور
کالبدی و عملکردی
ساختوسازهای غیرمجاز در سطح شهر
عدم هماهنگی توسعه کالبدی شهر و نظامهای حملونقل
عدم توسعه زیرساختهای حملونقل متناسب با توسعه شهر
ضعف در بخش خدمات برای بهرهبرداری بهینه از ظرفیتهای طبیعی و گردشگری
( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )
نبود طرح جامع ارتقاء کیفیت محیطی و سطح ارائه خدمات و توزیع عادلانه آن در عرصه های مختلف شهری
عدم یکپارچگی در مدیریت آموزش ، مهندسی و اعمال قوانین حملونقل و ترافیک شهری
از مقایسه دو جدول فوق برمیاید که در کنار فرصتهای مغتنمی که برای توسعه پیادهمحور نیشابور وجود دارد و باید به آن توجه نمود، تهدیدهای زیادی نیز بر سر راه این حوزه قرار دارد. درنتیجه در مرحله دوم این عوامل با هم ترکیب شده و از ترکیب آنها راهبردهای امکان پذیر ارائه میگردد.
۲-۳-۳-۴- مرحله دوم : انواع راهبردهای امکان پذیر
پس از شناسایی تمام عوامل داخلی و خارجی در این مرحله ، ماتریس SWOT که بیانگر راهبردهای ۴ گانه SO، ST، WO و WT میباشد به شکل جدول شماره ۳-۲، طراحی و ارائه میگردد. اما بهعلت تعدد موارد ( عوامل ۴ گانه و همچنین راهبردها ) راهبردهای مربوطه بهطور جداگانه و خارج از جدول SWOT ارائه میگردد.
- راهبردهای SO
هدف راهبردهایی که در این دسته قرار میگیرند، حداکثر استفاده از فرصتهای محیطی با بکارگیری نقاط قوت میباشد. درنتیجه براساس عوامل نامبرده در بخش قبل راهبردهای SO پیادهمداری نیشابور عبارتند از:
- وضع و اعمال مشوقهای اقتصادی به بخش خصوصی با اولویت صاحبان املاک و کاربری های تجاری حاشیه خیابانهای اصلی جهت مشارکت در طرحهای پیادهمداری و زیباسازی محیط
- مدیریت صحیح پارکینگ و محدودیت در ایجاد پارکینگهای حاشیهای و غیرحاشیهای
- ایجاد تنوع و گوناگونی در طول مسیرهای پیاده
- تشویق به ایجاد کاربری مختلط با هدف ایجاد تنوع کاربریها با رعایت اصل سازگاری در امتداد معابر اصلی
- ایجاد مسیرهای ویژهی حملونقل ( پیاده، دوچرخه و اتوبوس ) بهعنوان شیوه های مکمل و مشوق پیادهمداری
- تشکیل برنامهها و برگزاری دوره های آموزشی جهت ارتقاء فرهنگ شهرنشینی با محوریت پیادهمداری در مدارس و دانشگاهها ( گروه هدف این برنامهها جوانان و نوجوانان میباشند )
- جانمایی و توزیع مناسب کاربریها ( کاربری های جاذب سفر در شعاع قابلقبول پیادهروی مناطق مسکونی مکانیابی شود )
- ارتقاء فعالیتهای پارک ترافیک در جهت امور اموزشی و فرهنگسازی در زمینه پیادهمداری
- گسترش فضای سبز و استفاده از عناصر طبیعی در محیط شهری ( مانند استفاده از عناصر طبیعی بهعنوان حفاظ طبیعی جهت تفکیک معابر سواره و پیاده )
- تقویت مراکز خرید تجاری و حمایت از ورود بخش خصوصی به این حوزه
- جهتگیری ساختمانها ، ورودیها و بازشوها به سمت خیابان و معبر پیاده ؛ این امر سبب افزایش نظارت و امنیت خیابان شده و میزان تحرک و تنوع در محیط را افزایش میدهد
- ارتقاء نفوذپذیری و خوانایی فضاهای پیاده از طریق ایجاد امکان رابطه متقابل بصری بین مسیر و بدنه
فرم در حال بارگذاری ...
[سه شنبه 1401-04-14] [ 02:10:00 ق.ظ ]
|