فرضیه فرعی هشتم
میانگین گرایش به نوآوری استراتژیک در شرکت در وضعیت مطلوبی قرار ندارد.
میانگین گرایش نوآوری استراتژیک در شرکت در وضعیت مطلوبی قرار دارد
جهت بررسی این فرضیه آزمون تی تک نمونه ای مورد استفاده قرار گرفت که نتایج در جدول ۴-۱۶ و۴-۱۷درج شده است.

جدول ۴-۱۶٫ شاخص­ های توصیفیT تک نمونه ای

متغیر
N
میانگین
انحراف معیار
انحراف معیار خطا
نوآوری استراتژیک

۱۸۰

۰۹/۳

۹۲/۰

۰۶۸/۰

جدول۴-۱۷٫ نتیجه آزمون T تک نمونه ای

ارزش آزمون=۳
T
Df
Sig
تفاوت میانگین ها
نوآوری استراتژیک

۲۷۸/۱

۱۷۹

۲۰۳/۰

۰۹/۰

مقدار آزمون t تک نمونه ای (۲۷۸/۱) در جدول ۴-۱۷ نشان می دهد که تفاوت آماری معناداری بین دو میانگین واقعی و مفروض وجود ندارد بنا به سطح معناداری بدست آمده ۲۰۳ /۰ sig = کوچکتر از ۰٫۰۵ است، در نتیجه فرض ۰H رد و فرض ۱H در سطح اطمینان پذیرفته می‌شود. و از آنجا که این میانگین بدست آمده (۰۳/۳) بیشتر از میانگین مفروض (۳) می‌باشد، می‌توان گفت نوآوری استراتژیک شرکت تا حدودی در وضعیت مطلوبی قرار دارد.
۴-۴٫ خلاصه و جمع بندی
نتایج آزمون فرضیه های پژوهش نشان داد که بین سیستم مدیریت دانش مشتری با ابعاد نوآوری همبستگی معنادارمی باشند همچنین نتایج نشان داد اکثریت مولفه های نوآوری استراتژیک (محصول، خدمات پس از فروش، بسته بندی، مکانیسم های دسترس، تولید و پردازش) با سیستم مدیریت دانش مشتری دارای همبستگی معناداری می­باشند. نتایج تحلیل فرضیه چهارم نیز نشان داد که نمره کل مدیریت دانش مشتری و مولفه های ارزیابی و انتقال دانش، زیرساخت سیستم های اطلاعاتی، جهت گیری دانایی محور و درگیری مشتریان قادر به پیش بینی نوآوری استراتژیک بوده و روی هم رفته ۵۵ درصد از تغییرات نوآوری استراتژیک را تبیین می­ کنند و همچنین بنا به نتایج بدست آمده از آزمون t تک نمونه ­ای میانگین سیستم مدیریت دانش مشتری در شرکت فولاد در وضعیت مطلوبی قرار ندارد و همینطور میانگین نوآوری استراتژیک در شرکت تا حدودی در وضعیت مطلوب قرار دارد.

فصل پنجم

بحث و نتیجه گیری

۵-۱٫ مقدمه

نتایج و یافته­های هر تحقیق، مهم ترین بخش تحقیق تلقی می شود، تا با محک یافته­ ها و یافتن راه حل­هایی مفید برای حل مشکلات موجود به سوی بهبود و تعالی بگشاید. پیشنهاد­های حاصل از تحقیق نیز ما را به تغییر و نو شدن فرا می­خواند. اغلب تحقیقات با هدف دستیابی به نتایجی جهت کمک به تصمیم گیری در مورد مسئله­های خاص صورت می گیرد و ارزش این تحقیق به میزان کمکی که در این راستا به پژوهشگر یا تصمیم گیرنده می کند، بستگی دارد.

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

در این فصل ابتدا خلاصه ای از نحوه شکل گیری سوال ها و فرضیه های تحقیق و روش شناختی تحقیق بیان می گردد، سپس براساس نتایج تفصیلی ارائه شده در فصل چهارم به بحث و نتیجه گیری می پردازیم و به مرور مختصری از کاربردها و یافته­های این پژوهش پرداخته می شود و میزان هم خوانی نتایج با یافته­های سایر پژوهشگران مورد بررسی قرار می­گیرد. در پایان نیز به بیان پیشنهادات کاربردی براساس یافته­های تحقیق و پیشنهاداتی برای مدیران و سازمان ها و برای تحقیقات آتی ارائه می گردد..

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...