با توجه به اینکه سطح معناداری برای متغیرهای تحقیق بزرگتر از 05/0 است پس فرض تایید می شود و نتیجه می­گیریم که داده های جمع آوری شده برای متغیرهای تحقیق آن نرمال است.

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

4-3- ارزیابی بخش اندازه ­گیری مدل
در ارزیابی بخش اندازه ­گیری مدل محقق باید به بررسی روابط بین متغیرهای نهفته و متغیرهای آشکار مدل بپردازد. در اینجا هدف تعیین اعتبار یا روایی و اعتماد یا پایایی اندازه گیری های مورد نظر است. در بحث اعتبار یا روایی این مسئله مطرح است که آیا شاخص ­ها یا متغیرهای آشکار همان چیز را اندازه ­گیری می­ کنند که مدنظر محقق است یا چیز دیگری را. در مقابل مسئله اعتماد یا پایایی با این موضوع سرو کار دارد که شاخص های مورد استفاده با چه دقتی موضوع مورد نظر را اندازه گیری می کنند (کلانتری، 1388).
به منظور تحلیل ساختار درونی پرسشنامه و کشف عوامل تشکیل دهنده هر سازه یا متغیر مکنون، از ابزار تحلیل عاملی تأئیدی استفاده می شود. همچنین در این بخش با بهره گرفتن از تحلیل عاملی تأئیدی معادلات اندازه گیری شده مربوط به هر سازه (متغیر مکنون)­ استخراج و تفسیر می شوند (دانشگر،1390) تحلیل عاملی تأئیدی سازه های تحقیق به صورت زیر ارائه می شوند.
4-3-1- تحلیل عاملی تاییدی شاخص­ های متغیر کیفیت
شکل4-1- مدل تحلیل عاملی تاییدی متغیر اهمیت کیفیت (تخمین استاندارد)
شکل 4-2- مدل تحلیل عاملی تاییدی شاخص­ های اهمیت کیفیت (معناداری ضرایب)
نتايج تحليل عاملي مندرج در اشکال (4-1و 4-2) نشان مي­دهد كه تمامي شاخص­هاي مربوط به اهمیت کیفیت از مقادير تي (بیشتر از 96/1) و بار عاملي (بیشتر از3/0) مورد قبولي برخوردارند و براي اهمیت از متغیر کیفیت شاخص­هاي مناسبي محسوب مي­شوند.
شکل 4-3- مدل تحلیل عاملی تاییدی شاخص های ضرورت کیفیت (تخمین استاندارد)
شکل 4-4- مدل تحلیل عاملی تاییدی شاخص های ضرورت کیفیت (معناداری ضرایب)
نتايج تحليل عاملي مندرج در اشکال (4-3و 4-4) نشان مي دهد كه تمامي شاخص­هاي مربوط به ضرورت کیفیت از مقاديرتي (بیشتر از 96/1) و بار عاملي (بیشتر از3/0) مورد قبولي برخوردارند و برای ضرورت کیفیت شاخص­هاي مناسبي محسوب مي­شوند.
4-3-2- تحلیل عاملی تاییدی شاخص های متغیر توزیع و برندینگ
شکل 4-5- مدل تحلیل عاملی تاییدی متغیر توزیع و برندینگ (تخمین استاندارد)
شکل 4-6 – مدل تحلیل عاملی تاییدی متغیر توزیع و برندینگ (معناداری ضرایب)
نتايج تحليل عاملي مندرج در اشکال (4-5 و 4-6) نشان مي­دهد،که تمامی شاخص­هاي مربوط به توزیع و برندینگ از مقاديرتي (بیشتر از 96/1) و بار عاملي (بیشتر از3/0) مورد قبولي برخوردارند و برای توزیع و برندینگ شاخص­هاي مناسبي محسوب مي­شوند.
4-3-3- تحلیل عاملی تاییدی شاخص های متغیرهای بسته بندی، قیمت و اطلاع رسانی
شکل 4-7- مدل تحلیل عاملی تاییدی متغیرهای بسته بندی، قیمت و اطلاع رسانی (تخمین استاندارد)
شکل 4-8 – مدل تحلیل عاملی تاییدی متغیرهای بسته بندی، قیمت و اطلاع رسانی (معناداری ضرایب)
نتايج تحليل عاملي مندرج در اشکال (4-7 و 4-8) نشان مي­دهد كه تمامي شاخص­هاي مربوط به متغیرهای بسته بندی، قیمت و اطلاع رسانی از مقادير تي (بیشتر از 96/1) و بار عاملي (بیشتر از3/0) مورد قبولي برخوردارند و برای متغیرهای بسته بندی، قیمت و اطلاع رسانی شاخص هاي مناسبي محسوب مي­شوند.
4-3-4- بررسی سوالات تحقیق
در صورتیکه یک متغیر نرمال باشد ما می توانیم از آزمون های پارامتری استفاده نمائیم و در صورتیکه متغیرها نرمال نباشند، مجوز استفاده از آزمون های پارامتری را نداریم. و باید برای آزمودن متغیرها از آزمون های ناپارامتری استفاده نمائیم.
با بهره گرفتن از آزمون کولموگروف – اسمیرنوف نتیجه گرفتیم که تمامی متغیرهای تحقیق دارای توزیع نرمالی می باشند،

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...