۸۲/۰

۰۰۰/۰

ریسک پذیری

۱۰

۷۶/۰

۰۰۰/۰

انگیزه پیشرفت

۶

۶۹/۰

۰۰۰/۰

کنترل درونی

۶

۷۹/۰

۰۰۰/۰

استقلال طلبی

۶

۷۷/۰

۰۰۰/۰

کارآفرینی

۳۹

۸۷/۰

۰۰۰/۰

جدول (۳-۴) نشان داد پایایی ساختار سازمانی ۹۱/۰ و کارآفرینی ۸۷/۰ برآورد گردید که حاکی از پایایی بالای ابزار اندازه گیری است.
۳-۸) روش های آماری تجزیه و تحلیل داده ها
برای تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزارهای آماری ۱۹SPSS [۱۵۱]استفاده شد. پس از جمع آوری اطلاعات، تجزیه و تحلیل اطلاعات در دو سطح توصیفی و استنباطی صورت گرفته است. در سطح توصیفی با بهره گرفتن از مشخصه های آماری نظیر فراوانی، درصد، میانگین، انحراف معیار به تجزیه و تحلیل اطلاعات پرداخته شد و در سطح استنباطی متناسب با سطح سنجش داده ها و مفروضه های اساسی آزمون های آماری از آزمون های زیر استفاده شده است:

( اینجا فقط تکه ای از متن پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

۳-۸-۱) ضریب همبستگی پیرسون[۱۵۲] :
این آزمون یکی از متداولترین آزمون های تعیین ضریب همبستگی بین متغیرهای دارای اندازه های فاصله ای و نسبی است (حافظ نیا، ۱۳۸۲، ۲۰۹). در این تحقیق از این آزمون برای تعیین ضریب همبستگی بین دو متغیر ساختار سازمانی و کارآفرینی سازمانی و ابعاد آن بصورت جداگانه استفاده شد. همچنین برای نشان دادن رابطه بین مؤلفه های ساختار سازمانی و رابطه بین مؤلفه های کارآفرینی سازمانی از این روش استفاده شد.
۳-۸-۲) آزمون t تک متغیره :
هنگامی که نمونه کوچک باشد و واریانس جامعه در دسترس نباشد ابتدا خطای معیار را بدست آورده و سپس در فرمول t گذاشته و با بهره گرفتن از سطح معناداری این آزمون جهت تأیید یا رد فرضیه مرتبط با میانگین در نظر گرفته شده اقدام می شود. در این تحقیق برای مقایسه مؤلفه های کارآفرینی سازمانی و ساختار سازمانی از این روش استفاده شده است.
۳-۸-۳) آزمون تحلیل واریانس[۱۵۳] :
مقایسه دو یا بیش از دو میانگین است تا مشخص نماید که تفاوت های مشاهده بین میانگین ها، حاصل عمل شانس است یا تأثیر عمل آزمایش(دلاور، ۱۳۸۳، ۲۴۰). از این آزمون به منظور مقایسه وضعیت ساختار سازمانی و کارآفرینی سازمانی بر حسب گروه های سنی کارکنان، مدرک تحصیلی و سابقه خدمت آنها استفاده شده است.
۳-۸-۴)آزمون کمترین تفاوت معنادار[۱۵۴] LSD: :
در آزمایش های چند گروهی روشی که در گذشته فراوان برای تعیین تفاوت حقیقی بین میانگین های بکار رفته ، روش کمترین تفاوت معنادار است. این روش مستلزم محاسبه کوچکترین تفاوت معنادار بین دو میانگین و دقیقاً همان شیوه ای است که از طریق آزمون t استودنت و با بکار بردن واریانس درون گروه ها در مقایسه های طرح ریزی شده بکار رفته است. از این روش هنگامی که نسبت f معنادار نیست نباید استفاده شود، و حتی اگر نسبت f معنادار باشد نباید برای همه مقایسه های ممکن بین میانگین ها بکار رود(هومن،۱۳۷۷،۳۷ ). در این تحقیق برای مقایسه میانگین نظرات کارکنان در زمینه کارآفرینی و ساختار سازمانی استفاده شده است.
۳-۸-۵) ضریب رگرسیون:
در این تحقیق برای نشان دادن قابلیت پیش بینی کارآفرینی سازمانی از طریق مؤلفه های ساختار سازمانی از این روش استفاده شده است.
و) تحلیل مسیر[۱۵۵]: روش تحلیل مسیر، تعمیمی از رگرسیون معمولی است که قادر است علاوه بر بیان آثار مستقیم، آثار غیرمستقیم و اثر کل هر یک از متغیرهای مستقل را برای متغیرهای وابسته نشان دهد و با بیان منطقی، روابط و همبستگی مشاهده شده بین آنها را تفسیر کند (گال و همکاران، ۱۳۸۸).

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...