دانلود منابع تحقیقاتی : دانلود پروژه های پژوهشی درباره تاثیر تبلیغات تلویزیون … – منابع مورد نیاز برای مقاله و پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین |
در این بخش به منظور رتبه بندی و تعیین اولویت هریک از ابعاد تبلیغات تلویزیونی بر اساس نگرش مشتریان، از آزمون رتبه ای فریدمن استفاده شده است. بر اساس این آزمون هر مولفه ای که دارای میانگین رتبه ای کمتری باشد، از اولویت بیشتری برخوردار است. یافته های این آزمون در جدول ۴-۱۱ ارائه شده است.
جدول ۴-۱۱: نتایج رتبه بندی مولفه های تبلیغات
متغیر
میانگین رتبه ای
اولویت
Chi-Square(P-value)
شدت تبلیغات
۲۶/۱
۱
۷۸۲/۹۰
(۰۰۱/۰ = Sig.)
کیفیت تبلیغات
۷۴/۱
۲
با توجه به رتبه های بدست امده برای عوامل شدت و کیفیت تبلیغات به نظر می رسد که عامل شدت تبلیغات از اهمیت بیشتری در مقایسه با کیفیت تبلیغات برخوردار بوده است. همچنین سطح معناداری آزمون نیز نشان از معناداری اولویت های تعیین شده در بین این دو مولفه داشته است.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
فصل پنجم:
نتیجه گیری و پیشنهادات
مقدمه
شاید یکی از مهمترین بخش های یک تحقیق فصل نتایج و پیشنهادهای آن باشد. بیشتر کوشش هایی که در فرایند تحقیق صورت می گیرد در واقع برای دستیابی به نتایج و پیشنهادهای تحقیق است، چرا که هدف از انجام تحقیق یافتن راه حل برای مشکلاتی است که وجود دارند و یا در طی تحقیق و پژوهش بروز می کنند و شناسایی می شوند گاهی این مشکلات هزینه و انرژی زیادی در جامعه هدر داده و کارایی و اثربخشی را کاهش می دهند و مانع رسیدن به نتایج مورد نظر و ارزشمند می گردند. در این فصل به نتیجه گیری در مورد یافته های تحقیق در فصل چهارم پرداخته می شود. ابتدا یافتههای پژوهشی و نتیجه های حاصله در مورد تاثیر تبلیغات تلویزیون بر واکنش های هیجانی و تمایل به برنامه ریزی رفتاری مشتریان بیمه پرداخته می شود. در قسمت بعد پیشنهادهای تحقیق که از نتیجه پژوهش بدست آمده ارائه شده و سپس پیشنهادهای برای تحقیقات بعدی ارائه می گردد.
نتیجه گیری
فرضیه اصلی اول
فرضیه اصلی اول تحقیق مبنی بر معناداری تاثیر افزایش تبلیغات تلویزیونی بیمه بر واکنش های هیجانی مشتریان بیمه ایران بوده است. یافته های تحقیق در جدول ۴-۷ نشان داد که افزایش تبلیغات تلویزیونی دارای اثر مثبت و معنادار بر واکنش های هیجانی مشتریان بیمه بوده است و بنابر این نتایج، فرضیه اصلی اول تحقیق مورد تایید قرار گرفت که یافته های این بخش با نتایج حاصل از تحقیقات خالقی تبار، رحمان سرشت و رودانی(۱۳۸۹)، پترویچی و مارینو و کاتلین مورتیمور همسو بوده است. رسانهها به عنوان فراهم کننده چارچوبهای تجربه برای مخاطبان، نگرشهای کلی فرهنگیای برای تفسیر اطلاعات توسط افراد جامعه در جوامع امروزی ایجاد میکنند. رسانهها شیوههایی را که افراد زندگی اجتماعی را تفسیر کرده، نسبت به آن واکنش نشان میدهند را با کمک نظم دادن به تجربه ما از زندگی اجتماعی، قالب ریزی می کنند. بنابراین در جریان جامعه پذیری افراد و نوع نگرش آنان به صنعت و تجارت نیز، رسانهها نقشی اساسی ایفا میکنند، بدین معنی که ارزشها و هنجارهای خانوادگی و اجتماعی را به نسل جدید انتقال میدهند و آن را درونی میکنند. بنابراین بنظر می رسد که رابطه بین تبلیغات تلویزیونی با واکنش های هیجانی افراد رابطه ای منطقی بوده باشد.
فرضیه اصلی دوم
فرضیه اصلی دوم تحقیق مبنی بر معناداری تاثیر افزایش تبلیغات تلویزیونی بیمه بر تمایل به برنامه ریزی رفتاری مشتریان بیمه ایران بوده است. یافته های تحقیق در جدول ۴-۸ نشان داد که افزایش تبلیغات تلویزیونی دارای اثر مثبت و معنادار بر تمایل به برنامه ریزی رفتاری مشتریان بیمه بوده است و بنابر این نتایج، فرضیه اصلی دوم تحقیق مورد تایید قرار گرفت که یافته های این بخش با نتایج حاصل از تحقیقات خالقی تبار، حمان سرشت و رودانی(۱۳۸۹)، پترویچی و مارینو، کاتلین مورتیمور، اسپیک و جوزف (۲۰۰۷) و تا کوچی و فیشیو همسو بوده است.
فرضیه های فرعی تحقیق
فرضیه های فرعی اول و دوم تحقیق مبنی بر معناداری تاثیر شدت و کیفیت تبلیغات تلویزیونی بیمه بر واکنش هیجانی مشتریان بیمه ایران بوده است. یافته های تحقیق در جدول ۴-۹ نشان داد که هریک از عوامل شدت و کیفیت تبلیغات تلویزیونی دارای اثر مثبت و معنادار بر واکنش های هنجاری مشتریان بیمه بوده است و بنابراین، فرضیه های فرعی اول و دوم تحقیق مورد تایید قرار گرفتند.
همچنین فرضیه های فرعی سوم و چهارم تحقیق مبنی بر معناداری تاثیر شدت و کیفیت تبلیغات تلویزیونی بیمه بر تمایل به برنامه ریزی رفتاری مشتریان بیمه ایران بوده است. یافته های تحقیق در جدول ۴-۱۰ نشان داد که هریک از عوامل شدت و کیفیت تبلیغات تلویزیونی دارای اثر مثبت و معنادار بر تمایل به برنامه ریزی رفتاری مشتریان بیمه بوده است و بنابراین، فرضیه های فرعی سوم و چهارم تحقیق نیز تایید گردیدند.
محدودیتهای پژوهش
هر پژوهشی همواره با مشکلات و محدودیت هایی روبرو می شود و از محدودیت های این پژوهش می توان عوامل زیر را ذکر کرد:
از جمله موانع و محدودیت های پژوهش می توان عدم همکاری شایسته مشتریان را با پژوهشگر نام برد که منجر به صرف زمان زیاد جهت ثبت اطلاعات می گردد.
برخی از محققین مدعی آنند که پرسش نامه با توجه به ویژگی های منحصر به فرد نمی تواند تمایلات و نظرات افراد را بسنجد، ازاین رو شاید مهمترین محدودیت تحقیق حاضر استفاده از پرسش نامه به عنوان ابزار گردآوری اطلاعات می باشد.
عدم وجود مطالعه ای جامع و پرسشنامه ای استاندارد در این زمینه در تحقیقات مختلف داخلی و قبلی جهت استفاده محقق در تمام مراحل اجرای کار تحقیقاتی اعم از تدوین پروپوزال، تهیه پرسشنامه ، آنالیز آماری و غیره از دیگر محدودیت های تحقیق حاضر می باشد.
از دیگر محدودیت ها می توان به محدودیت زمانی تحقیق اشاره نمود، زیرا دانشجو موظف است که بر طبق قوانین آموزش دانشگاه در خصوص سنوات تحصیلی رفتار نماید. محدویت زمانی مانع پرداختن عمیق به همه موانع مدیریت منابع انسانی و علل و پیشینه آن موانع می باشد.
دشواری توزیع و جمع آوری پرسشنامه ها به دلیل گستردگی جامعه مورد پژوهش از دیگر محدودیت ها این تحقیق می باشد.
پیشنهادهایی برای استفاده از نتایج پژوهش
با توجه به نتایج پژوهش حاضر پیشنهادهایی برای استفاده از این نتایج به شرح زیر ارائه میگردد:
پیشنهادهای مربوط به فرضیه اصلی اول:
در راستای بررسی تأثیر افزایش تبلیغات تلویزیونی بیمه بر واکنش های هیجانی مشتریان بیمه ایران به نظر می رسد که با افزایش تبلیغات تلویزیونی بیمه ، میزان واکنش های هیجانی مشتریان بیمه ایران نیز بهبود (افزایش) می یابد لذا با توجه به تایید تاثیر معنی دار افزایش تبلیغات تلویزیونی بیمه بر واکنش های هیجانی مشتریان بیمه ایران، پیشنهاد می شود که شرکت بیمه ایران یک کارگروه تخصصی از خبرگان و متخصصین در حوزه تبلیغات، تشکیل داده و از آنان خواسته شود که با یک برنامه ریزی همه جانبه از تمام پتانسیل های شبکه های تلویزیونی مختلف استفاده نماید. همچنین جهت افزایش میزان بهره وری تبلیغات تلویزیونی پیشنهاد می شود در ساعات مختلف شبانه روز، شدت تکرار تبلیغات تلویزیونی متناسب با میزان بینندگان تنظیم شود.
پیشنهادهای مربوط به فرضیه اصلی دوم:
در راستای بررسی تأثیر افزایش تبلیغات تلویزیونی بیمه بر تمایل به برنامه ریزی رفتاری مشتریان بیمه ایران به نظر می رسد که با افزایش تبلیغات تلویزیونی بیمه ، میزان تمایل به برنامه ریزی رفتاری مشتریان بیمه ایران نیز بهبود (افزایش) می یابد لذا با توجه به تایید تاثیر معنی دار افزایش تبلیغات تلویزیونی بیمه بر تمایل به برنامه ریزی رفتاری مشتریان بیمه ایران، پیشنهاد می شود که شرکت بیمه ایران تلاش نماید تا علاوه بر افزایش کمیت و میزان تبلیغات تلویزیونی،به محتوای نیز توجه ویژه نموده و تبلیغات به گونه ای چالش برانگیز طراحی و تدوین شود تا تبلیغات تلویزیونی بیمه ایران از نظر میزان جذابیت و چشمگیر بودن نیز در سطح مطلوبی قرار داشته باشد.
پیشنهادهای مربوط به فرضیه فرعی اول:
در راستای بررسی تأثیر افزایش شدت تبلیغات تلویزیونی بیمه بر واکنش های هیجانی مشتریان بیمه ایران به نظر می رسد که با افزایش شدت تبلیغات تلویزیونی بیمه، میزان واکنش های هیجانی مشتریان بیمه ایران نیز بهبود (افزایش) می یابد لذا با توجه به تایید تاثیر معنی دار افزایش شدت تبلیغات تلویزیونی بیمه بر واکنش های هیجانی مشتریان بیمه ایران، پیشنهاد می شود که شرکت بیمه ایران تلاش نماید تا تبلیغات تلویزیونی از نظر زمانی(هم مدت زمان پخش تبلیغات و هم ساعتی که تبلیغات در آن موقع پخش می شود) متناسب و متعادل باشد تا نه تنها بینندگان از دیدن آن خسته و ملول نشوند، بلکه از دیدن و شنیدن آن تبلیغات، نهایت لذت را ببرند. همچنین پیشنهاد می شود تبلیغات بسیار مودبانه باشد و به تحت هیچ شرایطی از چارچوب اخلاق فاصله نگیرد و به هیچ وجه آزار دهنده نباشد.
فرم در حال بارگذاری ...
[سه شنبه 1401-04-14] [ 02:38:00 ق.ظ ]
|