زیست محیطی

۳٫۳۰

۷

انعطاف پذیری

۴٫۲۵

۶

تحویل

۷٫۰۳

۱

تکنولوژی

۴٫۳۹

۵

سیستم‌های ارتباطی و فناوری اطلاعات

۴٫۶۵

۴

هزینه

۶٫۹۳

۲

همانطور که ملاحظه می­گردد مهمترین گروه برای انتخاب تأمین­کننده، گروه عوامل تحویل است.( تحویل به موقع، کیفیت شبکه توزیع و قابلیت اطمینان تحویل) و کم اهمیت­ترین گروه مباحث زیست محیطی در کارخانه تأمین­کننده است.

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات

۵-۱- مقدمه

همانطور که در فصل­های پیش اشاره شد، هدف این تحقیق طراحی مدل به منظور انتخاب تأمین‌کنندگان بر اساس ریسک‌های زنجیره تأمین در صنعت دارو می­باشد. پس از مرور ادبیات مرتبط با موضوع در فصل دوم، در فصل سوم مدل مفهومی تحقیق ارائه گشت. در فصل چهارم نیز،این پژوهش، به تجزیه و تحلیل نتایج حاصل از نظرسنجی کارشناسان و مدیران ارشد کارخانجات داروسازی پرداخت. در این فصل، ابتدا با توجه به مطالب بیان شده در فصل­های پیشین، ابتدا به خلاصه­ای از اقدامات انجام شده، پرداخته می­ شود. سپس نتایج به دست آمده پژوهش و مقایسه آن با مطالعات قبلی و در نهایت مدل و الگوریتمی ارائه می­گردد. در پایان، محدودیت­های پژوهش و پیشنهادهایی برای تحقیق­های آتی، ارائه می­گردد.

۵-۲- خلاصه پژوهش

با توجه به ادبیات پژوهش در فصل دوم و تمرکز بر روی انتخاب تأمین­کنندگان در زنجیره تأمین، عوامل مؤثر بر انتخاب تأمین­کنندگان در راستای کاهش ریسک از مقالات استخراج گشت و با مشورت اساتید و خبرگان زنجیره تأمین و داروسازی شاخص­ های اصلی و زیر مجموعه­های آن به قرار زیر دسته بندی گشت:
هشت شاخص اصلی در زمینه ریسک تأمین کننده وجود دارد: کیفیت، مسایل زیست محیطی، انعطاف­پذیری، تحویل، تکنولوژی، سیستم­های ارتباطی و فناوری اطلاعات، هزینه و سابقه.
هرکدام از این شاخص ­ها خود به زیر شاخه­ های دیگری تقسیم شدند که جمعاً ۳۰ شاخص فرعی – سؤال- مورد بررسی قرار گرفت.
ریسک­های محیطی نیز به چهار دسته اقتصادی، سیاسی، بلایای طبیعی و مسائل فرهنگی/اجتماعی تقسیم گشت که آنها نیز توسط ۹ شاخص فرعی -سؤال- مورد بررسی قرار گرفتند.
در ادامه، بر اساس مطالعات قبلی انجام شده، مدلی مفهومی جهت مدیریت ریسک انتخاب تأمین­کنندگان در زنجیره تأمین ارائه می­ شود. و در پایان، مدل نهایی پژوهش بیان می­گردد.

۵-۳- نتایج پژوهش

با توجه به الویتهای بدست آمده در تکنیک تاپسیس فازی، داده­هایی را که میانگینشان نسبت به کل، بالای ۲۰% هستند، حذف می­شوند. (دلیل حذف ۲۰% بالایی، حذف کم اهمیت­ترین هاست)
جدول ‏۵‑۱- میانگین به ترتیب الویت گروه­ ها در انتخاب تأمین کننده

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...