پرسش ها

تعداد

حداقل

حداکثر

میانگین

انحراف معیار

پیشرفت و توسعه فعالیت ها

۹۰

۱

۵

۳۴/۳

۰۱۸/۱

استاندارد سازی فعالیت ها
۹۰

۱

۵

۰۲/۳

۹۴۸/۰

توانمندسازی منابع

۹۰

۱

۵

۳۴/۳

۹۳۸/۰

طبق تحلیل نتایج جدول ۴-۷، گویه های ” پیشرفت و توسعه فعالیت ها و توانمند سازی منابع ” از میان گویه های سه گانه اثربخشی عملکرد بالاترین میانگین را داشته و حاکی از این است که خدمات برون سپاری نسبت به دیگر گویه‌ها بیشتر بر این گویه ها تأثیر دارد.

۴-۲-۸ شاخص های توصیف داده ها: کیفیت عملکرد

کیفیت عملکرد دارای چهار گویه می‌باشد که هریک از گویه ها جداگانه توصیف شده است. جدول ۴-۸ اطلاعاتی ‌در مورد شاخص های توصیفی این متغیر ارائه می‌کند.

جدول ۴-۸ شاخص های توصیف داده ها: کیفیت عملکرد

پرسش ها

تعداد

حداقل

حداکثر

میانگین

انحراف معیار

کنترل و نظارت

۹۰

۱

۵

۰۷/۳

۰۷۹/۱

ارتقاء کیفیت

۹۰

۱

۵

۱۷/۳

۰۳۰/۱

امنیت شغلی

۹۰

۱

۵

۱۳/۳

۱۴۴/۱

نوآوری و خلاقیت

۹۰

۱

۵

۷۸/۲

۰۱۴/۱

طبق تحلیل نتایج جدول ۴-۸، گویه ” ارتقاء کیفیت ” از میان گویه های چهار گانه کیفیت عملکرد بالاترین میانگین را داشته و حاکی از این است که خدمات برون سپاری نسبت به دیگر گویه ها بیشتر بر این گویه تأثیر دارد.

۴-۲-۹ شاخص های توصیف داده ها: کمیت عملکرد

کمیت عملکرد دارای چهار گویه می‌باشد که هریک از گویه ها جداگانه توصیف شده است. جدول ۴-۹ اطلاعاتی ‌در مورد شاخص های توصیفی این متغیر ارائه می‌کند.

جدول ۴-۹ شاخص های توصیف داده ها: کمیت عملکرد

پرسش ها

تعداد

حداقل

حداکثر

میانگین

انحراف معیار

سرعت

۹۰

۱

۵

۷۹/۳

۸۵۵/۰

هزینه

۹۰

۱

۵

۶۳/۳

۰۲۲/۱

آزادسازی دارایی ها

۹۰

۱

۵

۴۰/۳

۰۳۶/۱

سرمایه گذاری منابع برون سپاری

۹۰

۱

۵

۲۳/۳

۸۷۵/۰

طبق تحلیل نتایج جدول ۴-۹، گویه «سرعت» از میان گویه های چهار گانه کمیت عملکرد بالاترین میانگین را داشته و حاکی از این است که خدمات برون سپاری نسبت به دیگر گویه ها بیشتر بر این گویه تأثیر دارد.

۴-۳- پاسخ به پرسش ها و فرضیه های پژوهش

پژوهش حاضر دارای چهار پرسش و چهار فرضیه است که در این بخش به پاسخ آن ها پرداخته شده است.

۴-۳-۱- پاسخ به پرسش و فرضیه اول

پرسش اول: تا چه میزان خدمات برون سپاری بر کارایی عملکرد سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی مؤثر بوده است؟

برای آزمودن پرسش اول، از آزمون تی – استیودنت تک نمونه ای[۸۹] برای مقایسه میانگین نمونه با یک مقدار ثابت استفاده می شود. برای پاسخ به پرسش اول می توان از مقدار ثابت ۳ به عنوان میانگین استفاده کرد. که اگر میانگین میزان تأثیر خدمات برون سپاری بر کارایی عملکرد سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی از ۳ بیشتر باشد، تأثیر آن بیشتر از حد متوسط است و اگر میانگین میزان تأثیر خدمات برون سپاری بر کارایی عملکرد سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، کمتر از ۳ باشد تأثیر آن کمتر از حد متوسط است. نتیجه این آزمون پس از انجام محاسبات در جدول ۴-۱۰ گزارش شده است:

جدول ۴-۱۰ آماره های توصیفی کارایی عملکرد

متغیر

تعداد

میانگین

انحراف استاندارد

خطای استاندارد میانگین

کارایی عملکرد

۹۰

۳۲۵۰/۳

۷۳۲۹۰/۰

۰۷۷۲۵/۰

‌بر اساس جدول ۴-۱۰ چون میانگین برابر ۳۲/۳ بیشتر از میانگین ثابت ۳ است. ‌بنابرین‏ میزان تأثیر خدمات برون‌سپاری بر کارایی عملکرد سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی بیشتر از حد متوسط است.

فرضیه اول: خدمات برون سپاری بر کارایی عملکرد سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی تأثیر مثبت دارد.

برای آزمودن فرضیه فوق می توان ‌به این صورت زیر نوشت:

فرضیه صفر: خدمات برون سپاری بر کارایی عملکرد سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی تأثیر مثبت ندارد.

فرضیه یک: خدمات برون سپاری بر کارایی عملکرد سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی تأثیر مثبت دارد.

بر اساس آزمون t، می توان گفت که اگر سطح معناداری از مقدار ۰۵/۰ کمتر باشد، فرضیه صفر رد می شود و اگر چنانچه سطح معناداری از مقدار ۰۵/۰ بیشتر باشد، فرضیه صفر رد نمی شود.

جدول ۴-۱۱ آزمون t برای کارایی عملکرد

متغیر

آماره t

درجه آزادی

سطح معنی­داری

اختلاف میانگین­ها

فاصله اطمینان ۹۵ درصد اختلاف

کران پایین

کران بالا

کارایی عملکرد

۲۰۷/۴

۸۹

۰۰۰/۰

۳۲۵۰۰/۰

۱۷۱۵/۰

۴۷۸۵/۰

‌بر اساس جدول ۴-۱۱ چون سطح معناداری برابر با ۰۰۰/۰ و از ۰۵/۰ کمتر است ‌بنابرین‏ فرضیه صفر رد می شود و با اطمینان ۹۵ درصد می توان گفت: خدمات برون سپاری بر کارایی عملکرد سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی تأثیر مثبت دارد.

۴-۳-۲- پاسخ به پرسش و فرضیه دوم

پرسش دوم: تا چه میزان خدمات برون سپاری بر اثربخشی عملکرد سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی مؤثر بوده است؟

برای آزمودن پرسش دوم، از آزمون تی – استیودنت تک نمونه ای برای مقایسه میانگین نمونه با یک مقدار ثابت استفاده می شود. برای پاسخ به پرسش دوم می توان از مقدار ثابت ۳ به عنوان میانگین استفاده کرد. که اگر میانگین میزان تأثیر خدمات برون سپاری بر اثربخشی عملکرد سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی از ۳ بیشتر باشد، تأثیر آن بیشتر از حد متوسط است و اگر میانگین میزان تأثیر خدمات برون سپاری بر اثربخشی عملکرد سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، کمتر از ۳ باشد تأثیر آن کمتر از حد متوسط است. نتیجه این آزمون پس از انجام محاسبات در جدول ۴-۱۲ گزارش شده است:

جدول ۴-۱۲ آماره های توصیفی اثربخشی عملکرد

متغیر

تعداد

میانگین

انحراف استاندارد

خطای استاندارد میانگین

اثربخشی عملکرد

۹۰

۲۳۷۰/۳

۸۲۷۵۰/۰

۰۸۷۲۳/۰

‌بر اساس جدول ۴-۱۲ چون میانگین برابر ۲۳/۳ بیشتر از میانگین ثابت ۳ است. ‌بنابرین‏ میزان تأثیر خدمات برون‌سپاری بر اثربخشی عملکرد سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی بیشتر از حد متوسط است.

فرضیه دوم: خدمات برون سپاری بر اثربخشی عملکرد سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی تأثیر مثبت دارد.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...